[W2K W.NET AS] Elkaar niet herkennen op lan

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik had mijn thuisnetwerk altijd goed voor elkaar. 1 Server (Windowsmet 2 NIC's, een voor lan en een voor internet. Lan 192.168.0.1, internet is statisch. Client (W2K Prof) gewoon op 192.168.0.2, gateway op 192.168.0.1. De server sharde volgens ICS de ADSL verbinding.

Dit werkte totdat ik op vakantie ging. Nu kom ik terug en werkt het voor geen meter meer :?

De computers kunnen elkaar niet pingen. Ik heb alles nu inmiddels al 120 keer nagelopen en weet echt niet waar t aan kan liggen! Iemand nog suggesties? Het begint echt frustrerend te worden :X

edit:

En ja, het subnet klopt ook!

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

De kabel heeft de pijp aan Maarten gegeven ?

Kan je localhost pingen om te kijken of tcp/ip stack in orde is

Verwijderd

Gekjes. Even wat standaardpunten:

Zijn je NICs + kabels nog heel?
Misschien ff opnieuw (evt nieuwe) workgroup joinen?
Geen firewalls?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
stekker van de pc eruithalen (aan de achterkant) vervolgens 20 seconden wachten, stekker er weer in en dan zou het moeten werken

heb dit probleem vaker gehad bij (onboard) netwerkaartjes.. (toevallig ook onboard??)

A wise man's life is based around fuck you

• narotic
Kabels zijn waarschijnlijk wel heel, heb ik al naar gekeken. Althans, op de switch en op de netwerk kaarten brandt t lampje van de lijn...Ik zal ze zo anders nog wel ff checken.

Localhost pingen gaat zonder problemen.
Workgroup joinen..ehh, ik werk met een domein. Maar ze zien elkaar niet. Opnieuw aanmelden bij domein heb ik al wel gedaan, bood geen uitkomst.
Firewalls zijn niet geinstalleerd. Bovendien kan ook de webserver die op de server draait niet gevonden worden.

Wat me wel opviel zijn 2 lampjes achterop de NIC van de client. Line en NT. Nu denk ik dat NT voor Network Traffic staat. Dit lampje brand continu...iemand enig idee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
narotic schreef op 17 augustus 2002 @ 19:11:
Wat me wel opviel zijn 2 lampjes achterop de NIC van de client. Line en NT. Nu denk ik dat NT voor Network Traffic staat. Dit lampje brand continu...iemand enig idee?
dat betekent dat er heel veel netwerkverkeer is (brakke netwerkaart?)

draai anders eens op alle pc's de diagnostics van de netwerkaarten (worden vaak bij de kaartjes meegeleverd)

A wise man's life is based around fuck you

• narotic
[schaam modus]
Andere kabel erin en het pingen gaat als een trein
[/schaam modus]

helaas werkt mijn DNS server nu weer niet :( Iemand daar nog ideen voor

en wat is dat altijd met die UTP kabels...heb er in 8 maanden volgens mij al 3 doorheen gejast...

Verwijderd

narotic schreef op 17 augustus 2002 @ 19:20:
[schaam modus]
Andere kabel erin en het pingen gaat als een trein
[/schaam modus]
;)

Wat die DNS betreft. Er loopt HIER een topic over DNS, misschien heb je daar wat aan.

• narotic
dank je wel voor de link

ik kijk er wel een keer naar als ik een nieuwe utp kabel heb

dit topic kan gesloten worden, thnx voor de moeite

Pagina: 1