MSI suckz0r

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
De laatste tijd zie je steeds meer mensen die 4 rode leds op hun MSI mobo hebben. ik zelf heb daar ook ervaringen mee. eerst de k7t pro en daarna de k7t turbo. de pro had 4 rode leds dus het mobo is dood. de turbo werkte niet samen met tb 1400 / 1800xp+ hij werkte alleen samen met een duron 600 :r. en de k7t turbo had nog allemaal vreemde kuren zo moest je eerst de stekker 10 keer erin en eruit halen voordat ie werkte (voeding was goed). Hij had heel vaak rode leds en dan na bios reset werkte hij weer :?

ik heb het nu helemaal gehad met MSI :r

ik heb nu wel een stabiel mobo maar dat is dus geen MSI.

misschien zijn de nieuwere series wel beterder geworden maar die oude waren gewoon brak :r

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
daar sluit ik me bij aan, mijn msi k7t pro 2a is ook nogal stuk
de nieuwe MSI series zijn wel beter denk ik, ga binnekort wel een nieuw mobo kopen, het wordt of een Chaintech apogee 7vjl, MSI kt3 ultra(2) of een asus a7v333
ben er nog niet helemaal uit

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb geen probs met mijn MSI KT7 Turbo met AMD 1800+, maar ik heb hem nog maar een jaar >:)
Who knows.....

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
niet echt een topic voor dit forum maar ik doe ook ff mee :P

Mijn MSI K7T Pro2a heeft het een tijd geleden ook begeven... heb vanwege de garantie een ander MSI moederbord meegekregen... een K7T Turbo... hopen dat die het nog een tijdje uithoud :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Onzin :) Ik heb hier twee computers waar van één een MSI K7T Turbo met een xp1600+ is en een ander een MSI K7T turbo XP1800+ en dat draait allebei als een zonnetje.

(Is overgins niet het systeem uit me sig ;) )

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Je bent niet de eerste en ook niet de laatste maar volgens mijn zijn hier al meerdere topics over geweest. Dus ................

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Ik had eerst een msi k7t turbo limited edition, geil dingetje (rood van kleur!!) >:) >:)
Toen had ik een msi k7t 266 pro. Op zich wel een goed bordje. Onlangs is die eerste msi een beetje gesmolten. Vanwege het warme weer, ik had hem aan mijn broertje gegeven |:( |:( , tja je moet wat, maar op dat bord waren dus een paar condensators gewoon eraf gesmolten. Stond het voltage opeens op 3.00 V!!
Maar voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen gehad met msi.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb in mijn eigen systeem een K7t266pro, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad :)

Maar ik heb heel veel problemen gehad/gezien met andere MSI moederborden (vooral de K7T266pro2 van mijn ouders, die liep op het laatst zo kloten dat ik hem terug heb gebracht naar de winkel)
Sindsdien kom ik ook niet meer aan MSI...
:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
mijn MSI doet het toch al meer als 2 jaar perfect.

oke ik heb al 2 MSI's mogen wegbrengen maargoed :Y)

ik krijg toch altijd een nieuwe van mijn 'dealer'...... dus tja....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• n00b | IA
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:31:
Ik had eerst een msi k7t turbo limited edition, geil dingetje (rood van kleur!!) >:) >:)
Toen had ik een msi k7t 266 pro. Op zich wel een goed bordje. Onlangs is die eerste msi een beetje gesmolten. Vanwege het warme weer, ik had hem aan mijn broertje gegeven |:( |:( , tja je moet wat, maar op dat bord waren dus een paar condensators gewoon eraf gesmolten. Stond het voltage opeens op 3.00 V!!
Maar voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen gehad met msi.
nee hoor het is heus geen probleem als je condensatoren eraf smelten. er zullen misschien ook wel goede msi mobo's zijn (kan dat :?) zijn. tuurlijk zijn ze niet allemaal brak maar het grootste gedeelte werkt gewoon niet goed.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

Mijn ouwe trouwe 6330@800Mhz doet het nog prima :)

volgende doos word wel een Intel, maar zeker op een MSI bord >:)

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:21
Geen probs met een k7t266 pro 2 hoor! Ik heb er 2 van... XP 2000+ en een XP 1700+

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23
Ow? Geen 1 probleem met mijn MSI gehad hoor.

