Internet-activiteiten monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Met welke software kan ik goed mijn Internet-activiteiten monitoren? Dus dat ik bijvoorbeeld kan zien welke progje individueel mijn Internet-verbinding gebruikt en wanneer onder andere. Eventueel nog met de down en uploadsnelheid erbij aangegeven en dat alles in een overzichtelijke interface uiteraard.

Ik merk op mijn modem vaak dat 'ie goed bezig is met verzenden en ontvangen terwijl ik niks doe op mijn Pc en dat wil ik eens in de gaten houden allemaal. :)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Silent Thunder schreef op 14 augustus 2002 @ 20:24:
Met welke software kan ik goed mijn Internet-activiteiten monitoren? Dus dat ik bijvoorbeeld kan zien welke progje individueel mijn Internet-verbinding gebruikt en wanneer onder andere. Eventueel nog met de down en uploadsnelheid erbij aangegeven en dat alles in een overzichtelijke interface uiteraard.

Ik merk op mijn modem vaak dat 'ie goed bezig is met verzenden en ontvangen terwijl ik niks doe op mijn Pc en dat wil ik eens in de gaten houden allemaal. :)
ZoneAlarm?

• Silent Thunder
Is dat niet meer een Firewall ofzo? Of iets waarmee je je Internet-verbinding mee gaat beperken op bepaalde manieren? Ik wil in ieder geval niks wijzingen in me instellingen ofzo.... alleen monitoren.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Silent Thunder schreef op 14 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

Is dat niet meer een Firewall ofzo? Of iets waarmee je je Internet-verbinding mee gaat beperken op bepaalde manieren? Ik wil in ieder geval niks wijzingen in me instellingen ofzo.... alleen monitoren.
Dan kun je wel je proggies controlen: welke wel en niet naar internet mogen connecten.

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Dit is inderdaad een goede vraag, in XP zit zo iets ingebouwd, kan je zien wat de totale belasting van je netwerk is...

Je kan hier beter niets zetten....

• Silent Thunder
SiHiDa schreef op 14 augustus 2002 @ 20:34:
[...]

Dan kun je wel je proggies controlen: welke wel en niet naar internet mogen connecten.
Jah, maar dan moet ik steeds toestemming gaan geven voor elke Internet-bezigheid; ik wil eigelijk dus niet gaan handelen feitelijk. Ik wil eigelijk dus alleen toeschouwen, uiteraard wel uitgebreid; zodat ik elk proces goed in de gaten kan houden.

• Silent Thunder
FunFactory schreef op 14 augustus 2002 @ 20:36:
Dit is inderdaad een goede vraag, in XP zit zo iets ingebouwd, kan je zien wat de totale belasting van je netwerk is...
Jij bedoelt waarschijnlijk ditte? :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/fdfd.JPG

Tsja.... het is wel leuk ingebouwd in Win-XP en die grafiekjes gaan wel geinig op en neer bij enige activiteit, maar zoiets heb je ook in de DU-Meter. Als je je verveelt is het wel leuk om ff na te kijken, maar echt duidelijk kan je hier niet je Internet-activiteit mee in de gaten houden. En al zeker niet bij elk progje individueel jammer genoeg. :)

• FunFactory

FunFactory

Silent Thunder schreef op 14 augustus 2002 @ 20:47:
[...]

Jij bedoelt waarschijnlijk ditte? :
[afbeelding]

Tsja.... het is wel leuk ingebouwd in Win-XP en die grafiekjes gaan leuk op neer bij enige activiteit, maar zoiets heb je ook in DU-Meter. Als je je verveelt is het wel leuk om ff na te kijken, maar echt duidelijk kan je hier niet je Internet-activiteit in de gaten houden. En al zeker niet bij elk progje individueel jammer genoeg. :)
Yeps, maar het mag inderdaad iet uitgebreider.. Zou makkelijk zijn op mijn servertje.... Ik hoop dat er iemand komt met het verlossende woord

Verwijderd

Commview is ook zeker niet verkeert.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitallawforce.nl/GoT/commview600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitallawforce.nl/GoT/commview2.jpg

Je kunt alle IP nummers uitlezen waarmee je verbonden bent, LAN en Inet. Je kunt alle packets die verstuurd en ontvangen worden monitoren, verder kun je alles ook in een logfile opslaan. En je kunt dus ook alles mooi in een grafiekje zien.

link om een 30 dagen trial version te downe. :)

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 21:56:
Commview is ook zeker niet verkeert.

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt alle IP nummers uitlezen waarmee je verbonden bent, LAN en Inet. Je kunt alle packets die verstuurd en ontvangen worden monitoren, verder kun je alles ook in een logfile opslaan. En je kunt dus ook alles mooi in een grafiekje zien.

link om een 30 dagen trial version te downe. :)
Ojah, dat ziet er al iets beter uit dan die n00b-DUMeter. :P Daar gaan we maar eens mee experimenteren dan.

• FunFactory

FunFactory

Dat ziet er inderdaad interessant uit!!!

Daar gaan we ff mee stoeien...

• Silent Thunder
Commview is wel een goed en overzichtelijk programma voor te monitoren. Maar het gene waar ik na zoek, namelijk kunnen zien welk programma op me systeem met Internet connect, kan ik hier helaas niet uit terughalen. Veel functies van het programma zeggen me overigs weinig :) , maar dat 'ie de IP's en de host toont van die gene waar ik mee verbonden ben vind ik wel handig.

Maar goed.... nogmaals, ik zoek dus nog steeds een stukje software dat weergeeft welke programma's op me schijf waar en wanneer verbinding maken op het Internet.

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

om het even duidelijk te maken ik denk dat jij hetzelfde bedoeld als ik.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/574270
wat jij bedoeld en ik :) is hetzelfde soort proggie als netwerkmonitor in win95/win98 alleen dan ook voor internet/netwerk.

dat je dus kunt zien welke programma van je computer gedownload wordt en door wie.

Verwijderd

Nog even verder op de site gekeken van de makers van Commview ze hebben ook het proggie Essential Net Tools dat laat zien welke programmas met welke ips verbonden zijn.
Verder laat het alle programma's zien die die op de voor en achtergrond draaien en waar de executables zich bevinden en meer. Pingfuntie ingebouwd, poortscannen, netwerkdrives c.q. mappen mounten. en nog een 10tal functione.
Dat is dus wat jullie zoeken denk ik ... :)

ENT3 download pagina

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 16:50 . Reden: linkje toegevoegd ]

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

niet dus :) wel erg nice proggie btw :) thnx
ik zoek echt iets om te kunnen zien wat mensen in mijn netwerk bij bij downloaden.
Pagina: 1