tevreden over Philips Natural Motion?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39063

Topicstarter
Ik heb onlangs een Philips 32PW8807 breedbeeld gekocht. Niet de 8707 maar de 8807 omdat die dus Natural Motion heeft. Volgens alle verkopers en iedereen die het kent geweldig.

En wat denk je? Ik heb de Natural Motion nu UIT staan.

Het is best een leuk systeem voor gewone tv uitzendingen, maar als ik een DVD'tje probeer te kijken, word ik gek van de artifacts die ontstaan bij snelle bewegingen (juist die bewegingen waar het systeem voor ontworpen is). Eerst dacht ik nog dat het aan mijn tv lag, dus ben ik terug geweest naar de winkel en mijn DVD speler op een ander exemplaar aangesloten -> precies hetzelfde effect. "Tja, je hebt gelijk" was de reactie van die verkoper. Z'n "advies" -> zet maar uit.

Ben ik nou gek dat ik dat soort dingen zie, of zijn er meer mensen die er last van hebben?

Nog even vergeten te zeggen: zelfs de Philips consumenten service zegt dat je Natural Motion voor DVD beter uit kunt zetten omdat een MPEG videostream te snelle bewegingen kan bevatten voor Natural Motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 18:14
Mag ik vragen wat Natural Motion precies voor een techniek is? Of eigenlijk, wat het doet. Aan wat voor 'artifacts' moet ik dan denken? Ziet dan alles er "natuurlijker" uit ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37909

ja philips he , dat spreekt voor zich, ruil maar in voor een goed merk. ALLES wat ik heb van philips (tv, telefoon, stereo , etc) ALLEMAAL troep allemaal kapot gegaan of andere bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Volgens mij moet philips gewoon iets krachtigers bedenken, ik zou hem weer terug ruilen voor die andere ( zaal iig goedkoper zijn). Leuke futures waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 21:14
Heb je wel gekeken naar de Digital Noise Reduction? Deze moet om dergelijke artifacts tegen te gaan namelijk uitstaan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Best als je Philips zowiezo een bagger merk vindt, maar het gaat me nu alleen even om de Natural Motion. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dat het beeld kwalitief achteruit gaat bij snelle camera bewegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DNR setting heeft geeft effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Wij hebben ook zon Philips breedbeeld en heb het nu uitstaan, ik weet niet het type maar ik weet wel dat hij vrij prijzig was 4 maanden geleden ongeveer 3000 piek.

Ik word er eerlijk een beetje waus van van dat natural motion, daarom heb ik het uitstaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 17-08-2002 20:54 . Reden: typo :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62693

contrast naar beneden en scherpte naar beneden dan goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36080

Heb je op een tv zonder Natural Motion last van beeldvervorming (bijv. een tennisbal met een witte streep/staart)???
Volgens mij niet nee. Of je moet er HEEL erg geconcentreerd en oplettend naar kijken. En DAN is dat geen tv-kijken meer, maar meer een onderzoek :)
Ik ben zelf verkoper van deze tv's en ik ben iemand die aan de klanten vertelt dat de Natural Motion best leuk en interessant doet overkomen, maar in feite heb je er weinig aan. Een zelfde Philips zonder Natural Motion is qua beeld minstens net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

ik vind dat door natural motion het juist helemaal niet natural lijkt...er is gewoon iets met de snelheid van het beeld oid dat het niet lekker kijken maakt..lijkt net alsof je versneld kijkt(???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
We hebben er hier thuis ook 1 staan maar ik erger me er dood aan.
Natural Motion werkt voor geen meter hier zo.
Maar gelukkig staat ie op me Kamer en niet in de huiskamer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Anoniem: 510 schreef op 18 augustus 2002 @ 02:47:
ik vind dat door natural motion het juist helemaal niet natural lijkt...er is gewoon iets met de snelheid van het beeld oid dat het niet lekker kijken maakt..lijkt net alsof je versneld kijkt(???)
ja zoiets heb ik ook. Toen we ehm net hadden had ik ehm meteen uit gedaan. t zag er zo raar uit, zon blur achter bv een tennisbal ofzow. Hou t maar gewoon op de optie die dr voor zit * Spider_NL weet ff niet hoe t heet

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Ik vind 't juist wel mooi, ik heb dan wel geen Philips maar een Loewe tv, maar daar zit een soortgelijke functie op (DMM heet 't daar). Het verschil is dat bewegingen er met dit soort functies er ineens 'gladder' uitzien dan we gewend zijn van tv (om over bioscoop film nog maar te zwijgen, daar zien bewegingen met de 24 fps van film er helemaal vreselijk uit :r..), volgens mij omdat bewegingen als het ware worden geïnterpoleerd zodat je de schokkerige stapjes die je normaal op een tv bij een beweging ziet kwijt bent. Als ik normaal (irl) naar een bewegend object kijk, zie ik volgens mij ook een soepele beweging en geen schokken door een te lage framerate, dus eigenlijk is het naar mijn idee wel degelijk natuurlijker, dat natural motion. Alleen zijn we 't van tv beelden niet gewend en daarom vinden sommigen het er minder uitzien (vaak vind men 't een beetje 'video camera-achtig' worden). Het enige nadeel vind ik dus inderdaad wel dat de techniek nog niet perfect is, af en toe zie je nog wat artifacten in beeld bij nm (dmm), maar echt heel erg storend vind ik 't over het algemeen niet. Ik heb 't bijna altijd aanstaan, behalve bij sommige uitzendingen (als de artifacten te storend worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 22-06 16:25
@grimmyreaper: jij bent er kennelijk zoeen die elk nederlands product bagger vind zeker?
iig bijzonder zinvolle reactie! :r |:(

