Toon posts:

PC ter waarde van 3000 piek, ADVIES!

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jaah ik heb een budget van 3000 piek.. en nu wil ik dus een pc aanschaffen. Zipdrive heb ik al, printer,scanner cd-writer en dat soort meuk heb ik ook niet nodig. .dta is er wel. HEt gaat om de rest. Daarbij magik niet boven de 3000 piek uitkomen. (wel iets maargoed 3000 piek ongeveer moet het dus gaan kosten, verder reikt mijn budget niet)...

Ik heb 'slechts' een paar kleine eisen:
-Minimaal 128 mb SDRAM
-Iiyama 17" Monitor
-Draadloze muis EN toetsenbord (ik heb een gloeiende t***ng hekel aan die draden..
-32 MB Videokaart en danwel DH (of andere oplossing) komt nog een scherm bij namelijk...
-Het liefst ADM spul... Duron dus, dat is wel redelijk goed over te klokken en niet zo 'duur' als Athlon/T-bird

Ik heb dus de volgende Configuratie bedacht:

Midi (of Big) tower ATX 300W
Asus A7V,Via KT133 Socket A, AMD 200Mhz Udma/100 ATX
AMD Duron 700 Socket A
AMD Duron Cooler
Dimm 128 Mb SDRam SPD PC100
Matrox G400 32 Mb AGP DH
Creative Labs Soundblaster Live 1024 oem
Maxtor 20Gb DiamondMax Plus 7200rpm ATA100
A-Open CD952E 52 (of 48) speed IDE retial
Sony (of ander merk) 3.5" Floppy disk Drive
Iiyama SJ700JT 17" digitaal .28 dot pitch
Logitech Cordless Desktop iTouch
Netwerkkaart PCI 10mbit UTP

Dit kost mij op z'n goedkoopst (bij bijvoorbeeld funprice) ergens tussen de 3200 en de 3300 piek. Weet iemand hoe en waar ik dit mogelijk nog goedkoper kan krijgen (liefts bij eeb etroubaar en goed bedrijf, dus niet klein of powerprice ofzo)
voorderest boeit het niet zo heelveel... En wat zou ik evt kunnen vervangen, bezuinigen om toch rond die 3000 piek uit te komen?

graag enige hulp!
:Y)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Bezuinigen?
op je toetsenbord en muis mischien?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gruwelijke hekel aan draden aan mijn muis vooral.. plus dta ik ze over een vrij groot oppervlak wil kunnen gebruiken en ik linkshandig heb.. dus als er iemand anders ff aan wil zitten (gebeurd welles dat er oo kwelles mensen hier zijn ofzo) is dat een hoop gedoe met die draden enzo en het is al een dradenbende in me kamer.. daarom draadloos ne dit is de goedkoopste draadloze oplossing, dus... daar kannik helaas niet op bezuinigen...

Verwijderd

Maxtor eruit! IBM 75GXP 307030 (30GB) is vele malen beter, stiller, sneller, liever wat jij maar wilt.

Duron kan ook een 600, die gaat net zo hard als een 700 misschien nog wel harder, ik heb nu een 700 en de 600 deed het ook al super
Daar heb je een paar tientjes.

RAM, PC133, snelheid is aanzienlijk te vergroten door 133 ipv 100mhz RAM.
kost maar paar tientjes meer.

Cordless?? ik typ nu cordless, als mijn mobilo af gaat, kan ik nix meer!!!! denk daar aan.
Een leuke logi-keys en een optical mouse is ook niet weg.

Tja, Videokaart? GF2 32 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
da's ook weerwaar maar ik word toch bijna nooit gebeld en zeker niet mobiel...:)

HD, en 30 gig.. maar ook goedkoper?

Duron 600/650/700 jah ach.. Wat is het verschil wat is beter en hoe of wat? wanti k hoor daar ook allemaal vage verhalen over...

