2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Hier in AV zelf (en in andere techfora) heb je er veel minder last van (wellicht mede omdat er hier vrij strak gemod wordt, hoef je het niet vaak toe te passen?), maar in de "general chat" delen van alle fora heb je gewoon last van mensen die zich heer en meester vinden achter de PC en denken alles te kunnen en mogen. In het AD staan daar soms wel leuke stukjes over in (forumgedrag). artikeltje over de wet van Godwin en Onderbuik heerst in forums. Of een artikel van de UVA over forumgedrag...
Ik wil de mensen van hifi.nl veel succes wensen met het nieuwe forum!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hellhound schreef op 16 augustus 2002 @ 23:49:
Ja klote , gewoon zonder iets te zeggen , vindt dat best wel brak eigenlijk. Ik snap best dat er beter/strenger gemodereerd moet worden, maar dat hadden ze gewoon op kunnen lossen zonder het forum te sluiten.
Weleens van "een signaal afgeven" gehoord? Op deze manier krijg je dit bericht dus bij alle gebruikers onder ogen en ziet iedereen dat het zo dus niet verder kan.
Er zijn wel meer redelijk tot matig gemodereerde fora gesloten met die mededeling...
Btw. Misschien een leuke uitdaging voor Jag
Maar even serieus, zo nu en dan kom ik wel op het forum. Echter is het telkens de gebruikersvriendelijkheid welke mij weerhoudt om snel terug te komen. Zonde eigenlijk, tis een uiterst interessant forum als je een beetje 'into' hifi bent. Dus ik ben zeer benieuwd wat er komen gaat.
(ik zie nu dat de hele site een makeover heeft gekregen, of ik ben er al te lang niet geweest)
JazzLuva (op hifi.nl)
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Er liepen inderdaad een aantal mensen te zieken. De vergelijking met hooligans vind ik wat ver gaan, eigenlijk hadden ze even moeten verwijzen naar het AD artikel dat JvS gelinkt heeft.
Ik hoop alleen niet dat dat tuig (het is officieel nu, dus niks niet flame
Dan mogen we er wel een lite-mod bij aanmemen om de fallout van Hifi.nl op te vangen
Die waarschuwingen en bans zijn al geweest, dat sluiten is wel heel rigoureus.Hellhound schreef op 17 augustus 2002 @ 00:13:
Ik vindt het gewoon een brevet van onvermogen om het forum ineens te sluiten. Ze hadden gewoon op IP kunnen checken voor klonen en diegene die zich in de postings niet kunnen beheersen , een waarschuwing/ban te geven. Nu lijden de "goeden" onder de "kwaden".
JazzLuva (op hifi.nl)
Ik denk aan een paniekreactie na kritiek van een of meer sponsorende partijen.
Misschien hebben ook de recent vertrokken nieuwe forummers nog een kleine rol gespeeld, toen ze kinderachtig werden behandeld door forumgenoten.
Eerder werden de gedragsregels aangescherpt, er werd meer gemod, maar het mocht kennelijk niet baten.
Ik hoop dat de bestaande topics op het nieuwe forum blijven gehandhaafd btw.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
(geintjuh, dat snap je toch wel, hè?
Die artikelen van JvS zijn de moeite waard om te lezen. Ik meen dat jij (speedy) ook actief betrokken bent bij hifi.nl? Lees die artikeltjes eens door en lees met dat in de achtergrond de faqs en het commentaar in LA nog eens.
Mischien kan je er wat inspiratie uit opdoen voor hifi en word het je dan ook duidelijk(er) waarom we hier zo streng zijn
Ik vind het beter dat er moderatie komt..een forum zonder goeie moderatie kan niet..
mensen die 10x jonger zijn hier reageren veel meer volwassen dan mensen op (muv veel mensen hier en nog een aantal) maar er zijn teveel mensen daar die raar lopen te praten..
ik vind een smiley verplicht als je een geintje maakt.. komt gewoon omdat et serieus word opgevat.. en dat heb je daar heel veel.. vandaar dat gedrag probleem.. een goeie faq en een stel gezellige mensen zijn dan ook uiterst nodig.!!
