Toon posts:

[support] Iemand een draaide T'bred op Abit KG7 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1,5 maand geleden een Abit Kg7-RAID mobo gekocht omdat deze :

- erg goedkoop was en
- volgens de site van Abit de nieuwe T'bred zou ondersteunen

Echter,.. de BIOS update die hiervoor zou zorgen is nu aangepast.. Na een mailtje bleek dat de door hun aangenomen support voor de T'bred door veranderingen in het ontwerp van AMD in een keer niet meer op ging.. :( Dus eigenlijk voor niks een nieuw mobo gekocht.. :( :(

Vraag : Heeft iemand deze combinatie draaiend gekregen, ondanks de niet volledige support voor die processor ??

Anders moet ik op zoek naar een ander mobo...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er al veel mensen op GoT zijn met een T-bred...
Dat ding is in Nederland nog nauwelijks(of niet) verkrijgbaar.

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Plemp er net als mij gewoon een Athlon XP 1700+ op en ben je klaar :D
mobo gaat tot de 2100+
en ondersteuning voor de nieuwe zit er ook op.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 00:12 schreef Sjoq het volgende:
Plemp er net als mij gewoon een Athlon XP 1700+ op en ben je klaar :D
mobo gaat tot de 2100+
en ondersteuning voor de nieuwe zit er ook op.
Ja, ik weet dat hij een XP tot 2100+ standaard ondersteunt... Wat bedoel je met 'de nieuwe' ?? Als je een XP2200+ bedoelt, dan denk ik dat je toch een fout maakt, want abit mailde mij dat dat niet werkt...

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

De kans dat iemand in Nederland een T'bred heeft en ook nog eens dat mobo is denk ik op dit moment nul. Maar als dat mobo echt tot 2100+ ondersteund dan zou ik dat nemen. Er zal wel iets verschil tussen zitten in snelheid, maar dat heb je echt niet nodig op dit moment (meeste mensen niet in ieder geval, en wie dat wel nodig hebben gaan niet voor een goedkoop mobo). Dus als ik jou was zou ik je de kosten besparen van EN een duurdere proc EN een nieuw mobo.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuw mailtje van Abit :
Dear sir:
Thanks for your mail.
We wannt talk to you someing.In fact,the kg7 latest bios kg79m is can support T''bred processor
of AMD.
But only can use T''bred CPU at least~~~~2000+ .
Bios kg79m is can''t support the T''bred 2100+~~2200+ CPU ,you can try it.

Best regard
ABIT/FAE

------------ Original Message ------------
EventID:4762Sent:2002/7/1

Dear sir, madam,

1 month back I bought an Abit KG7-RAID motherboard. Not only for it''s outstanding performance
and overclockability, but also because the latest BIOS update on your website told me that there
was support for the T''bred processor of AMD.

In the meantime the website has been changed and now all of a sudden, the support for T''bred
processors has been deleted. Is there a problem with the BIOS update website, or was the
information put on your website wrong ?

I bought this board because it supports T''bred processors, but if this information was wrong,
and put on your website, I feel mislead. I would have bought another board with RAID AND T''bred
support.

Can you enlighten me with an answer to my question ?

Roeland Stoter
Amsterdam, The Netherlands

Verwijderd

Je kan dus wel een Tbred draaien....

Verwijderd

Topicstarter
of toch niet ?? Ik snap dat mailtje van Abit dus niet helemaal.. Ze zeggen eerst dat het ontwerp gewijzigd is dus werken T'bred niet. Later mailen ze dat alleen T'bred tot 2000+ werken en hoger niet..

Maar als het ontwerp veranderd is, dan geldt dat toch voor alle T'bred processoren, niet alleen voor 2100+ en hoger ??

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

voor Tbreds boven een bepaalde klok, moet een onderdeel van het mobo een bepaalde stroom kunnen genereren ...was iets met 40A ergens oid. Staat vast wel ergens op de frontpage op tweakers.net...daar heb ik het gelezen.

Dus op de nieuwere mobo's zit dat onderdeel wel gesoldeerd, en niet op die van jou. Het kan zijn dat jou mobo niet de juiste stroom kan leveren voor hoger geklokte Tbreds.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Ik heb bij MSI nagevraagd en met nieuwste bios ondersteunt Ultra Aru ook XP 2200 :D:D

Verwijderd

Dan heb ik dus toch een probleempje.
Met het nieuwe KG9M bios draait bij mij geen 2100+ en geen 2200+. :(

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 13:04 schreef Racerij het volgende:
Dan heb ik dus toch een probleempje.
Met het nieuwe KG9M bios draait bij mij geen 2100+ en geen 2200+. :(
Met dit probleem zit ik ook al :(

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:18
kg7 is toch eigenlijk geen goed mobo meer op dit moment of zie ik dat nou verkeerd? Ik heb hem dus ook en dacht dat het niet veel meer was dat ik beter nieuw mobo kon gaan halen maar als ik hier dan weer lees dat mensen er toch een 2100+ op gaat draaien??? kan iemand ff zeggen hoe het zit , kg7 nog goed mobo of niet veel meer vanwege pc2100 max ...

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
OMG abit begint toch weer niet op nieuw :(. Denk je eindelijk dat ze bij de fout van de kt7a hebben geleerd (geen officiele Athlon XP support) beginnen ze nu op de KG7 dat ie geen T'bred support heeft . Het is toch van de zotten :P

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er al veel mensen op GoT zijn met een T-bred...
Dat ding is in Nederland nog nauwelijks(of niet) verkrijgbaar.
De 2200+ is een Tbred en die is overal te koop.

Verwijderd

Weet iemand of er nog een nieuwe bios flash gaat komen waardoor de Athlons boven de 2100+ ondersteund worden? Met andere woorden: heeft het nog zin om daarop te wachten of zal ik nu maar de 2100+ kopen en het daarbij laten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 11:57:
[...]

De 2200+ is een Tbred en die is overal te koop.
Nu wel ja, maar die post waar je op reageerde is van 2 July toen was het nog even anders

Ik draai nu zelf ook een Xp2400+ , maar niet op dit ABit moederbord

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 14:46

Rico

Wie dit leest is gek....

Lees eens het volgende forum..... dan weet je genoeg

http://www.amdforums.com/...5&perpage=15&pagenumber=1
Pagina: 1