Ow en die videokaart is een stuk goedkoper naar mijn weten dan ee GF2 (dh?) ofzo...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37
je moet zeker pc133 geheugen nemen dat kost bijna niks meer, je zou kunnen bezuinigen op de monitor je kan best goeie veel goedkopere 17 inch monitoren krijgen, ook het mobo kan goedkoper die van chaintech bijvoorbeeld is prima, zeer stabiel alleen niet echt om te overklokken en natuurlijk dat draadloze spul is duur en met een draadloze/mobiele telefoon schijnen die dingen niet zo goed te werken

Verwijderd

wég met die matrox!!!!!!!!!!!! neem geforce 2mx is veel goedkoper en beter. Neem geen Llyama maar CTX of LG, toch weer iets goedkoper. Harddiskje is wel oké enne neem maar wel een bigtower. O ja als je toch online besteld, misschien is montana computers of venema computers wel wat, best wel goedkoop. Neem maar de processor die hier in de animated gif voorbijkomt.

• Pc123
geforce2mx is inderdaad veel beter maar hij wil er 2 schermen op aansluiten dus heeft ie een dualhead kaart nodig

Verwijderd

Foutje, ik heb weer eens niet goed gelezen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop een seagate barracuda ata II schijf die is nog beter dan de maxtor en de ibm bij elkaar

sneller
betrouwbaarder
stoerdere sound

Verwijderd

GF2MX heeft ook twinview hoor. Moet je alleen wel de goeie kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
de PC133 dimmetjes zitten een boel brakke tussen de laatste tijd. .daarom staat er pc100... maar dat lijstje stamt eigulluk nog van vorige maand...

die videokaart is wel goed zo...

eeuhm qua HD maakt het me eigulluk niet zoveel uit, maar 20 gig is otch wel een minimum.... dat draadloze spul werkt prima hoor. .vind ik tenminste (heb er alles op gewerkt)... heel misschien is de muis soms wat traag... maarjah daar hebbik verder weinig last van..

als het me erg irriteert koop ik er wel met een draadje die izjn niet zo duur...

• Pc123
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:39 schreef Arbz het volgende:
GF2MX heeft ook twinview hoor. Moet je alleen wel de goeie kopen :P[/quote]Dat klopt maar werkt dat niet alleen met 1 scherm en 1 tv?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:39 schreef Arbz het volgende:
GF2MX heeft ook twinview hoor. Moet je alleen wel de goeie kopen :P[/quote]en hoe heet de goeie en hoe duur is die?

• Pc123
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:27 schreef smvs het volgende:
koop een seagate barracuda ata II schijf die is nog beter dan de maxtor en de ibm bij elkaar

sneller
betrouwbaarder
stoerdere sound[/quote]Stoerdere sound?????
Dus jij luistert de hele dag met het grootste genot naar je ratelende piepende en kreunende hd????

Verwijderd

Topicstarter
kheb liever een hd die zo min mogelijkgluid maakt.. kan wel aan mij liggen hoor.. maarjah

Verwijderd

Dit is wat ik zou veranderen

Midi (of Big) tower ATX 300W
Asus A7V,Via KT133 Socket A, AMD 200Mhz Udma/100 ATX
AMD Duron 600 Socket A
AMD Duron Cooler
Dimm 128 Mb SDRam SPD PC133
Matrox G400 32 Mb AGP DH
Creative Labs Soundblaster Live 1024 oem
IBM DTLA 30GB
AOPEN 40x CDROM (die hogere hebben allemaal problemen en maken eigenlijk alleen meer geluid)
Sony (of ander merk) 3.5" Floppy disk Drive
CTX PR711 Plat lagere dotpitch trinitron, en goedkoper, alleen wel lijntjes maar die heeft die iiyama ook dacht ik
Logitech Cordless Desktop iTouch
Netwerkkaart PCI 100mbit UTP

Verwijderd

Topicstarter
10mbit, want de rest is ook 10mbit hier.

eeuhm.. en op hoeveel kom ik dan uit... rond de 3000? want daar ging het me eigulluk om...

Ik zal wel ff kijken op Funprice...

ipv iiyama zattik ookal te dneken aan iets anders... alleen die lijntjes.. i kweet niet of iiyama die had.. sommigen alleen ofzo..