[ontopic] natural motion verdeelt het beeld in blokken, en probeert voor deze blokken een snelheid (motion vector) te vinden. Met deze vectors kun je extra beelden genereren zodat 24/25/50/60 Hz materiaal er op 100Hz veel vloeiender uitziet. Echter dat schatten van die vector gaat nog wel eens verkeerd, bijvoorbeeld omdat er object achter een ander object verdwijnt (occlusie). Indien de elektronica dat niet door heeft dan kunnen er rare effecten ontstaan. Verder zorgt de verdeling in blokken ervoor dat de randen van objecten veelal niet kloppen. Dat zorgt voor een halo effect (een auro om het object), wat vooral bij kleine objecten zoals tennisballen vervelend is. Kortom, het is maar van welk artefact je het meest last hebt: of het schokkerige beeld zonder nm, of de artefacten die kunnen optreden bij nm. Dat is puur subjectief zoals de reacties van de topicstarter en jasjenl al duidelijk maken.
Wat betreft de te snelle beeldbewegingen in mpeg: de snelheden van blokken (motion vectors) kunnen te groot zijn. De vectoren worden namelijk kunstmatig begrensd om het aantal berekeningen handelbaar te houden (tenslotte moet het allemaal wel realtime gebeuren). nm moet je inderdaad gewoon zien als een feature. Tenslotte blijft het blinde processing van het originele signaal, omdat je nu eenmaal niets kunt zeggen over (de inhoud van) het inputsignaal. En als je iets blind moet doen, tja dan is het moeilijk om het erg goed te doen. Overigens worden de technieken steeds beter. De laatste generatie (die bij pixel plus tv's zit) is al een stuk beter dan de eerste (die dacht ik in 96 op de markt kwam).

[ Voor 0% gewijzigd door Munchkin op 18-08-2002 16:16 . Reden: kleine toevoeging aan tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Natural motion kan volgens mij niet tegelijk met Pixel Plus aanstaan Prince of Darkness. Overigens vind ik Natural Motion er erg geanimeerd eruit zien. Het deed me een beetje denken aan de film 'House on haunted hill'. Daar zie je van die gestoorde dokters die als effect erg haperend door beeld komen. 8)7

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
heb ff gekeken maar uh NM staat wel aan hier :) in t beging van 4:3 naar 16:9 met NM vonk t echt bagger. je zag gewoon blur achter bewegende beelden maar na 3 keer de tv te hebben omgewisseld heb ik t nooit meer verandererd. Ben er vast gewend aan geraakt of t was toen gewoon een fout. Anywayz ff mn mening wijzigen :D NM is prima

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 22-06 16:25
@ C@m!k@z3: Het ging mij om de generatie tv's. De philips tv's die pixelplus als feature hebben, zijn de 3e generatie natural motion tv's (de chip die erin zit is 3e generatie). De feiten van natural motion en pixelplus zijn mij wel enigsinds bekend; ik ben momenteel aan het afstuderen op het natlab (philips research) met video processing als onderwerp... (object based motion estimation om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Natural Motion heeft meer voordelen dan nadelen op een 100 hz toestel.

Als je voor normale tv uitzendingen een 100hz toestel zoekt neem dan er 1 met natural motion.
Goede test daarvoor is het lezen van reclames of rugnummers tijdens een voetbal wedstrijd of andere (snelle camera) sporten.

Helaas geeft Natural motion bij dvd kijken een hele boel neven effecten.

Ik ben de precieze term ff kwijt maar het komt er op neer, dat het vrijwel perfecte beeld alsnog wordt opgepept.
Dit zogenoemde overscan of overinterpolatie heeft het nadeel dat dat vreemde effecten geeft.

Thomson heeft nu een aantal toestellen met soortgelijke techniek (DVM) en die kan voor dvd en andere digitale bronnen terugspringen naar 50hz. :D

De oudere sony en sommige duurdere doen dat ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Wij hebben ook Natural Motion en we hebben het er na een dag afgehaald en nooit meer aangezet. Vooral met DVD's is het zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Jox444

Honestly....

Ik heb er weinig last van van dat natural motion, waarschijnlijk komt dit omdat de tv kabel nogal slecht hier is. Dit Natural Motion samen met die DNR filtert nogal wat ruis het het beeld weg, dus qua beeld ben ik er op voorruit gegaan. Maar inderdaad met dvd's kan het enigsins wat problemen opleveren, ben er ondertussen wel aan gewend, merk het niet eens meer...

En als ik er echt last van heb zet ik uhm digital scan (dacht het weet het niet zo uit mijn hoofd) en dan is het beeld vanaf m'n dvd speler al een stuk beter...

wat wel irri is als je die DNR op z'n max zet dat als je dan neer tennis zit te kijken dattie het balletje afentoe helemaal wegfiltert :P omdat dat als ruis wordt gezien :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

(eigenaar 9616 serie van Philips) Met Digital Natural Motion "aan" komt alles TE natuurlijk over alsof het recht voor je gebeurt. Bij Digital Scan kijk ik ECHT naar een film, met alle scherpte die erbij hoort. Want bij DNM "aan" lijkt het alsof alles een tik minder gedetailleerd is, er een klein beetje scherpte ontbreekt. Maarja dat is mijn mening. Wat ik adviseur bij het kijken van DVD is Dynamic Noise Reduction op UIT te zetten, Dynamic Contrast (ofzo?) uit UIT of MIN. en lekker Digital Scan te kijken; Scherpte 1 stap over de helft en contrast net over het midden. Dan staat ie goed!
Pagina: 1