Toon posts:

Iemand ervaring met monitoren van CTX?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een monitor te kopen, nou ziet CTX er niet al te duur uit. Heb niet zo'n groot budget, dus kom niet aanzetten met: "dat en dat topmerk is veel beter".
Zou graag van eventuele gebruikers van dit merk monitor willen weten of het een beetje goed werkt en betrouwbaar is.

Verwijderd

lees even mijn reactie CBD in dit topic over ctx monitoren: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57282

Ctx is niet slecht, maar de afwerking is net niet dat .... Ander nadeel van ctx is dat je alleen maar 1 jaar carry-in garantie krijgt dus als je er wat aan krijgt dan kun je in het eerste jaar zelf gaan terugrijden naar de shop en na dat jaar kun je dokken voor garantie. Deze twee dingen maken ctx iets goedkoper dan concurrenten.
Kijk toch eens naar iyama en ook lg. Vooral lg heeft betaalbare monitoren en die hebben net zoals iyama 3 jaar onsite garantie en de afwerking is net wat beter.
Ik heb net een maand geleden een keuze gemaakt voor een 17 inch monitor en m'n uiteindelijk keuze was tussen:
iyama, nec, ctx, lg, sony, philips, adi en eizo.

sony, nec zijn erg duur voor de resolutie/refreshrates die ze halen. Eizo is werkelijk fantastisch maar ook gruwelijk duur. Philips zit ook aan de hoge kant maar wel betaalbaarder dan sony, nec, eizo.
Adi heeft geen flatrons en die kasten zien er zo vreselijk lelijk uit.. dus die viel af.
iyama was normaal ook erg duur maar door nieuwe modellen die binnenkort aankomen zijn de huidige modellen de iyama low-end geworden en daardoor betaalbaarder.
Uiteindelijk had ik dus maar 3 merken over:
iyama, lg en ctx
lg is betaalbaarder dan iyama, iets duurder dan ctx, maar wel met 3 jaar onsite garantie en de flatrons van lg hebben een kleinere dotpitch en geen stabilisatielijnen die de andere twee merken wel hebben.
Dat was dus mijn keuze en ik heb er geen spijt van.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de schaduwmasker 17" 0.26 gezien bij iemand anders en zelf heb een 19" 0.26 VL950 van CTX. De 17" kan ik je zonder meer aanraden. Het beeld is prima, natuurlijk niet het niveau van Ilyama of Sony etc. Dat merkt je echter weer in de prijs. De 19" is de goedkoopste, die ik kon vinden. Dat was ook mijn doelstelling. Een 19" voor zo weinig mogelijk. Omdat het een 0.26 is, zie ik dus al een heel klein beetje blokjes in het beeld. Ga ik spellen spelen, zie je daar geen moer van, wegens alle kleuren op het beeld. Met desktop werk zie je het wel, dat krijg je voor zo'n prijsje (800). Ook heb ik rare lijnen (gebogen) over mijn beeld staan, die bij hoge resoluties verschijnen (1280 bij 1024) Ik heb dus mijn game monitor voor weinig, maar als je effe iets meer hebt, doe dan meteen het betere werk. De 17" kan ik je zonder voorbehoud aanraden, de 19" is minder aan kwaliteit (gewoon de 17", maar dan opgerekt) maar dan ook zacht in prijs (en reusachtig om mee te gamen!)

Verwijderd

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb de CTX V950T
geloof ik. Beetje ronde beeldbuis, in desktop zie je heel vaag de strepen lopen, maar nu ik dit schrijf zie ik dat de Philips Brilliance 107 dat ook heeft. Dus is dat op de 19" gewoon uitgerekt. Maar ja, als je een spel opstart, merk je daar niets meer van! Echt mooit beeld. Hangt mede van je video kaart af natuurlijk

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Ik zit hier achter een CTX VL500 en hij bevalt goed, strak beeldje (1024x768@85Hz) en geen irritante afwijkingen aan de zijkanten ofzo... hji is alleen wat klein maarja :)

\o/

Verwijderd

Dit zijn mijn ervaringen:

Ik heb nu al 2 jaar mijn 17" CTX monitor (VL710 of zo). Een half jaar geleden kreeg ik er een paar kleine problemen mee (beeldscherm flikkerde, zette soms uit e.d.). Even de support desk gebeld, het serienummer + mijn adres doorgegeven en over 2 dagen stond er een bestelbusje voor mijn deur met een gloednieuwe monitor (de kapotte werd uiteraard meegenomen). Dat is pas service!

ps. Als het goed is zit er dus maar 1 jaar garantie op... dat had ik ook (geen extra garantie bijgekocht), maar hij werd toch vervangen, ondanks dat ie al 1,5 jaar oud was + ik was de bon allang kwijtgeraakt, maar die was niet eens nodig.

pps. De beeldkwaliteit is uitstekend (aanrader)!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
hmm ik wil dus de iiyama 19" A-versie (diamondtron dus) kopen, doen of niet? (1350 piekjes)

WEBN & chill (@IBKR)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik heb net een CTX PR960 19' en ben er erg gelukkig mee. Zit 3 jaar garantie op waarvan het eerste jaar on-site. Daar is dus niks mis mee.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:15
We hebben al eerder een draad gehad over het verschil tussen Iliyama en (bv) Sony schermen. Zo'n zelfde soort verschil bestaat ook tussen CTX en Iliyama. Maar nu is de Iliyama het "dure" scherm en de CTX de "goedkopere".