Streng beleid hier op got vind ik wel meevallen.. ik vind het gewoon goed.. en er is ook gewoon reteveel hier te vinden.. ok.. over high-end minder, maar is dat erg?
ik ben blij dat ze em ff dicht hebben gegooid.. lots of frustraties daar..
wat ik ook erg jammer vond is dat er een aantal duidelijk laten merken dat ze buiten hun 'high-end' mede forummers zich storen aan de mensen die wat goedkopers willen ..
als jij zegt dat jeeen kabel zoekt voor 200 euro (das veel al vind ik) komt er een halve zool die zegt dat je er een van 4500 euro pas goed is.. beetje absurd.. als je complete installatie bij melkaar al minder dan dat kost
hehe
vandaar!
(btw.. op hifi.nl ben ik gewoon Gitaarwerk .. net als op nog 20 forums
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Erm.. wacht ff.. 85% + 15% + 5% .. = ? .. erm.. reken reken.. 100%.. + 5%.. ?85% van de berichten in het Forum is goed, serieus en stimuleren om mooie HiFi-apparatuur aan te schaffen. We hebben talloze voorbeelden gezien van enthousiaste Forumleden die ervaringen uitwisselden en niet zelden was het resultaat hiervan een upgrade van de eigen set of de beslissing om toch maar eens een paar nieuwe componenten aan te schaffen. 15% van de berichten in het Forum valt in de rubriek off-topic. Uiteindelijk komen we tot de slotsom dat 5% van de berichten van een bedenkelijk niveau is.
Triviaal..
Btw vind ik het niet vreemd dat het minder goed gaat.. veel leden gedragen zich daar buitengewoon elitair en niet open voor discussie.. ik vond het daar ook maar een beetje lame gedoe.. iedereen brulde maar een beetje dat zijn set ideaalstederderster was dan die anderen. Verder werd ik persoonlijk misselijk van al die zieke termen
Anyway, daarom zat ik er nooit. MAgoed, er zijn dan altijd mensen die gaan gallen en spammen.. dat zuigt behoorlijk.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
BTW, die 5% totale onzin valt binnen die 15% offtopic reacties, dus 10% wel offtopic, maar niet 'bedenkelijk niveau' (ofzo, maar dat is /mierenneuken
Verwijderd
i volunteerLampje schreef op 17 augustus 2002 @ 00:49:
Dan mogen we er wel een lite-mod bij aanmemen om de fallout van Hifi.nl op te vangen
geintje maar ik vind dat een hard beleid gewoon noodzakelijk is om het niveau hoog te houden en toch de newbs op hun weg te helpen zonder de gevorderden er verder mee te storen.
[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 17-08-2002 01:41 . Reden: Ja ik heb lopen snoeien, netjes ontopic blijven! Ook de modjes :P ]
Als de newbs deze keer 1 keer kunnen aanmelden, scheelt dat aardig wat gedonderVerwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 01:29:
[...]
i volunteer
geintje maar ik vind dat een hard beleid gewoon noodzakelijk is om het niveau hoog te houden en toch de newbs op hun weg te helpen zonder de gevorderden er verder mee te storen.
Verder kan de mod nuttig zijn om de vele verkeerd geposte topics (bijv. recensie rubriek staat vol met alles behalve recensies) te verplaatsen, wat niet gebeurde.
Dit kost echter wel veel meer tijd dan tot nu toe het geval was.
Ik keer strax weer terug daar, maar ik denk dat het ledental na een paar weken zonder forum gehalveerd is.
