ik zit net uitgebreid van alles door te lezen van cyobots...
ik las ergens dat er elke 6 uur een transport komt om je goedje op te halen bij je mining base. dan krijg je dus geld...
of dit waar is weet ik niet, als je bij mininsg bases kijkt, het spectator gedeelte, staat daar hoelang het nog duurt voordat transport komt, en dat is vaak langer dan 6 uur...
verder zijn er dus 2 manieren van aanvallen op een base, raze en overnemen (weet niet meer hoe die heet, conquer ofzo?)
raze is alles verkopen dat er staat, en die andere spreekt voor zich.
verder, je clan krijgt 25% van de XP en cash die jij krijgt, ZONDER dat jij er zelf verlies op maakt. je zorgt dus dat je clan goed is/blijft/word door zelf goed te zijn/worden/blijven.
van een mining base word het geld verdeeld over de leden van de clan.
heb je dus 15 leden, maak je 1.5 miljoen piek met zon miningbase, dan krijgt iedereen een ton...
inactives kicken krijgt voor mij een nieuwe betekenis... (je moet er wel wat voor doen voor zon shitload geld!!) maar dat is mijn mening, ik denk er op de volgende manier over: voor wat, hoort wat.
ik houd mijn naam als ik in de top 100 kom (en dus veteran ben) dit doet mith ook geloof ik, zoniet, dan word het wat anders, ik denk gewoon Chiel, zoals ik echt heet, of TsjernoChiel ofzo, weet ik nog neit, denk ik morgen over.
een andere clan, lijkt mijzelf een erg goed idee, nieuwe naam, zal karl in het begin niet weten wie we zijn, en dus hebben we een betere kans met minen. (karl en kronuiten vielen onze bases steeds aan, voor de leuk trouwens)
ik raad iedereen nog wel aan de volgende dingen ff door te lezen:
ten eerste:
http://www.cybotcentral.com/clanwar.shtml#mbs
ten tweede:
erg handig om te weten, haal ik van het tips board af
think this might be a good guide for everyone
alrite most of you know that mining bases give you money, but you need to know a couple of facts before u go off and build one.
1. Bases cost 10k money to build, but you need money to buy shields defences for the base and upgrade the size of the bases. This may cost up to 1 million or more.
2. Never upgrade defensive squad slots, the more defensive squads the worse it is. WHY? Because base defences are shared among defending squads, so for example if you have a 500k base, the max bm squad you can have defending it 500k BM, and the max attacker BM to attack ur base is also 500k BM. But if you put in ANOTHER say, 250k squad, the attacker can attack the 250k squad and effectively wipe out the base defences why facing the weaker defender. So when building bases, build a good squad to defend the base.
3. Before upgrading bases, you need a 150k squad in there and anything below it. Or else you cannot upgrade ur base to a bigger one
4. Never build crappy turrets or rocket launchers, just build Malon Arrray shield generators.
5. When under construction bases cannot be destroyed.
6. When attacking bases attack the bases just before they are about to dock, that way when you RAZE(destroy) the base, we get more money from that base.
7. After aries base, a beta base costs more to build initially, so does gamma and so on till zeta base.
8. Attack other good bases to see what kind of bots they have and try to mimic that squad and defend your own base with the same config.
9. Plan out the squad you are going to defend with before you build a base
10. The money we get from bases are equally shared among clan members, so we get $150k from a base from 1 docking, that means we get $10K each, if there are 15 members.
Hope this helps
-Holim
uhm tacktien mbt bots enzo... die heb ik niet, ik kloot ook maar wat aan...
hoewel het mij wel verstandig lijkt om een ranger te nemen in het begin, met een security countermand, en steeds orbies te huren voor andere modules...
een defence merc is altijd handig, projected shields own.
ook hoorde ik dat je zoveel mogelijk missle wapens moet gebruiken. deze gebruiken minder energy (is zeker waar) en doen toch veel dmg, alleen meot je bij sommige nog ff een targeting upgrade nemen.
let ook op hoeveel keer je wapen schiet per uur.
maak dus niet de fout die ik maakte, avenger en g33 kopen, en die op je valadin gooien.
deze schieten 0.6 (avenger) en 0.5 (g33) keer per beurt...
neem dan gelijk de 3 loops dingen voor wat meer weapon tech levels.
tourney:
ik weet niet of iedereen dit helemaal begrijpt, ik snap het ook pas vanaf gister.
achter je naam, en die van andere staat een bedrag, bij de nummer 1 staat er nu 9100$
degene die op nummer 1 staat krijgt dat bedrag per 15 minuten.
komt er op neer, hoelanger je ergens staat, hoe hoger de "multplier" zal zijn, sta je hoger, dan is het start bedrag hoger.
als je dus gaat slapen, ga dan nog ff rondrellen in de tourney, kan je goud geld mee verdienen, zonder dat je wat doet.
(8 uur slapen, 32 keer 9100 is toch 3 ton!)
uh, dit was zon beetje wat ik heb ontdekt in mijn eerste ronde, voor mij heeft die 4 dagen geduurt, ik ben verslaafd, en let op je kcharge
no cents this time, i need them myself

(going for tectronic workshop : )