RF-aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb op mijn versterker, marantz sr-590, een coaxiale RF-aansluiting om een Laser-Disc aan te sluiten.
Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen die aansluiting en een normale digitale coaxiale aansluiting die er ook op zit.

• Oscar Mopperkont
*kick*

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat veel laserdisc speler een dergelijke aansluiting gebruiken voor de digitale output? (in tegenstelling tot de tulpstekkers van huidige digi outputs op dvd spelers). Zodoende is het wat beter compatible zodat je geen rf-tulp kabel hoeft te kopen.
Maargoed, dit weet ik dus niet zeker...

edit: Staat er niks over en de manual? (als je die hebt). En je weet ook zeker dat het niet de FM input is?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Oscar Mopperkont
Hij heet dus RF-aansluiting en het is dus gewoon een tulp stekkertje, net als een andere digi aansluiting.. maar vroeg me dus af wat verschil is met normale digi aansluiting en of ik er niet gewoon ook een dvd of compu op kan aansluiten zonder dat de boel kapot gaat.

Verwijderd

Is die ook oranje? Ik denk dat het een 'normale' digitale uitgang is, ik heb hier een CD-speler staan met zo'n uitgang en die doet het indeed niet op mijn Dolby-Digital processor... Ik dacht misschien accepteert ie hem wel als Dolby Digital 2.0, maar niet dus... Maar ik heb een kabeltje gemaakt om hem aan te sluiten op mijn SB Live! 5.1, op de digitale ingang(op de kaart, niet op de slotplaat) en dat werkt. Maar ik heb er nu een CD-romspeler met digitale uitgang op aangesloten. Je kan geen schade aanrichten als je per ongeluk de draadjes omdraait(dus redelijk foolproof knutselen). Succes!