PC met MSI KT7 Pro valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd athlon 780mhz
moederbord is van msi kt7 pro (het kan afwijken weet nie zeker)
nou heeft ie altijd goed gewerkt maar opeens als ik zit te computeren slaat opeens af
dus ik d8 dat ie te warm werd maar dat was niet zo kheb zelfs een nieuwe cooler erop gezet maar hij doet het nog steeds
als ie afgeslagen is dan duurt het weer een paar uur voordat hij het doet en af en toe zelfs een paar dagen
nou kijk ik in het boekjuh van de mobo en daar staat in van dat als er lampjuhs gaan branden dat er dan dingen fout zijn
dus ik schroef men kast open en ik zag dat als ik hem aanzet dat alle lampjuhs aangaan
dus dit betekent dat alles kapot is
maar als ik dan een paar keer druk dan gaat ie gewoon aan zonder dat de lampjuhs gaan branden
ik heb ook de bios al gecleard maar niets helpt

ik heb geen hardware aanpassingen gedaan dus daar kan het ook niet aan liggen
en het kan denk ook niet aan de voeding liggen want de lampjuh gaan gewoon branden dus

wat kan het nog meer zijn???

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
"lampjuhs" -> www.vandale.nl
amd athlon 780mhz > wtf is dat voor proc dan :?

verder...wat dacht je van gewoon te warm... :?
kan je de heatsink vastpakken als ie aanstaat?

en je mobo kan afwijken.. :?

en je topictitel is ook geweldig.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

batterij leeg?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 17:07
Dat zorgt er niet voor dat je pc de hele tijd vastloopt :X Verder tja topicstarter, een paar leestekens zouden wel fijn zijn. Kijk eens of alles goed in de sloten is gedrukt en misschien komt het doordat je processor overclocked is ofzo, want 780mhz lijkt me niet echt een standaard snelheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Topic: probleem pc!!!

Niet zo schreeuwen aub en punten aan het einde van de zin aub, en een zin begint met een hoofdletter enzo ;) maybe handig voor de volgende keer :o .

Ik snap er nix van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neej is niet standaart snelheid en ik kan de heatsink gewoon vastpakken
het ligt echt niet aan de processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Graag topictitel veranderen modjes! ;)

En verder: het lijkt erop dat alle K7T Turbo bordjes opeens problemen geven, zie ook MSI K7T Turbo + XP1800 probs. Die van mij is nl. laatst halfdood gegaan.

(edit:) Zou het de hitte zijn?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk toch dat je voeding beetje brak is. Of de hitte, of je mobo (de K7T serie van MSI heeft nogal een hoge uitval aan het aantal probemen van GoTters te zien..).
Koeling heb je al vervangen zeg je, en als je zeker weet dat dat goed zit (met koelpasta enzo) zou dat genoeg moeten zijn. Dan zou ik als ik jou was eens gaan testen met een andere voeding. En als dat dan nog niet werkt moet je ff je mobo (laten) testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 18 augustus 2002 @ 23:38:
Ik denk toch dat je voeding beetje brak is. Of de hitte, of je mobo (de K7T serie van MSI heeft nogal een hoge uitval aan het aantal probemen van GoTters te zien..).
Koeling heb je al vervangen zeg je, en als je zeker weet dat dat goed zit (met koelpasta enzo) zou dat genoeg moeten zijn. Dan zou ik als ik jou was eens gaan testen met een andere voeding. En als dat dan nog niet werkt moet je ff je mobo (laten) testen :)
lijkt me een goede oplossing

en jah alles zit goed erop
(ben gin zotjuh:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem wat je noemt is exact hetzelfde probleem als de meeste mensen met een kadoekde K7T-Pro(2(a))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha dat word een nieuw mobotjuh dan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:49:
aha dat word een nieuw mobotjuh dan !
Zou ik ook doen, en dan raad ik je echt een ECS K7S5A aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20
Wat is je originele snelheid van je atlhon 780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:54:
[...]

Zou ik ook doen, en dan raad ik je echt een ECS K7S5A aan,
K7S6A is nog 2 euro duurder ofzo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ook uit de van Dale:
MSI Meuk: (zie ook: Italiaanse auto's) Produkt wat het het eerste jaar geweldig doet en je daarna gruwelijk in de steek zal laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39

kingfriko

100 % BULLY

Kleur van de lampjes ? rood of groen ?

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Stekker eruit, aan-knop indrukken, stekker er weer in en aanzetten.