Draait perfect stabiel.

:*)

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

n00b | IA schreef op 19 augustus 2002 @ 22:19:
De laatste tijd zie je steeds meer mensen die 4 rode leds op hun MSI mobo hebben. ik zelf heb daar ook ervaringen mee. eerst de k7t pro en daarna de k7t turbo. de pro had 4 rode leds dus het mobo is dood. de turbo werkte niet samen met tb 1400 / 1800xp+ hij werkte alleen samen met een duron 600 :r. en de k7t turbo had nog allemaal vreemde kuren zo moest je eerst de stekker 10 keer erin en eruit halen voordat ie werkte (voeding was goed). Hij had heel vaak rode leds en dan na bios reset werkte hij weer :?

ik heb het nu helemaal gehad met MSI :r

ik heb nu wel een stabiel mobo maar dat is dus geen MSI.

misschien zijn de nieuwere series wel beterder geworden maar die oude waren gewoon brak :r
lol vindt dit soort topics wel leuk mensen zijken op mobo merken terwijl ze 9 van de 10 keer gewoon zelf de schuldige zijn

• Emcee
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

lol vindt dit soort topics wel leuk mensen zijken op mobo merken terwijl ze 9 van de 10 keer gewoon zelf de schuldige zijn
in dit geval toch echt niet hoor, niet iedereen gaat met z'n mobo aan het solderen oid

• n00b | IA
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

ja leuk ja msi mobo's mollen :r 9 van de 10 mobo's zijn gewoon brak :7
waarom wordt er dan zowieso elke dag 2 topics geopend met 4 rode leds msi mobo's. zoek voor de gein is op msi zie je van hoeveel mensjes hun MSI Mobo dood is .

Verwijderd

Ik heb nog een mooie K7 Pro (MS-6195) en hij draait nog steeds i.c.m mijn Athlon 750 mhz prima. Ik heb echt nog nooit problemen met m'n mobo gehad. Ik vind het echt een prima ding. :*)

Ik krijg als het goed is morgen m'n KT3 Ultra2 bordje binnen met een XP 2000+ hopen dat ik hier ook zo veel jaar plezier van mag hebben. :*) :9

Ik denk trouwens dat elke mobo fabrikant wel een paar brakke borden heeft geleverd en dat je dat niet kan zeggen dat MSI allemaal slechte borden maakt... (8>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik heb altijd al een hekel gehad aan MSI, zeker omdat ze niet echt stabiel lopen, en vaak bugs hebben.
en geloof me, ik heb toch al behoorlijk wat van die dingen meegemaakt

Verwijderd

Mijn MSI celly 300 bordjes zijn lekker stabiel en goed. Maar ik heb toch voorkeur voor Abit en Asus. Ik koop zelfs liever een ECS dan MSI, teveel slechte topics @ got over MSI.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mijn MSI is juist het eerste bord wat niet binnen 24u in vlammen op ging :D

(Ik heb een MSI K7T266A PRO2 met 512DDR (A merk pc133 cl3) op 140mhz Cl 2-2-2 met een XP1600+ @ 1500Mhz met een std luchtkoelertje. Hiervoor 3 ECS borden versleten en een Asus.. allemaal kapot. Geen id waarom. Deze deed het in 1 keer goed en doet het nog steeds goed :) ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Rashann
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Bij mij vallen de problemen (gelukkig) nog mee... ik had eerst een K7T Pro, die was om een hele vage reden overleden na een goede 9 maanden (wist de technische dienst zelfs niks meer mee te doen :)). Die is toen door de winkel omgeruild voor een K7T Pro2A, die het nu nog steeds doet (zelfs nadat de voeding was doorgebrand en de ATX connector had meegenomen! - Brakke pic1 - Brakke pic2) Omdat ik dat moederbord toch niet meer 100% vertrouwde heb ik toen een Turbo2 gekocht, waar nu al geruime tijd mijn XP 1700+ op 1800+ draait...

