Booten onderbreken.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Mijn workstation start niet meer op. Booten gaat allemaal prima, maar op het moment dat X gestart wordt begint mijn monitor continu tussen 2 resoluties te switchen. Volgens mij is dit het teken dat X crashed en opnieuw start. Dat dus continu met als gevolg dat ik niets, maar dan ook niets meer op het scherm zie. CTRL+ALT+F1 etc heeft dus geen zin, gebeurt niets.
Heb in dit systeem geen floppy drive zitten dus booten van flop zit er ook niet in. Kan wel booten van de installatie CD in rescue mode maar de XF86config aanpassen (werkende terugzetten) heeft geen uitkomst gebracht. Nu neemt het booten van die rescuedisk nogal wat tijd in beslag en wil ik liever gewoon direct in een console kunnen komen. Is het mogelijk om tijdens het booten het proces te onderbreken of te voorkomen dat ie X + KDE start?

Of zit ik nou echt weer helemaal verkeerd te denken :?

de betaler vervuilt

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47

JaQ

met ctrl+alt+f1 zou je toch in een "nieuwe" shell moeten kunnen komen. Daarna zou je je runlevel aan moeten kunnen passen. (dit om dat irritante geknipper te voorkomen). Dan pas xf86config (of xf86config-4 als je die hebt) aanpassen. ctrl+alt+f7 zou vervolgens je kde moeten weergeven.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
nope, ctrl+alt+f1 doet niets. Ben er wel achter dat na 1 minuut knipperen er een "Id "x" respawning too fast: disabled for 5 minutes" komt.

Heb dus iedere keer ff 5 minuten om aan mijn config te klooien en de logs door te spitten...

Tot nu toe gevonden:

Caught signal 11. server aborting.

de betaler vervuilt

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47

JaQ

dus je runlevel eerst verlagen, dan kan je rustig testen (iets van rinit=1 geloof ik, maar dat weet ik niet zeker)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
thanks, zal ik zo eens ff doen voordat ie weer begint te knipperen......

jammerrrr, net te laat :D

[ Voor 0% gewijzigd door GA!S op 19-08-2002 23:49 . Reden: toooo late ]

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Thanks! runlevel 1 lekker lopen editten
Linux met nvidia verkeerd
die hielp iig, nu ff nieuwe driver compilen dan maar...

de betaler vervuilt

Pagina: 1