Ik heb een script geschreven wat de bezoekers op m'n site bijhoudt en daar leuke grafiekjes van maakt. Hiervoor maak ik o.a. gebruik van sessies
Om te voorkomen dat een pagina 2x gehit wordt als iemand refreshed sla ik de huidige pagina telkens op in m'n sessie en controleer daar op, de volgende keer dat iemand een pagina bezoekt. (Als die hetzelfde is wordt ie dus genegeerd).
Nou gaat dit alleen mis als mensen de pagina refreshen waar ze op terecht komen als ze voor het eerst op m'n site komen. Volgens mij heeft dat te maken met dit probleem, waar ik al eerder iets over vroeg:
[rml][ php] raar sessie verschijnsel[/rml]
maar nog geen bevredigend antwoord op heb gehad.
Of ligt het misschien aan m'n code/is dit niet mogelijk met sessies?
Om te voorkomen dat een pagina 2x gehit wordt als iemand refreshed sla ik de huidige pagina telkens op in m'n sessie en controleer daar op, de volgende keer dat iemand een pagina bezoekt. (Als die hetzelfde is wordt ie dus genegeerd).
Nou gaat dit alleen mis als mensen de pagina refreshen waar ze op terecht komen als ze voor het eerst op m'n site komen. Volgens mij heeft dat te maken met dit probleem, waar ik al eerder iets over vroeg:
[rml][ php] raar sessie verschijnsel[/rml]
maar nog geen bevredigend antwoord op heb gehad.
Of ligt het misschien aan m'n code/is dit niet mogelijk met sessies?