Verwijderd

Ik zou de Abit kt7 nemen die is goedkoper als de a7v en is naar mijn mening makkelijker met oc'en.

scheelt weer een paar tientjes :P

Verwijderd

Topicstarter
da'swaar maar kwou gewoon wel 'n goed moederboard hebbik iig...

heb nu met een duron 600 en een 20gig seagate barra dinges 7200 rpm als einge echte veranderingen.. en dat bij 'n zaak in volendam (RG Computers) bijmekaar is daar ruim 3000 piek. .dus wel redelijke prijs...

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>da'swaar maar kwou gewoon wel 'n goed moederboard hebbik iig...[/quote]Wat is er mis met Abit ??

Verwijderd

Topicstarter
oc kan net zogoed op een asus bovendien is daarmee de bios makkelijker te flashen.. enzo...

zou evt abit kunnen nemen als het me te duur wordt is dat nog wel een redelijke oplossing om wat te besparen jah.. maar ik zit nu rond de 3000, misschien da'k de zooi nog via via tegen inkoopsprijs kan krijgen.. in dat geval wordt het natuurlijk ineens iets heel anders...

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Is makkelijker te flashen idd, maar daardoor ook makkelijker te verkloten heb ik gelezen hierzo. Denk dat je beter voor Abit kan gaan = goedkoper + makkelijker oc-en

Verwijderd

Als monitor moet je toch even naar LG kijken (lucky goldstar). Die platte schermen van LG hebben een lagere dotpitch en GEEN lijnen. Ik zit hier zelf achter zo'n apparaat en het is een betere keuze dan ctx of piama (die keuze heb ik gemaakt en achteraf sta ik er nog steeds vol achter!)
Ik heb wel de iets duurdere 795+ versie van LG. Maar als je een dotpitch van .28 al goed vind is het instapmodel flatron van lg al beter!

Verder kun je het beste misschien beginnen met een kleinere snelle hd (bijv 10 GB Fireball LM of die IBM die al werd genoemd (die twee zijn op dit moment de snelste)), en dan over een half jaartje een value 40 GB erbij kopen want waar gebruik je die extra >10 GB voor? Juist mp3tjes afspelen en spelletjes e.d. Dan is een 5400 rpm genoeg en stuk goedkoper en stiller. Dan zet je op die snelle hd je os en spul dat echt snelheid vraagt. Ken je op die tweede hd lekker een backupje bewaren.

Ik heb zelf de 30 GB maxtor 40+ gekocht toen ie de snelste was. Prima hd (hoor em vrijwel niet) maar als ik opnieuw zou moeten kiezen dan zou ik de kleinste maxtor40+ op dat moment gekocht hebben en voor het resterende geld met wat doorsparen een 40 of meer GB hd later gekocht hebben.

Ehm in ieder geval pc133 geheugen kopen. Verder kun je al voor 50,- een tweedehandsje 40x cdrom te pakken krijgen als je ook maar een beetje zoekt (zo heb ik zelf een 2ehandsje philips 40x voor 50,- een maand geleden gekocht).

Wat betreft videokaart.. Geen nvidia mx kopen in jouw geval. Ik heb er een en wat dual head/twin view opties en uitvoering is matrox echt superieur en staan de drivers van nvidia de komende half jaar nog in de kinderschoenen. Op dit moment nog allemaal erg buggy, neem dat maar van mij aan. En veel minder features.
De geforce mx is dan wel stukke sneller in 3d, maar de beeldkwaliteit van de matrox is een stuk beter. Met een lg of een yiama monitor (ctx zou ik zowiezo niet doen) zul je het kwaliteitsverschil tussen een matrox en nvidia waarschijnlijk wel merken.
Als je toch wat nadruk op spelletjes wilt leggen dan moet je toch voor de nvidia mx gaan.

Waarom geen ctx en wel een van die andere monitoren? ctx geeft je 1 jaar carry-in garantie. De andere twee merken geven je 3 jaar on-site garantie.