Dat zal Hifi.nl leren dat ze het beter anders hadden kunnen aanpakken
Deze aktie kost gewoon geld en aanzien, nieuwe regels en opnieuw aanmelden had eleganter geweest, dat heb ik ze ook gemaild.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
ach jee, is dat zo erg? niet onderbouwde berichten zijn natuurlijk nooit goed, maar ook wel onderbouwde negatieve berichten over gerenommeerde bedrijven worden niet geaccepteerd??....en niet zelden zijn ook gerenommeerde bedrijven en HiFi-merken het onderwerp van (niet onderbouwde) negatieve berichten geweest.
daarnaast: erg lompe oplossing. laat zien dat forum.hifi.nl geen volwassen forum is/was.
aatos schreef op 17 augustus 2002 @ 04:22:
[...]
ach jee, is dat zo erg? niet onderbouwde berichten zijn natuurlijk nooit goed, maar ook wel onderbouwde negatieve berichten over gerenommeerde bedrijven worden niet geaccepteerd??
leuke review die wij hier ook hebben geplaatst!
wat wel 'lame' maar ook terecht ergends is.. is dat sommige mensen (toen bij de review) ook daadwerkelijk transtec hebben geinformeerd over dit íncident' ..
ik weet niet wat ik ervan meot denken.. ik heb em toch redelijk netjes geschreven, en ik vind et wel goed dat die mensen weten dat we niet goed behandeld zijn daar. Maar dat mocht ook wel wat anoniemer (iig hadden ze even toestemming moeten vragen.. privacy heet dat!)
Ik vroeg me ook al af of dat er iets mee te maken heeft gehaakt (sponsors maybe?)gitaarwerk schreef op 17 augustus 2002 @ 09:08:
[...]
dat is helemaal niet erg.. he andre en duck twacy??
![]()
leuke review die wij hier ook hebben geplaatst!![]()
wat wel 'lame' maar ook terecht ergends is.. is dat sommige mensen (toen bij de review) ook daadwerkelijk transtec hebben geinformeerd over dit íncident' ..
[...]
Ik hoop het niet, wat dan zien ze me daar nooit meer
Overigens vond ik de review wel onderbouwd en ook niet zo negatief. SP.Andre heeft we degelijk iets gezegd over de sterke punten van de Kef. Op het aantal punten viel het echter weer wat tegen (gezien de prijs). Verder is de tip aan Transtec om als ze dit soort dingen organiseren en aankondigen om het dan goed voor te bereiden (de installatie), je trekt nu eenmaal over het algemeen tamelijk kritische liefhebbers aan. Dat Andre's set beter klonkt ligt voor een deel aan de aandacht die aan het optimaliseren gegeven is (ipv van wat dure zooi in 2 minuten neer kwakken en aan elkaar prikken).
Verder vindt ik dat een onafhankelijk hifi forum juist ook kritische dingen moet durven laten horen:
en niet alleen haleluja geluiden die lezer pushen om alleen maar dure dingen te kopen85% van de berichten in het Forum is goed, serieus en stimuleren om mooie HiFi-apparatuur aan te schaffen
Moet hier uit opmaken dat ook nicknames afgeschaft zijn?- er wordt niet meer gepost met aliassen, valse namen en pseudoniemen;
Yep, we hebben niets afgebrand en de (waarschijnlijke) redenen zoals de lekkage en een mismatch zijn genoemd, alleen was die boterham wat minder smakelijkgitaarwerk schreef op 17 augustus 2002 @ 09:08:
[...]
dat is helemaal niet erg.. he andre en duck twacy??
![]()
leuke review die wij hier ook hebben geplaatst!![]()
ik weet niet wat ik ervan meot denken.. ik heb em toch redelijk netjes geschreven, en ik vind et wel goed dat die mensen weten dat we niet goed behandeld zijn daar. Maar dat mocht ook wel wat anoniemer (iig hadden ze even toestemming moeten vragen.. privacy heet dat!)
Als dit alles mede heeft geleid tot het sluiten van dat forum, dan had Transtec een dikke vinger in de pap en was hifi.nl toch niet zo onafhankelijk als ze beweerden.
