KG7-Raid Processor ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb een KG7-Raid en het is onderhand tijd voor een nieuwe processor (tb1400 gaat eruit). Maar ik wil dus eigenlijk een nieuwe xp2400+ of 2600+. Maar volgens de laatste bios update gaat ie maar tot 2100+. Het lijkt me nogal sterk dat het mobo niet verder wil aangezien ie volgens de website maar tot 1333 wil (beetje vaag, i know).

Mijn vraag is dus eigenlijk of er mensen zijn met een kg7 + athlon xp, die mij kunnen vertellen wat de max mp in het bios is, of tot hoever de xp snelheden al in het bios zitten.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
als ik de standaard bios settings bekijk in mijn bios (KG7 zonder raid) dan gaat ie daar tot 2200+. Wellicht dat ze een nieuwe bios uitbrengen zodra die dingen in de winkel liggen. Toen ik het boardje kocht ondersteunde dat ding nog niet eens XP's. Ze zijn met de bios upgrades steeds hoger gegaan.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
abit zijn heel erg fijntjes als het om bios updates gaat....ik draaide ook een celeron 733 @ 1280 in mijn antieke BH6 moederbord (waar ik een cel300 in had draaien toen een PII-400 t snelste was:-)

iig.....even wachten op bios update, dan kan ie denkelijk ook de nieuwe tbirds aan en maybe barton.

Verwijderd

Zover ik weet kan je 't gewoon zelf instellen, door de multiplier te veranderen, en 't zo in te stellen dat je dan uitkomt op je 2400+ of 2600+ zolang de CPU maar 266Mhz FBS heeft, of als je mobo dat ondersteund, 333Mhz, wat in mijn geval wel zo is.. is wel leuk ik kan nu een HELE lange tijd vooruit met 1 mobo :P

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
riotrick schreef op 17 augustus 2002 @ 22:22:
als ik de standaard bios settings bekijk in mijn bios (KG7 zonder raid) dan gaat ie daar tot 2200+. Wellicht dat ze een nieuwe bios uitbrengen zodra die dingen in de winkel liggen. Toen ik het boardje kocht ondersteunde dat ding nog niet eens XP's. Ze zijn met de bios upgrades steeds hoger gegaan.
Ah bedankt, dat is dus ook weer een foutje van Abit om in de changelog van het bios te zetten dat ie tot 2100+ gaat.

Maar aangezien jij een bezitter bent van een KG7, zou jij eens willen kijken hoever je mp gaat. Ik kan m met mijn t-bird namelijk maar op 14,5 of 14,5 or higher zetten. En 14,5 is niet genoeg voor een xp2600+.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
rival24 schreef op 17 augustus 2002 @ 22:34:
[...]

Ah bedankt, dat is dus ook weer een foutje van Abit om in de changelog van het bios te zetten dat ie tot 2100+ gaat.

Maar aangezien jij een bezitter bent van een KG7, zou jij eens willen kijken hoever je mp gaat. Ik kan m met mijn t-bird namelijk maar op 14,5 of 14,5 or higher zetten. En 14,5 is niet genoeg voor een xp2600+.
Abit kennende komen ze met een bios voor KG7 als de XP2400+ en 2600+ in de winkels ligt. Misschien is ie al wel gesignaleerd maar nog niet echt overal ;), ik denk dat je gewoon eff moet wachten tot dat ze in de winkels liggen. En anders kan je altijd nog CPU default settings doen ;).

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
En anders kan je altijd nog CPU default settings doen .
En dat staat volgens mij niet in mijn lijstje met procs ( in de bios )

Ik wil er zeker van zijn dat die processor het meteen doet en dat ik niet 2 weken zonder computer zit, want dan word ik gek.

• riotrick
Ik heb net ff gecheked wat ik in kan stellen. Bij mij gaat de multiplier tot 13x en er is ook een setting above 13x. Bij de standaard settings kan ik max kiezen voor 2200. Ik heb de laatste bios en er zit bij mij een XP 1500+(1.33Ghz op). De max setting lijkt dus afhankelijk te zijn van de cpu die je er op douwt.

Verwijderd

Nope.
De settings staan gewoon vast. Die kan je tot de 13x omhoog gooien. Maar ga je BOVEN de 13x dan gaat 't meestal fout.. zoals bij mij, dan wil bijvoorbeeld de hele PC niet meer opstarten. Maar dat zal bij de 2400 of 2600 geen probleem zijn.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Hmm ik neem aan dat bij de xp2400+ en 2600+ de Multiplier gelockt is. Maar wat gebeurt er als ik hem bijvoorbeeld op 10x133 zet, pakt ie dan automatisch 15x133 of krijg ik dan een error of vastloper of iets dergelijks. Mijn t-bird 1400 was standaard unlocked dus ik kan het zelf niet uitproberen.

