netwerkmonitor onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
ik zocht een netwerkmonitor op te kunnen zien welke data er van mijn pc gedownd wordt via het netwerk.

net zoiets als netwerkmonitor onder win98 ofzo
je hebt wel zoiets als DU meter, maar daarmee kun je alleen zien hoeveel mb etc. er gedownload wordt.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
netwatcher is wel OK

Verwijderd

ben al een week bezig met monitoring onder Win2k! Wat een toeval.

Wat je het beste kunt doen is op de pcs via welke jouw data loopt het SNMP (simple network management protocol) protocol installeren. SNMP geeft informatie over verkeer dat via netwerkcomponenten verloopt (netwerkkaarten, routers, etc). SNMP informatie kan je uitlezen met een SNMP tool.

Dus. 1. SNMP installeren (add/remove software > add windows components, etc)
2. SNMP tool zoeken op Google of www.download.com.

Ik werk nu zelf met een trial van solarwinds, daar zit onder (veel) meer een bandwith monitoring tool op.

/ Overigens, wat ik ook nog niet weet: je kan zien DAT er datatransfer is op een netwerkkaart met SNMP, maar of je kan zien WELK bestand precies...?

Verwijderd

sjeez zeg hier is gisteren ook al een topic over geweest . Kijk daar maar even zijn zelfs screenshotjes te zien. :)

Oh en eh als je wil zien welke bestanden er gebruikt worden Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > Shared Folders > Sessions ... eh voila

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 00:36 . Reden: toevoeging :) ]