Dat zag je ook al aan de disclaimer die opeens verscheen op het forum.
Met dit in gedachten zal het nieuwe forum een stuk strakker zijn en kun je gewoon niets afwijkends meer zeggen, al zetten we er 1000 smileys bij.
Maar goed, hopelijk leert hifi.nl van hun eigen paniekreactie en versoepelen ze later alsnog de regels, zodat het een beetje leuk blijft
Voorlopig kost een paar weken sluiten een forum de helft van de leden, zoniet meer en dan hebben ze het tegengestelde resultaat bereikt met hun aktie.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De C!T heeft sinds een tijdje geen "off-topic" meer.
Toen dat bekend werd: boze pubers, floods, fuckC!T berichten, alternatieve "spui hier je gal" fora.
Ook ik was er eerst tegen, maar ik moet nu zeggen dat er veel minder geklooid wordt op het forum en ik vind het een verademing. Ik heb het iig een stuk rustiger
Wise enough to play the fool
Bij off-topic van hifi.nl gebeurden soms wat rare dingen, maar daar is het ook een eilandje op het forum voor.teacher schreef op 17 augustus 2002 @ 14:33:
Een andere kant van het verhaal;
De C!T heeft sinds een tijdje geen "off-topic" meer.
Toen dat bekend werd: boze pubers, floods, fuckC!T berichten, alternatieve "spui hier je gal" fora.
Ook ik was er eerst tegen, maar ik moet nu zeggen dat er veel minder geklooid wordt op het forum en ik vind het een verademing. Ik heb het iig een stuk rustiger
Gewoon ff niet al te serieuze onderwerpen en wat lol trappen, dat hoort gewoon bij het leven en wat mij betreft bij een forum.
Ik denk eerder aan importeurs en leveranciers die negatieve feedback krijgen via ervaringen die op het forum worden gedeeld.
Slimmer is om deze incidenten onder de loep te nemen en dit per geval trachten recht te zetten, ook de goede resultaten hiervan verschijnen op het forum!
De titel van dit topic is mijns inziens niet de voornaamste oorzaak van de sluiting, want dit was al veel eerder gesignaleerd (en te slap aangepakt).
zegt dit genoeg.. als onafhankelijke probveren ze zichzelf toch wel afhankelijk te maken..HiFi.nl is volledig onafhankelijk
HiFi.nl heeft een eigen redactie van professionele auteurs die allen onafhankelijk zijn. Ook heeft HiFi.nl geen enkele relatie met importeurs, fabrikanten, dealers, agenten en tijdschriften, anders dan de samenwerking die ontstaat uit de publieke mogelijkheden voor partijen in de A/V branche.
HiFi.nl doet haar uiterste best om de professionals in de markt (fabrikanten, importeurs, winkeliers e.d.) zoveel mogelijk te betrekken bij de ontwikkeling en groei van www.hifi.nl: wij zijn oprecht enthousiast over een kwalitatief hoogstaande audio en video reproductie en gebruiken de mogelijkheden van internet om www.hifi.nl als HiFi-platform continu te verbeteren, te optimaliseren en te marketen.
stel .. : er word reclame gemaakt voor die kef's 207.. en wij met zen alle kraken em af.. heo lang denk je dat die reclame erop zou blijven staan??
mierenN modus: een aantal is enkv. dus het is ''er liep een aantal ''Lampje schreef op 17 augustus 2002 @ 00:49:
Ik vind het wel een goeie zaak.
Er liepen inderdaad een aantal mensen te zieken. [...]
ik d8 dat je zo taalbewust was ?
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Ja, ik ben idd taalbewust, maar ik maak blijkbaar toch wel eens een fout doe weleens iets anders dan dat het hoort.ernst schreef op 17 augustus 2002 @ 18:27:
mierenN modus: een aantal is enkv. dus het is ''er liep een aantal ''
offtopic:
ik d8 dat je zo taalbewust was ?