Verder draaien mijn 2 broers nu ook op een MSI (een TB1400 op een K7T Pro2A en een XP1700+ op een K7T Turbo2), en mijn vader op mijn oude Pro2A, met een Duron 700 erop...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Rain, wiens borstjes zijn dat als icon? :P Damn hey.. best wel oke :D

Edit: Gevonden :9

[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-08-2002 23:02 . Reden: Hakken en breken, gevonden en even melden dat ik dit deed en groeten aan me oma, wat een dom vakje is dit dus ik ga kijken hoeveel ik hierin mag zetten voordat dit vakje helemaal vol is enzo.. nou ik denk dat ik er wel ben anders dan kan ik zo met edit no ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
mijn 3 MSI boardjes draaien ook prima (K7T Turbo, K7T Pro2, K3T Ultra)

nog nooit geen problemen mee gehad en ik vind het zelf dus ook een van de betere boardjes :)

• Rashann
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

nigelator schreef op 19 augustus 2002 @ 22:57:
Rain, wiens borstjes zijn dat als icon? :P Damn hey.. best wel oke :D
Geen idee (ten eerste: Ik heb er nogal veel :P en ten tweede weet ik niet overal de naam van (bijna niemand eigenlijk :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Heb hier een MSI K7T Pro266 RAID

en moet zeggen dat hij na een half jaar rare foutmeldingen begon te geven onder windows, ook naar clean installs etc.

ze zijn niet zo lekker stabiel

INVENTARIS

Verwijderd

ben ik dan de enige die z'n aller-eerste msi nog steeds heeft (K7T Turbo Raid)? Vanaf dag 1 heeft ie goed gedaan (ok, in de manual stonden de plaatjes voor bios keep en bios reset verkeerd om, daar kon ik niks aan doen. Ben wel ff bezig geweest voor ik dat door had :D)

Verder heeft ie het altijd goed gedaan. Hoorde uit mn omgeving wel wat klachten over MSI, maar de laatste tijd steeds minder. Mijn volgende bordje maakt dan ook flinke kans om weer MSI te zijn. _/-\o_ MSI _/-\o_

dit soort dingen gauw ff afkloppen...

• n00b | IA
PPanic schreef op 19 augustus 2002 @ 22:59:
Heb hier een MSI K7T Pro266 RAID

en moet zeggen dat hij na een half jaar rare foutmeldingen begon te geven onder windows, ook naar clean installs etc.

ze zijn niet zo lekker stabiel
klopt mijn computer restartte op de vreemdste momenten ik ga hem denk ik helemaal dood klokken en daarna verfikken :7 net zo als ik met de pro heb gedaan. daar kwam me een rook van af :7 :P. en de processor werd 15 raden warmer dan op een ander mobo(Abit kt7a) terwijl de temp de temp sencor goed zat.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zie ook

MSI K7T Turbo + XP1800 probs

en

PC met MSI KT7 Pro valt regelmatig uit

Hier is dus, na 1,5 jaar non-stop-full-load (linux }:O 8)) draaien mijn MSI mobo ermee gestopt. Mogelijke oorzaak: twee condensatoren kaduuk. Ik ga ze morgen vervangen.

MSI sux0rz? Ook. Maar andere merken soms ook... Ik zou er iig niet gauw meer voor kiezen.

wijzneus-modus: Enne... niet zo gek dat andere merken geen '4 rode LED's' hebben... ze hebben nl. helemaal geen diagnose-LED's....

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Booster

Superuser

n00b | IA schreef op 19 augustus 2002 @ 22:43:
waarom wordt er dan zowieso elke dag 2 topics geopend met 4 rode leds msi mobo's. zoek voor de gein is op msi zie je van hoeveel mensjes hun MSI Mobo dood is .
Ja :Z :z

Vreemd he, je hoort mensen nml gewoon niet als hun mobo gewoon goed loopt (behalve in topics als deze, wat aangeeft dat er dus voldoende mensen zijn met goed lopende MSI's, misschien meer dan topic-openers met kapotte MSI's)

En verder, denk terug aan die Asus A7V's. Bij dingen die massaal verkocht worden vind men gewoon meer problemen. Heel simpel.