Ik hoop je geholpen te hebben.

Vergeet in je kosten niet assemblage en koelers enzo.. Die fout heb ik een keertje gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ach...

Die monitoren van LG zijn inderdaad ook mooi. Wat dat betreft maakt het mij niet zoveel uit of ik voor LG ga of voor Iiyama.. Wat voor mij betaalbaar is , iig 17" da's wel een lekkere maat om mee te werken. Die G400 DH van Matrox is inderdaad een lekker kaartje, die staat ook al vast. (zeker omdat het ene van de weinige goeie 32mb DH kaarten is die nog betaalbaar zijn)...

Wat betreft de HD, ik heb altijd heeeeel erg veel keline files op me hd staan. ik beeldbewerk veel en sla ook heeel erg veel op. Van me projecten van vorig jaar voor shcool heb ik bijvoorbeeld alles nog. Met een snelle HD kan ik tenminste ook nog een beetje snel door m'n spul heen bladeren...Daarom dachti k zelf aan de 20 gig 7200rpm schijf van Maxtor. Ik heb geen idee hoe duur of goedkoop die is... in vergelijking met andere schijven.. iig deze heb ik voor nog geen 400 piek, en dás wle netjes want met IMB zit je daar al gauw overheen, en ik weet het nog niet zeker van die Seagate Barraduca dingen, voglens mij zijn die niet zo stil in vergelijking met Maxtor of IBM..

Jah een cooler is wel handig jah, een beetje goeie stille zit je toch al gauw tgeen de 40 piek, maar dat boeit me niet zovee ide paar tientjes. Ik zat nog te denken aan een dubbele cooler, just in case, voor het geval ik die duron 700 (of 600) ga overklocken. lijkt dat me toch wel handig. Ik heb verder gene idee hoe dat verder in z'n werk gaat of ik er werkelijk voordeel aan heb, of dat zoiets toch erg veel lawaai maakt....

Het enige waari k nu nog bestwel over twijvel is een moederboard. Ik zou zelf wel al snel voor de asus av7 gaan, maar ik tiwjvel nu toch of ik niet toch een abit wil nemen. Is inderdaad wle wat handiger met Overclocken geloof ik en bovendien een stuk goedkoper (60 a 70 piek toch al gauw)

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 02:05

NightHawk4

Lotte is Liev :>

hmmmm, je hebt het over funprice en daarna over betrouwbaar dus niet klein?
vandaag de dag kan elke toko failliet,
weet je nog escom daarna commodore?
beter is om A merk aan te schaffen waarmee je rechtstreeks bij de fabrikant kan aan kloppen, ben je altijd zeker van garantie.

...heb zelf een gameshop en weet hoe het gaat :)

Verwijderd

Hij wil goedkoper niet duurder<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 19:28 schreef Mad_Cookie het volgende:
Maxtor eruit! IBM 75GXP 307030 (30GB) is vele malen beter, stiller, sneller, liever wat jij maar wilt.

Duron kan ook een 600, die gaat net zo hard als een 700 misschien nog wel harder, ik heb nu een 700 en de 600 deed het ook al super
Daar heb je een paar tientjes.

RAM, PC133, snelheid is aanzienlijk te vergroten door 133 ipv 100mhz RAM.
kost maar paar tientjes meer.

Cordless?? ik typ nu cordless, als mijn mobilo af gaat, kan ik nix meer!!!! denk daar aan.
Een leuke logi-keys en een optical mouse is ook niet weg.

Tja, Videokaart? GF2 32 ofzo.[/quote]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 11:40
Over die videokaarten: Als je 3d spellen wilt doen neem dan een G2MX kaart en een goedkoop pci vga kaartje. Ben je wel een slot kwijt, maar met een a7v heb je geloof ik 6 PCI sloten. Ik zag dat je al een oude PC hebt, dus kun je die videokaart gebruiken (tenzij dat een agp kaart was)Of w8 tot de G800 DH ,hoewel die vast geen 400 gulden zal gaan kosten :( afzetters!

Hop,hop,hop!

Pagina: 1