*kuch* fouten maak ik niet, dat lijkt me wel duidelijk
net gebarbekjoet en veel te warm om iets te doen
Wat mij het meest stoort aan deze affaire (naast het abrupte en onaangekondigte karakter) is dat ze het hebben over"fatsoensregels", "ordinair gedrag" zelfs een vergelijking met voetbal hooligans maken (als je wel eens op een hifi show geweest bent dan weet je hoe absurt deze vergelijking is) zonder concreet te worden (wie, wat, wanneer). Kortom je gaat je afvragen of je daar zelf ook toe behoorde. Van mezelf geef ik toe dat ik 1 keer te heftig gereageerd heb op een (verder nogal ongenuanceerde) posting die me nogal irriteerde en daardoor "ruzie" kreeg met desbetreffende poster. Heb na enige tijd mijn excuses aangeboden aan die figuur (die andere niet, ondanks dat hij heel wat kwetsende dingen had geschreven over mij, maar goed). Daarnaast ga je wel eens in op de onderbroeken humor die zo nu en dan de kop op stak (bij sommige figuren idd iets te veel wellicht). Maar echt duidelijk is het allemaal niet. Nu voel je je toch "aangevallen", terwijl je aan de andere kant toch best wel probeerde zinvolle en interessante onderwerpen en reactes te posten. Kortom door op deze botte manier in te grijpen is iedereen die wel eens een iets "pittiger" post geplaatst heeft in het discrediet gebracht, terwijl dat in veel gevallen onterecht is. "Fatsoensregels" is nog al vaag en cultuur afhankelijk. Als er regelmatig en consequent gemoddereerd wordt, dan worden deze regels vanzelf concreter, maar in dit geval dus niet en is het maar raden wat wel mag en wat niet (afgezien van het feit dat ik me echt niet laat voorschrijven door een forum wat ik vind dat ik mag of niet mag posten. Ik heb mijn eigen normen (die wel redelijk zijn, dacht ik))
Maar we wachten maar de aankondiging af en hopen dat er dan meer duidelijkheid komt. Hopelijk lezen de redacteurs van het hifi forum hier ook mee (heb ze wel een reactie gemailed, maar heb geen zin om dit ook nog eens te gaan melden). fatsoensregels is ook op een respectvolle manier om gaan met je gebruikers imo. Hopelijk komt het allemaal weer goed (dat wil zeggen vrijheid van menigs uiting binnen zekere, gerichte regels, met lik op stuk moderatie waar over ook weer over kan worden gedebatteerd binnen zekere grenzen, zoals hiero dus).
Er is btw een udpate
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=2014
dit staat in de update..Regel van de naam aliasen,
Het beste hierop is je gewoon alleen een nickname te geven met gegevens van je echte naam in je profiel..
De groeten doen onder een post leest ook niet erg prettig.. dus kan je dat beter als huisregel vastknopen "geen groeten onder je naam".
dat zou een goed begin zijn!
ze hebben wel mijn email dus behandeld...dat vind ik netjes!
Veel mail werd "behandeld", ik heb mijn I.M.'s vannacht om 03:15 ontvangengitaarwerk schreef op 18 augustus 2002 @ 02:40:
[...]
dit staat in de update..
ze hebben wel mijn email dus behandeld...dat vind ik netjes!nu hopen dat ze er wat baat mee hebben
Dat ze dit voor je doen betekent dat ze echt met een schone lei gaan beginnen denk ik, nieuwe usernames en profiles, meer mods en een nieuw jasje.
Hopelijk blijft de inhoud van het forum bewaard, want er staan zeer interessante threads in over bijv. nieuwe sacd en dvd-a releases, mijn netsnoeren topic
Ik volg nogal wat nieuwsgroepen en daar leer je wel overal omheen te lezen. Je ergens niet aan kunnen storen is iets wat je daar leert.
16:00 ignoren flamebait. Dat zouden meer mensen moeten doen
Lore! Lore! Lore!