Ik heb ondertussen alweer een redelijk aantal MSI's geinstalleerd, oude en nieuwe, en die werken tot op heden allemaal prima. Rede voor mij om dus netjes bij MSI te blijven.
(Zowiezo, ik heb nog met geen enkel mobo ooit een probleem gehad, misschien zegt dat je ook wat)

pinockio
Cewl! Een andere Ellen Feiss-fan :P :D !!

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Hier nog iemand..
Bij mij begon mijn MSI K7T266 Pro2 ook rare kuurtjes te vertonen...
Terug gebracht.. En toen kreeg ik een gerepareerde mobo terug, want ze maken die dingen niet meer.... Tenminste dat zeiden ze.. Maar al met al vertoont deze 2e mobo geen kuurtjes..
Duss.. Ik denk in de toekomst een ander mobootje......

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20
Ik heb diverse, denk zo'n 20 systemen "buiten" staan met MSI mobo's meeste in de K7 reeks en met ui'teenlopende CPU's. Tot op heden geen defecten gehad, maar dan ook niet één. Dus ik geloof er niet in dat het "brakke" mobo's zijn.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Gerritjuh schreef op 19 augustus 2002 @ 23:33:
Ik heb diverse, denk zo'n 20 systemen "buiten" staan met MSI mobo's meeste in de K7 reeks en met ui'teenlopende CPU's. Tot op heden geen defecten gehad, maar dan ook niet één. Dus ik geloof er niet in dat het "brakke" mobo's zijn.
Hoe lang draaien die al? De problemen (zie boven) begonnen bij mij pas vorige week, na 1,5 jaar.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik heb een KSI k7T Turbo, en ben echt heeeeeel blij dat ik hiervoor gekozen heb samen met mn Athlon 1.2, standaard 350Watt voeding en een 20Gb Maxtor 7200RPM... En dat voor heel weinig geld...
Heb hiervoor een standaard Chaintech k*tding gehad (+ Cyrix M2 333 omg), dat is echt drama...

Die ledjes rulen :) (int begin wel wat zitten kloten met die "clear bios" jumper :P)
Mn Voodoo3 2000 met klein agp-slot-fabricage-foutje past nu perfect en dus zonder problemen met het Niet-Zien van dat ding...

Zit een vrij standaard koelertje op mn cpu die op 1260Mhz draait... Heeft wel ondersteunend 3 logge fannetjes verdeeld over heel mn kast, 1klein oud 386fannetje op mn V3 ook ;) (hoezo offtopic :P) (extra fans zorgen maar voor 3 tot 6 graad verkoeling hoor ;))
En tijdens deze warme dagen, en dan ook nog eens deur en raam dicht, wordt et dingetje (inclusief de kamer) behoorlijk heet, met een p75je ernaast staan ook voor wat verwarming... Beide pc's draaien 24/7...
Bij een koetje, heel mn taakbalk vol in windows, winamp enzo blablabla, dan gaan CS-en, 99fps (cpu@65 tot 75graden) en Totaal, maar dan ook Totaal geen problemen (afgezien van dat ik zuig dan)...

Mjah, kortom, ik wil nu niks anders dan MSI en AMD nu eigenlijk...

Verwijderd

MSI brak?

Iedereen die ik ken is uitermate tevreden over zijn/haar MSI mammaplank, inclusief mezelf. Ik kan je verzekeren dat het een RETEstabiel bordje is.

En btw, 4 rode led's betekent niet een brak moederbord, maar een kapotte/slecht geplaatste CPU

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 01:45:
MSI brak?

Iedereen die ik ken is uitermate tevreden over zijn/haar MSI mammaplank, inclusief mezelf. Ik kan je verzekeren dat het een RETEstabiel bordje is.

En btw, 4 rode led's betekent niet een brak moederbord, maar een kapotte/slecht geplaatste CPU
Sorry het kan van alles betekenen....