Oftewel: minder mooi beeld voor lagere prijs. Het is maar wat je er zelf van vind.

Persoonlijk vind ik beeldkwaliteit best belangrijk, maar niet genoeg om 1800+ gulden voor neer te tellen. Daarom heb ik zelf besloten om een Iliyama 19" diamandtron (A901HT, Vision Master Pro 450) te nemen. Deze kostte mij 1375 piekies.
1600x1200@92 Hz !

Je kan ook bij je locale computerboer gaan kijken, die zal wel verschillende merken beeldschermen hebben opgesteld. Dan kan je zelf ff kijken en beslissen wat je van de beeldkwaliteit vind :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik heb dus een ctx pr711T. dat is er een met een triniton beeldbuis en die is gewoon van sony. Dus....
Dit is mijn tweede ctx monitor en heb nooit problemen mee gehad. Stark scherm en goede kleuren. Ik vind het een prijs kwaliteit uitstekend scherm

Uncomfortable silence can be so loud...

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 10:01 schreef GarBaGe het volgende:
We hebben al eerder een draad gehad over het verschil tussen Iliyama en (bv) Sony schermen. Zo'n zelfde soort verschil bestaat ook tussen CTX en Iliyama. Maar nu is de Iliyama het "dure" scherm en de CTX de "goedkopere".

Oftewel: minder mooi beeld voor lagere prijs. Het is maar wat je er zelf van vind.[/quote]alleen is de CTX niet goedkoper dan de iiyama (19" met platte beeldbuis, ctx duurder)

WEBN & chill (@IBKR)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Ik heb een Hansol en wel de 19" 900P. In een massale test bij zdnet.com kwam deze monitor (829!!! gulden) tot een waarde van 'near the top' waarbij de top monitoren waren dik boven de duizend gulden.

Geen slecht resultaat dus. Verder: goed beeld, prima refreshrates 1280x1024 bij 85 hz.

aanrader

UNOX: The worst operating system

• GarBaGe
  • Laatst online: 09:15
Maar de iiyama diamandtron 19" A901HT doet dus:
1280x1024 @ 107 Hz
1600x1200 @ 92 Hz

Dat is het verschil.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik sluit me aan bij oXygeN. Die VL500 van mij is inmiddels zo'n twee jaar oud en doet het nog steeds prima. De afwerking is idd niet helemaal perfect, maar ach dan kun je met een bus zwarte spuitlak nog behoorlijk wat goedmaken :). Belangrijkste is dattie het nog steeds goed doet en dat met 1024*768@85Hz, hoger kan ook nog, maar dan moet ik echt mijn bril gaan zoeken....

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Als ik jou was zo ik kijken naar een monitor met 3 jaar on-site garantie, want ctx is echt niet goed. In de tijd dat ik monitoren reoareerde kreeg ik veel te veel ctx-en in mijn handjes :(

Echt een regelrechte afrader.....

Koop dus een niet te dure met goede garantie, = veel makkelijker voor jezelf

Verwijderd

Ik heb een CTX 19" beetje groot log ding maar werkt perfect!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik mag mij laten behoren tot de groep gelukkige bezitters van een CTX VL950T (19").
Het beeld is perfect strak (1280x1024@85Hz).
Ik heb met die Nokia test wel wat minpunten kunnen ontdekken:
De kleuren staan niet netjes op elkaar afgestemd. Een drie-kleurige lange verticale lijn (groen/rood/blauw) verspringt steeds iets bij een kleurwisseling. Volgens mij is dit ook niet perfect te krijgen.
Ook heeft de monitor een beetje last van moiré op sommige momenten. Dit is overigens helemaal niet storend. Bovendien hebben bijna alle monitoren dit probleem, omdat de meesten een ronde beeldbuis hebben.

Het beeld is perfect scherp in de hoeken en heeft geen kleuruitloop in de hoeken.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb hier heel lang gewerkt met een 17" CTX (de voorloper van de VL700, geloof de GM1765) en die draaide we ongeveer 4,5 jaar boven z'n specificaties :) (1600x1200 terwijl de drivers 1280 als maximum gaven). Daarna heb ik een VL950T gekocht voor 875 geloof ik... die draait nu ook al tijden op 1600x1200@75 (hoewel volgens mij 85 ook lukt, maar de drivers zeggen van niet), nog nooit problemen mee gehad...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik heb een PR711-F (met USB-voet).

