Win98 & DNS kapot?

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb hier een pc met win98, internet via modem, waarbij DNS niet werkt. Kort gezegd: ipadressen gebruiken werkt alles (IE, ping, enz), www.... gebruiken werkt niet. Waaraan kan dat liggen?

Nog wat info:
Win98SE, IE5
Alle instellingen bij externe toegang zijn goed, de server wijst dns ipadressen toe. Die adressen krijg ik ook (bij winipcfg). Ik kan de dns servers ook gewoon pingen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

compie schreef op 17 augustus 2002 @ 13:38:
Heb hier een pc met win98, internet via modem, waarbij DNS niet werkt. Kort gezegd: ipadressen gebruiken werkt alles (IE, ping, enz), www.... gebruiken werkt niet. Waaraan kan dat liggen?

Nog wat info:
Win98SE, IE5
Alle instellingen bij externe toegang zijn goed, de server wijst dns ipadressen toe. Die adressen krijg ik ook (bij winipcfg). Ik kan de dns servers ook gewoon pingen.
is die dns server van jou zelf of van je provider, of block je UDP53 outbound op je firewall?

• compie
  • Niet online
Die dns is gewoon van de provider (tiscali). Ik heb geen filewalls of iets dergelijks, gewoon simpel internet via modem, verder niks.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

compie schreef op 17 augustus 2002 @ 13:47:
Die dns is gewoon van de provider (tiscali). Ik heb geen filewalls of iets dergelijks, gewoon simpel internet via modem, verder niks.
en die dns server krijg je via dhcp of heb je die zelf ingevoerd? (ken tiscali niet, maar volgens mij moet het via dhcp)

wat zijn je settings (winipcfg->more info)

• compie
  • Niet online
ja, die dns ip adressen krijg ik via dhcp. winipcfg kan ik nu niet laten zien (pc staat niet hier nou).
deze pc is wel pas geleden geinfecteerd geweest met het Lentin virus. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

compie schreef op 17 augustus 2002 @ 19:16:
ja, die dns ip adressen krijg ik via dhcp. winipcfg kan ik nu niet laten zien (pc staat niet hier nou).
deze pc is wel pas geleden geinfecteerd geweest met het Lentin virus. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
format c :X, dan weet je het zeker, maarja dat had je zelf ook kunnen bedenken...
je kan nog proberen alles uit externe toegang te verwijderen, booten, en opnieuw instellen

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

of handmatig dns servers invoeren van andere isp's (zoek naar het grote dns topic)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1