Maar ik ben ook extreem tevreden met m'n MSI hoor, Je moet gewoon extra garantie bijkopen zodat je meteen in de winkel een nieuwe krijgt :) :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

naja mijn MSI KT3 Ultra-ARU werkt nog goed, ik had wel ff 4 rooie ledjes maar die waren na een bios reset weer weg :)

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik ben het helemaal met topicstarter eens....
Zelfde Probs gehad (dubbel) En nu een fijne asus (in nieuwe comp)
UltimateCarnage schreef op 20 augustus 2002 @ 01:45:
MSI brak?

Nofi hoor , maar heb je t een beetje gevolgd op GoT , zo te horen niet. Een groot gedeelte v/d 6330 serie is brak verklaard , begin maar es een search naar brakke MSI oid op GoT of op t MSI forum, grote kans dat je 100'en vind met een onverklaarbaar prob, proc doet t goed in andere comps, alle onderdelen doen t goed maar de mobo niet..

Soms doet ie het wel , maar dan valt ie uit na paar min tot paar uur, en is vervolgens niet aan te krijgen voor kwartier tot paar uur ( wisseld allebei) , en soms doet ie het een dag wel. Kortom brak , t gerucht gaat dat MSI heeft toegegeven dat de serie brak is , als dat niet zo is is het wel vreemd dat ALLE mensen die hun brakke mobo opsturen een nieuwe terugkrijgen ( de 3 jaar garantie policy) En sommigen zelfs al via de dealer (ik onder andere) pmdat je dan de zoveelste al bent. En t irri is dat de probs idd pas na 1,5 jaar beginnen...

Dat was ff wat ik wilde zeggen

(en t is ook niet de cmos battery ... :+ )

[edit]
zie hier ... Pc met MSI K7T-PRO valt regelmatig uit

[ Voor 0% gewijzigd door Kortfragje op 20-08-2002 02:56 . Reden: ondersteuning vn mn betoog.. ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik tik dit op een msi he :P

Een KT3 Ultra. Hij doet het best goed.. Lekker stabiel, alleen die bsod als je DxDiag start :(

Ik had pas wel 4 rode leds, na een cmos reset. Moest ik de stekker eruit halen en weer indoen, toen deed ie het weer gewoon... Vage shit?

Maar ik had wat topics over KT333 mobo's gelezen en toch begrepen dat de MSI de minste problemen maakte, Asus was kieskeurig met mem, Gigabyte mag je nooit een zware vidkaart indoen, dat soort onzin. Toen maar een MSI genomen en draait nog prima hoor... Hij is wel een beetje warm, zal wel komen omdat ik nog geen casefan heb.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

wijzneus-modus: Enne... niet zo gek dat andere merken geen '4 rode LED's' hebben... ze hebben nl. helemaal geen diagnose-LED's....
de pc van mijn pa heeft wel degelijk diagnose ledjes. en dat is een dell pc.
en dat is zeker geen msi moederbord. dell maakt zijn eigen mobo's gebaseerd op intel mobo's

ik heb hier een k7t pro (6330) liggen van een huisgenoot. 4 rode leds en doet niets meer.
ben ik nu dus gedwongen om een mobo erbij te kopen. zowel ik als huisgenoot hebben onze pc gewoon nodig. en ze kan niet zomaar even 4 week wachten op msi. hoop dat ik die gerepareerde later weer kan verkopen.....

Verwijderd

Tot nu toe zes PC's draaien met MSI mobo's. (Vanaf K7Turbo). Draaien allemaal perfect en stabiel.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

-ET-

Phone Home

Ik heb een K7T Turbo Rev 3. ding draait prima. 1x problemen met AGP slot, maar netjes een nieuwe gehad. En die draait nu toch al weer 9 maanden prima icm athlon 1200

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Nut ontgaat me nu een beetje; de ene vindt het allemaal ellende en de ander heeft geen problemen, een beetje welles niettes topic zo waar niemand echt wat aan heeft. Ik doe 'm dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.