Superplat scherm Dot pitch van 0.24 mm !!! max res. 1600x 1200, aanbevolen res. 1280 x 960 - 88Hz en een USB voet.

Het is echt een supermooi beeld alleen het scherm is moeilijk in te stellen.

En hij is ongeveer net zo duur als Iiyama. Service is wat minder, 1 jaar on-site en 3 jaar carry-in.

Wil je USB gaan gebruiken neem dan een CTX, vind je on-site garantie belangrijker neem een Iiyama. In het beeld zelf zit weinig verschil (alleen instellingen CTX).

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me duidelijk, CTX wordt over het algemeen niet slecht bevonden... Ben ik blij om, want zelfs die paar honderd piekies extra voor een liyama kan ik er eigenlijk niet bij hebben. Heb ook even bij vrienden en kennissen rondgevraagd, en daar was de reactie meestal ook zeer positief.

Over niet al te lange tijd zal er dus gewoon een CTX op mijn bureau staan. Iedereen bedankt voor de reacties!!!

Verwijderd

Mensen die beweren dat Iiyama een betere kwaliteit biedt dan CTX moeten toch met wat sterkere argumenten komen. Als ik nl. alleen kijk naar de 2 19" topmodellen van allebei de merken, dan komt de CTX er in verschillende tests beter of net zo goed als de iiyama uit. (zie bv. de CT van een paar maanden terug) Qua prijs verschillen ze niet veel. Ik ben dus nog aan het twijfelen. (Heb nu een 17" iiyama, die aan het einde van z'n latijn is)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik (ok, ik niet mijn vader) heb een oude CTX PR710, dat is het model nog waarmee ik met BNC-kabels en D-Sub aansluiting heb. ik heb hem nu 2 jaar. en ik moet zeggen ik ben er nogsteeds tevreden mee. ik heb ook een Iiyama A702HT en daar ben ik ook zeer tevreden mee. deze heeft ook die twee aansluitingen.

maargoed ik vindtt CTX en Iiyama goed.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

Nou we toch over CTX hebben.... ik heb een PR711-F (met USB-voet). Werkt tot nu toe perfect, zeer strak beeld. Alleen bij het aanzetten gebeurd vanaf het begin iets raars. Het beeld is altijd een aantal mm vertikaal uitgerekt, bij het aanzetten dan. De talkbal van windows staat dan maar voor de helft op. Maar na een minuutje of zo trekt het beeld weer terug. Is dit normaal? als het niet zo is neem ik direct contact met CTX.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
is eizo echt duur dan?
ik heb 1 maand geleden een 17" eizo monitor gekocht erg goed en strak beel idd.
wel met die BNC-kabels en D-Sub aansluitingen.
kostte me maar 400 glds
:)Das niet duur dus

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Op donderdag 19 oktober 2000 09:13 schreef oXygeN het volgende:
Ik zit hier achter een CTX VL500 en hij bevalt goed, strak beeldje (1024x768@85Hz) en geen irritante afwijkingen aan de zijkanten ofzo... hji is alleen wat klein maarja :)
Die gebruik ik ook prima dingen

CTX zijn prima monitoren zijn soort van "high-end budget" monitorer

Verwijderd

Ik heb in 1,5 jaar tijd mijn CTX-PR711T 4x moeten omwisselen, ik wacht nu nog steeds op mijn monitor die vandaag weer afgeleverd zou moeten worden. De service is op zich wel goed, omruilen is geen probleem, maar hun monitoren zijn IMO gewoon kwalitatief slecht.

• Majestic
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

hoeveel garantie zit er standaard op een CTX ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Nou, dat wordt dan de 5e keer omwisselen, ik heb 'm net terug gekregen, hij is nog steeds kapot. Thanks CTX, ik zal ze morgen eens bellen.

Op CTX zit standaard 1 jaar carry in garantie (tenminste toen ik 'm kocht anderhalf jaar geleden).

Verwijderd

Hi, ik heb sinds een jaar een CTX 17inch VL710. Gekocht omdat de trinitron van Ilyama (waarvan gezegd wordt dat het de beste zijn) mij te duur was. Deze CTX trinitron heeft een heel mooi beeld, prima. Alleen duurt het erg lang voordat ik na het opstarten beeld heb. Misschien is dat door een fout van mij.
Ook is de harde toon bij het aanzetten van de monitor irritant.

Pierre

Verwijderd

Volgens mij heeft DolfM een beetje veel pech :)
Ik heb zelf een CTX 1792SE, is alweer bijna 3 jaar oud..voor de prijs(800 piek ofzo toen..was erg goedkoop voor een 17" toen) is het een prima ding...ik kan 1600*1200 draaien @ 75Hz, en dan is het zelfs nog te lezen :) Draai dagelijks 1280*1024*85Hz Moet wel zeggen dat de bovenrand niet helemaal perfect is..
Verder is bij dit model de afwerking prima, misschien is dit bij de latere modellen als bezuiniging veranderd ofzo.. :?
Naja ben wel tevree.
Pagina: 1