20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Verwijderd
Ikzelf heb eens een voeding met de kap eraf *idle* laten draaien, zonder belasting dus. Zelfs die was na een uurtje flink heet! De heatsink in de primaire kring was 60 tot 70 °C...
als die klapt, zit je wel je hele pc-innerlijk onder de smurrie!
Quoten is geweldig... - boer Krelis
Verwijderd
Met 150 W moet het idd wel kunnen, maar die fan zit er niet voor niets in he?
Verwijderd
In een van mijn computers was de fan van de koeling (300W) niet meer 100%. Als de compu uit was geweest, bleef de fan hangen. Een licht duwtje tegen de fan bracht de zaak weer aan het draaien, maar soms vergat ik dat. Dan begon het al na 5 minuten te stinken (naar verbrande elektronica, ja).
Uit eindelijk heb ik de fan eens vervangen, maar tijdens de 'test' (kappie open, spanning erop) kreeg ik een gigantische opsodemieter. Gelukkig werkt de aardlekschakelaar goed bij mij thuis en bleef het bij de schrik en een vervelend gevoel. Ok, het is dom natuurlijk, maar het kan niet gebeuren als je kappie erop zit.
Dus:
1) Geen koeling --> stank --> brand
2) Geen kapje --> elektrische schok --> auw
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Die zat bij mij ook in me enermax (wel 350 watt dan
Zodat hij idle op 1800 rpm zit en bij full-load op 2200 tot 2300 rpm.
Verwijderd
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
ik heb 120mm in en 2* 80mm uit en kan me aopen 235 watt dan zonder fan koelen
(hij stond 2 dagen uit kwam ik achter, niet dat ik ermee ging experimenteren ofzow, das dom ^_^ )
Toch onverstandig?
Verwijderd
alles met transformators erin en hoogspanningsonderdelen is ENG, en moet je dus NIET open en bloot laten, zelf NA gebruik een tijdje niet (maak liever ook geen TV of monitor open!)
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Ik hoop dat je een goede brand-verzekering hebt en dat ze deze post van jou niet lezen!boer Krelis schreef op 19 augustus 2002 @ 10:09:
bij m'n ouwelui liep de fan van de voeding aan, geen vervanging bij me dus heb ik de snoertjes doorgeknipt... draait nu al een jaar zonder problemen, maar stinkt wel naar hete elektronica.... 't is een 200W voeding.
als die klapt, zit je wel je hele pc-innerlijk onder de smurrie!
Topicstarter:
Zo'n voeding altijd dicht laten, anders krijg je echt ongelukken. Misschien een stille fan erin monteren, maar altijd weer dichtmaken!! Je krijgt echt een doodklap van die dingen hoor.
Maar probeer gewoon een beetje en zorg dat de temperatuur onder de 50 blijft en niet met je handen aan de heatsink e.d. komen!
Moet ik bij aantekenen dat het een uitgekleed systeempje was: mobo, 8x 4 MB simms, P24T/83, 210 MB harddisk, 2x 3Com ISA nic, multi I/O VLB kaartje en verder nix. Oftewel: laag stroomverbruik.
Imo: m'n router deed het, maar ik vind m'n huidige situatie prettiger... Enne: kap van de voeding afhalen? Beetje link...
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
Jij weet dat daar hoge spanning op staat... Weet je familie dat, andere huisgenoten, de kat?
Het is echt vragen om ongelukken, en wat levert het je op?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
En toch is het er. Zoek maar is op de frontpage, is namelijk al is voorbij gekomen.overklokje schreef op 19 augustus 2002 @ 23:42:
waterkoeling + hoogspanning = grote frons op mijn voorhoofd
Verwijderd