Verwijderd

bij 10x133 krijg je een vastloper. De multi dient op "above 13" te staan en dan zou het moeten werken. het bord is gebouwd voor 266 FSB. Dus iedere processor van Socket A en 266 FSB zal hierin kunnen draaien.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden Abit gemaild,... de correspondentie staat in deze thread..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/539889

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Racerij schreef op 27 juli 2002 @ 13:04 in een ander topic:
Dan heb ik dus toch een probleempje.
Met het nieuwe KG9M bios draait bij mij geen 2100+ en geen 2200+. :(
riotrick zegt dat hij tot 2200+ kan kiezen, dus dan zijn er verschillende revisies van het moederbord ofzo? Ik heb daar namelijk niets over gehoord en op deze site staat er ook niets over.
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm

[ Voor 0% gewijzigd door Rival24 op 18-08-2002 14:08 . Reden: stuff ]

• riotrick
rival24 schreef op 18 augustus 2002 @ 14:08:
[...]

riotrick zegt dat hij tot 2200+ kan kiezen, dus dan zijn er verschillende revisies van het moederbord ofzo? Ik heb daar namelijk niets over gehoord en op deze site staat er ook niets over.
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm
Geen idee in ieder geval kan ik dus tot 2200+ kiezen. Kon met de vorige versie van het bios ook al. Wellicht dat er een verschilletje zit in de raid/non-raid versie, hoewel die wel dezelfde bios gebruiken. Alleen de highpoint wordt bij mij niet gebruikt.

Verwijderd

Je kan tot 2200+ kiezen omdat er in de laatste bios geen hogere versie was. Zodra er een hogere versie is komt er gewoon weer een nieuwe bios uit.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Zow ik heb abit maar s ff gamaild (had eigenlijk geen mail terug verwacht). en die zeiden het volgende:
No, there will not come a biosupdate for this board to support this.

Reply with former message(s) included

With kind regards
Mit freundliche grüssen
Met vriendelijke groeten

Nikaj Timmermans
ABIT technical support
en ik vroeg aan een andere kerel, die een website van de KG7 onderhoudt ook hetzelfde.
http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/4.sud
They are certainly not supported officially in the BIOS and I suspect you may hit the same problems that KT7A/KR7A owners get with the Thoroughbred core. The only way round this is to lock the the 5th L3 bridge, which seems to work reliably, although I haven't had any specific reports of people doing this on the KG7.

Paul
Er staat dat de only way around het probleem is, dat je de 5e l3 bridge moet locken...., ik heb alleen absoluut geen idee wat die kerel daarmee bedoelt....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je de 5e L3 brug van een Thoroughbred doorverbindt, dan verkrijg je dezelfde effect als het verbinden van alle L1 bruggetjes op een Thunderbird/Palomino :)

Dan heb je dus vrij spel over de multipliers. Het begint er dus op te lijken dat de KG7 geen hogere multiplier dan 13.5x kan hebben. Maar volgens mij moeten de nog uit te brengen Bartons met hun hoge FSB en lage multiplier wel erop kunnen draaien..

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Maar volgens mij moeten de nog uit te brengen Bartons met hun hoge FSB en lage multiplier wel erop kunnen draaien..
Maar dan ga je de chipset dus overclocken en is de stabiliteit niet te garanderen. Ook is dit niet zo heel gezond voor je PCI en AGP speeds heb ik het idee.... afgezien van het feit dat m'n geheugen maar tot 140Mhz ècht stabiel is.

Ik ga nu gewoon afwachten of die xp2400 uberhaupt wil werken, anders koop ik gewoon een ander moederbord. Ik laat wel weten hoe het afgelopen is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Epox 8K7A(+) heeft iig wel een 1/5 PCI divider, er zijn hier en daar meldingen dat dit plankje FSB@180 haalt. Bij mijn weten is zo'n PCI divider in theorie ook mogelijk op de Abit KG7. Ondanks dat je een negatieve reactie van hun ontving, zal ik hun ook eens mailen. Misschien dat mijn mailtje en mijn @ibm.nl mailadresje wat meer indruk maken >:) ;)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
BalusC schreef op 03 oktober 2002 @ 11:32:
De Epox 8K7A(+) heeft iig wel een 1/5 PCI divider, er zijn hier en daar meldingen dat dit plankje FSB@180 haalt. Bij mijn weten is zo'n PCI divider in theorie ook mogelijk op de Abit KG7. Ondanks dat je een negatieve reactie van hun ontving, zal ik hun ook eens mailen. Misschien dat mijn mailtje en mijn @ibm.nl mailadresje wat meer indruk maken >:) ;)
Ah, bedankt _/-\o_ dat waardeer ik :).
Pagina: 1