lees even mijn reactie CBD in dit topic over ctx monitoren:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57282
Ctx is niet slecht, maar de afwerking is net niet dat .... Ander nadeel van ctx is dat je alleen maar 1 jaar carry-in garantie krijgt dus als je er wat aan krijgt dan kun je in het eerste jaar zelf gaan terugrijden naar de shop en na dat jaar kun je dokken voor garantie. Deze twee dingen maken ctx iets goedkoper dan concurrenten.
Kijk toch eens naar iyama en ook lg. Vooral lg heeft betaalbare monitoren en die hebben net zoals iyama 3 jaar onsite garantie en de afwerking is net wat beter.
Ik heb net een maand geleden een keuze gemaakt voor een 17 inch monitor en m'n uiteindelijk keuze was tussen:
iyama, nec, ctx, lg, sony, philips, adi en eizo.
sony, nec zijn erg duur voor de resolutie/refreshrates die ze halen. Eizo is werkelijk fantastisch maar ook gruwelijk duur. Philips zit ook aan de hoge kant maar wel betaalbaarder dan sony, nec, eizo.
Adi heeft geen flatrons en die kasten zien er zo vreselijk lelijk uit.. dus die viel af.
iyama was normaal ook erg duur maar door nieuwe modellen die binnenkort aankomen zijn de huidige modellen de iyama low-end geworden en daardoor betaalbaarder.
Uiteindelijk had ik dus maar 3 merken over:
iyama, lg en ctx
lg is betaalbaarder dan iyama, iets duurder dan ctx, maar wel met 3 jaar onsite garantie en de flatrons van lg hebben een kleinere dotpitch en geen stabilisatielijnen die de andere twee merken wel hebben.
Dat was dus mijn keuze en ik heb er geen spijt van.