Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Verwijderd
Iets uitgebreider aub, zoals welke distro + welke versie v/d drivers, welke X etc.. allemaal dingen die van belang kunnen zijn.Op zaterdag 16 februari 2002 23:21 schreef stam15 het volgende:
Ik heb mijn nvidia drivers verkeerd geinstalleerd, de xserver wilt nie tmeer opstarten en quake geeft een "could not load glide" foutmelding.
- Hoe deinstalleer ik die drivers? of
- Hoe zorg ik dat de drivers niet meer in gebruik zijn?
bvd
Verwijderd
De nvidia drivers schijnen files van X te overschrijven. Dus wil je ze echt kwijt zul je:
• X en aanverwante zaken opnieuw installeren
• In XF86Config(-4) verwijzingen naar nvidia moeten veranderen in nv.
• X en aanverwante zaken opnieuw installeren
• In XF86Config(-4) verwijzingen naar nvidia moeten veranderen in nv.
Red hat 7.2 met xfree?? en ximian-gnome
Ik heb trouwens volgens NVcheck wel de goede files gedownload....
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Als je startX uitvoer om in X te komen wat voor een foutmelding krijg je danOp zondag 17 februari 2002 10:21 schreef stam15 het volgende:
Red hat 7.2 met xfree?? en ximian-gnome
Misschien is het wel iets simpels dat zo op te lossen is zonder de Nvidiadrivers weg te halen.
[edit]lees btw ook de readme van nvidia even goed door ofdat je niets vergeten bent te doen{/edit]
de naar mijn idee belangrijke gegevens:
Calling GlxExtension Init
Fatal server error:
Caught signal 7. server aborting
X Fatal IO error 104 0 request 0 events
..
Calling GlxExtension Init
Fatal server error:
Caught signal 7. server aborting
X Fatal IO error 104 0 request 0 events
..
Ja bedankt
Kan je um sturen naar stam15@softhome.net
Owja nog iets LOL waar moet ik die file plaatsen?? ik ben nog niet zo ervaren dat ik al die hard things weet te vinden
draai linux pas 1 maand.
Bedankt !
Owja nog iets LOL waar moet ik die file plaatsen?? ik ben nog niet zo ervaren dat ik al die hard things weet te vinden
Bedankt !
LOL
Dit probleem had ik laatst dus ook, exact hetzelfde probleem. Je hebt waarschijnlijk een andere kernel dan de Redhat 7.2 standaard (=2.4.7-10)
Als jij de drivers van de nVidia site afhaalt, zijn deze voor standaard dingen gebakken, dus als je een andere kernel draait werken die standaard drivers niet.
Verder moet je kijken of je NVdriver in /lib/modules/[kernel versie]/kernel/driver/video hebt staan.
Zo ja, probeer eerst eens
werkt dit goed, dan werkt de driver iig goed. Werkt dit niet (module not found of i.d.) dan moet je een nieuwe module compilen voor de kernel die je op dat moment gebruikt.
Verder moet je XF86Config-4 in /etc/X11 goed zijn.
daarin moeten de regels
weggehaald worden (of een # ervoor)
verder moet deze regel worden aangepast onder het kopje "DEVICE" met Identifyer "RIVA TNT2"
moet worden
Nu zou X weer moeten werken.
Wil je X weer fixen zonder de driver te uninstallen moet je
weer actief maken en
weghalen (# ervoor dus).
En daarna de driver weer terugzetten, dan start X iig weer op
De driver van nVidia overschrijft nml alleen de Glx. Als je deze weghaalt en GLcore en dri weer terugzet, start X weer als vanouds op (tenminste, als je ook in de "Device" sectie de Driver "nvidia" vervangt door Driver "nv".
Wat ik dus heb gedaan om het geheel te fixen is een nieuwe module compilen (hoe en wat staat op de site van nVidia) en hierna werkte het dus wel. Als het werkt, kun je TuxRacer dus spelen en krijg je een mooi nVidia logo als je X opstart.
Suc6
Dit probleem had ik laatst dus ook, exact hetzelfde probleem. Je hebt waarschijnlijk een andere kernel dan de Redhat 7.2 standaard (=2.4.7-10)
Als jij de drivers van de nVidia site afhaalt, zijn deze voor standaard dingen gebakken, dus als je een andere kernel draait werken die standaard drivers niet.
Verder moet je kijken of je NVdriver in /lib/modules/[kernel versie]/kernel/driver/video hebt staan.
Zo ja, probeer eerst eens
code:
1
| insmod NVdriver |
werkt dit goed, dan werkt de driver iig goed. Werkt dit niet (module not found of i.d.) dan moet je een nieuwe module compilen voor de kernel die je op dat moment gebruikt.
Verder moet je XF86Config-4 in /etc/X11 goed zijn.
daarin moeten de regels
code:
1
2
| Load "GLcore" Load "dri" |
weggehaald worden (of een # ervoor)
verder moet deze regel worden aangepast onder het kopje "DEVICE" met Identifyer "RIVA TNT2"
code:
1
| Driver "nv" |
moet worden
code:
1
| Driver "nvidia" |
Nu zou X weer moeten werken.
Wil je X weer fixen zonder de driver te uninstallen moet je
code:
1
2
| Load "GLcore" Load "dri" |
weer actief maken en
code:
1
| Load "Glx" |
weghalen (# ervoor dus).
En daarna de driver weer terugzetten, dan start X iig weer op
De driver van nVidia overschrijft nml alleen de Glx. Als je deze weghaalt en GLcore en dri weer terugzet, start X weer als vanouds op (tenminste, als je ook in de "Device" sectie de Driver "nvidia" vervangt door Driver "nv".
Wat ik dus heb gedaan om het geheel te fixen is een nieuwe module compilen (hoe en wat staat op de site van nVidia) en hierna werkte het dus wel. Als het werkt, kun je TuxRacer dus spelen en krijg je een mooi nVidia logo als je X opstart.
Suc6
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
[mierenneukmode]Op zondag 17 februari 2002 12:52 schreef WHiZZi het volgende:
code:
1 Load "Glx"
code:
1
| Load "glx" |
[/mierenneukmode]
Bedankt ik ga het even proberen...
Pagina: 1