Toon posts:

Vraagje over een JAVA "_taget"? Please Help

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen,

Ik ben bezig met een java menu. Dat heb ik ergens vandaan geplukt. Alleen ik ben er nog niet zo superbedreven in... Alle begin is moeilijk. Nu heb ik dat menu in een frame geplaatst op mijn website... Het menu staat in de body.html. Wat ik dus wil is dat alle links van dat menu dus telkens in het zelfde scherm blijven openen. Dus zat ik te denken aan: _self. maar dat doet die dus niet...

De java van een willekeurig menu ziet er als het volgende uit:

<--

// add main link item ("url","Link name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left position,"key trigger")

addMainItem("","Hom<span class='u'>e</span>",80,"center","","",0,0,"e");

defineSubmenuProperties(140,"left","left",-4,0,"");

// add submenu link items ("url","Link name","_target","alt text")
addSubmenuItem("body1.html","Home","_ronder","");

addMainItem("","K.V. Aladn<span class='u'>a</span>",100,"center","","",0,0,"w");

defineSubmenuProperties(140,"left","left",-4,0,"");

addSubmenuItem("paginas/vereniging.htm","Vereniging","_ronder","");
addSubmenuItem("paginas/historie.htm","Historie","_ronder","");
addSubmenuItem("paginas/lidworden.htm","Lid worden?","_ronder","");

-->

Hoe fix ik dit: ik zal zeer danbaar zijn voor alle reacties!!

Greetz,
Goes15

Verwijderd

Je hebt de target niet consequent opgegeven, bij ronder bijv. de ene keer "-ronder" en de andere keer "ronder". Maar hier geef je aan in welk frame die link wordt geladen. Daar moet je dus de framenaam invullen waar je links moeten komen te staan. Is dat bij jou altijd hetzelfde, zou je nog kunnen proberen eenmalig op te geven "base target=framenaam". Als je niks opgeeft zou alles moeten openen op de pagina waar je menu staat.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Is het niet javascript ipv java?
Misschien dat je volgende keer je code tussen [ code ] & [ / code ] kunt zetten? (zonder de spaties uiteraard) check anders http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

javascript!
ennehh kan je anders ff een URI geven ofzo?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ik wwet het ook allemaal niet wat het is: zoals gezegd ik ben ook maar een rookie hiero op het gebied van JAVASCRIPT enzo... Ik ben er overigens niet helemaal uit. Ik heb ook al een nieuwe menu gedload maar die geeft zelfde effecften...

Verwijderd

Zit er verder geen documentatie bij het scriptje dat je hebt gedownload? En mocht je het script niet begrijpen, dan kun je misschien beter eens met iets simpelers beginnen. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat je zelf het probleem oplost, en dussnapt wat je aan het doen bent :)

Je kunt natuurlijk wel een scriptje doenloaden, en dan hier om hulp vragen bij het toe- of aanpassen ervan, maar de vraag is dan of je zelf ook snapt wat je aan het doen bent. Leg de lat niet meteen te hoog, en ga je eerst eens rustig aan verdiepen in de wondere wereld van javascript ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.