Ik had pas m'n cmos gecleared, doet m'n pc alsof ie dood is... Moest ik dit doen... Heel vaag..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caesartje schreef op 19 augustus 2002 @ 00:14:
[...]

K7S6A is nog 2 euro duurder ofzo :z
Maar dan moet ie wel geld ophoesten voor DDR modules, met de K7S5A hoeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

job

is gewoon kapot. had de pc van mijn huisgenoot ook opeens. msi k7t pro
die liep vast, rebooten en hij deed helemaal niets.
4 rode lampjes, zou dus de cpu kapot zijn. die heb ik getest, deed het prima.

je kan hem opsturen naar msi, duurt je alleen een paar week.
en erg klantvriendelijk zijn ze ook niet bij mystar (regelt de rma in nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ik heb wel meer MSI bordjes gezien met vage problemen. Bijvoorbeeld: piepen bij het booten - en dan bij resetten gewoon doorgaan.

Abit schijnt ook niet geweldig te zijn. Asus heeft met de A7V ook een aantal brakke bordjes uitgebracht. ECS was vroeger niks maar sinds de K7S5A wel OK, hoewel ik daar ook wel van rare probleempjes heb gehoord.

Maakt er dan niemand goede en stabiele borden voor een redelijke prijs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

pinockio schreef op 19 augustus 2002 @ 01:10:
Ik heb wel meer MSI bordjes gezien met vage problemen. Bijvoorbeeld: piepen bij het booten - en dan bij resetten gewoon doorgaan.

Abit schijnt ook niet geweldig te zijn. Asus heeft met de A7V ook een aantal brakke bordjes uitgebracht. ECS was vroeger niks maar sinds de K7S5A wel OK, hoewel ik daar ook wel van rare probleempjes heb gehoord.

Maakt er dan niemand goede en stabiele borden voor een redelijke prijs???
Mijn KT3 Ultra (msi ;)) draait tot nu toe best goed, afgezien van een klein probleempje. Maar inderdaad, ik denk wel eens terug aan vroeger, als je nu 2dehands dingen koopt van een paar jaar oud hoef je bij b.v. een So7 mobo nauwelijks op te letten of het stabiel is.. Een beetje merk is al meteen stabiel.

Ik heb hier zelfs een Via chipset based So7 mobo (geen Super7) en ik weet niet eens van welk merk, en dat is dan perfect stabiel, met allerlei verschillende hardware (ok, met brakke hardware kan ie instabiel worden, maar dat ligt dan niet aan het mobo :P). Een tijdje terug kocht ik een gigabyte 7VRXP en toen ik al LAS over de problemen stuurde ik hem meteen terug. Neem je een goed merk, heb je blijkbaar nog een klotebord.

In de huidige commercie gaat alles gewoon te snel, de fabrikanten kunnen dit niet bijhouden :Z

En ik heb nou ook niet echt een extreme behoefte aan die snelheid, m'n athlon XP 1800+ staat het grootste gedeelte van de tijd te niksen :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Ik heb de titel aangepast, verzin zelf toch eens wat creatievers en duidelijkers (nu moet ik 't weer doen). Wat ik uit het verhaal op kan maken (man, leestekens en zo zijn niet voor jan met de korte achternaam in het leven geroepen) doet me aan de PSU denken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
damster schreef op 19 augustus 2002 @ 00:54:
je kan hem opsturen naar msi, duurt je alleen een paar week.
en erg klantvriendelijk zijn ze ook niet bij mystar (regelt de rma in nederland).
Ben blij dat die RMA in NL zit. Bij andere merken ben je maanden je bordje kwijt als hij terug gaat naar Taiwan. Daarnaast dien je volgens mij je RMA's te regelen met je dealer en niet via MyStar dus heb je weinig last van hun klant onvriendelijkheid.

Van de KT7 Pro zijn er enkel batches geweest met slechte condensoren en die problemen steken zich pas na enige tijd de kop op. Gewoon RMA regelen en je hebt zo weer een werkend mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
beetje offtopic, maar wat betekende RMA ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Het probleem met mijn K7T Turbo (Ver.3) lijkt te liggen in twee kapotte condensatoren van 2700 uF. Die zijn niet ver van de CPU geplaatst. Er zit een bruine 'uitslag' op die condensatoren. Morgen ga ik ze vervangen. Misschien ook iets om te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Vervolg hier:

[rml][ mobo] Toetsenbord werkt niet na crash MSI K7T Turbo[/rml]

Het vervangen van de condensatoren lost het probleem niet op. Het kan zijn dat de keyboard-controller kapot is ;(

Pagina: 1