Centerspeaker ... waar ??

Pagina: 1
Acties:

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hello dudes,.. heb al een hele tijd dd5.1
maar ik vraag me toch af waar hebben jullie je center speaker nou geplaatst ?
Ik heb hem nu bovenop het "rooster" van mijn tv-toestel gelegd.. maar daar wordt hij toch erg warm, en bovendien kan het nooit goed voor de ventilatie van mijn tv zijn..
Dus hoe hebben jullie dit opgelost ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik heb m'n centerspeaker (JBL LX10 center) onder m'n tv geplaatst. Hiervoor heb ik een geheel audio/video meubel gemaakt waar alle apparatuur in past. Echter wordt er veelal aangeraden de midspeaker op dezelfde hoogte als de frontspeakers te plaatsen, dat gaat voor mij dus niet op (front=1,2m hoog)
Het geluid klinkt prima bij mij en totaal geen last van hitte.

Groet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

nog wat preciezer: probeer ze in rechte lijn te krijgen met de tweeters van je main speakers...

wel vervelend voor je dat dat ventilatierooster net aan de bovenkant zit...

misschien kun je er een stukje lucht door laten komen als je ze op spikes o.i.d. zet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het mooiste is om de afstanden vanaf de ideale luisterpositie (waarvan er helaas maar eentje is :() tot aan de drie front speakers gelijk te houden. De hoogte gelijk houden is ook ideaal. Als je TV dichtbij een muur staat, zou ik de opstelling zo houden, die is namelijk goed (centerspeaker wat naar achteren T.O.V. de frontspeakers).

De oplossing die bij jou zou kunnen helpen is eenvoudig: Boor twee gaten in de muur, Doe daar twee Draagstaafjes in (die je ook wel voor boekenplankengebruikt. Doe om die draagstaafjes wat ruw materiaal en leg daar je speaker op. Dan heb je geen lelijk plankje en kan je je speaker net wat boven het ventilaterooster van je TV hangen.
De speaker kan wel warm worden, maar dat is denk ik niet echt erg en de TV raakt z'n warmte zo denk ik wel kwijt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

jvs hebt gelijk.

Ik heb mijn hele speakerset verder met de hand gebouwd, maar het hangt helemaal af van wat voor centerspeaker je hebt. Tripoli systeem, of een dual woofer systeem, of zelfs een enkele (wat ik niet hoop voor je :)). En het heeft ook te maken met wat voor een front speakers je hebt.

Het beste is idd, een plankie kopen en em daar op zetten (aan muur bevestigd dus) en dan gewoon luisteren of het goed klinkt. Soort timmermansoor - idee.

Koop een audio test cd speciaal voor Dolby surround, en daarmee worden verschillende migelijkheden gebruikt, en dan hoor je vanzelf wel of het goed klinkt.

Sterkte iig,