¯\_(ツ)_/¯
Wel het liefst een Pioneer dvd-speler en als het ff kan van dezelfde serie.
hoezo? kan ie anders lastig gaan doen dan?Koudijs schreef op 16 augustus 2002 @ 16:53:
Yup.
Wel het liefst een Pioneer dvd-speler en als het ff kan van dezelfde serie.
¯\_(ツ)_/¯
Da's alleen prettig voor het uiterlijk, qua kwaliteit maakt het geen donder uit, de apparaten zijn niet meer of minder op elkaar afgestemd dan welke andere speler. Waar je wel nog naar kunt kijken is de optie om de afstandbediening door te lussen. Dan wordt het namelijk wel erg interessant.beschuitfluiter schreef op 16 augustus 2002 @ 16:55:
[...]
hoezo? kan ie anders lastig gaan doen dan?
Aansluiten kan, maar je zult nooit dts geluid krijgen.beschuitfluiter schreef op 16 augustus 2002 @ 16:50:
ik heb een pioneer vsx-409rds, leuk ding alleen geen DTS decoder.
Als ik nu een DVD-speler koop die een dts-decoder heeft, kan ik die dan zo aansluiten dat ik gewoon dts-geluid krijg???
Die pioneer receiver ontvangt dts geluid, snapt het niet en dus hoor je ruis/andere tonen. De enige optie is afspelen in dd 5.1.........
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!
Nop voor DTS heb je nu eenmaal een receiver nodig die DTS kan decoden, khad hetzelfde probleem daarom een andere receiver aangeschaft (Pioneer VSX839RDS)beschuitfluiter schreef op 16 augustus 2002 @ 16:50:
Als ik nu een DVD-speler koop die een dts-decoder heeft, kan ik die dan zo aansluiten dat ik gewoon dts-geluid krijg???
Was ff tweifelen maar heb dr nog geen seconde spijt van, is ff een uitgave maar zeker de moeite waard zo'n DTS Receiver
Verwijderd
Uuh als je een echte receiver hebt werkt het wel dan gebruik je de dvd als decoder waar netjes analoog alle kanalen uitkomen en deze verbind je met je receiver waar je op dat moment alleen de versterkers van gebruikt en zo heb je dus gewoon DTS. Geen probleem dus maar je moet dus wel een receiver hebben met analoog onversterkt in per kanaal. Bij denon heb je dit pas vanaf de 3300 serie dacht ik.JanAlesi schreef op 16 augustus 2002 @ 19:45:
[...]
Nop voor DTS heb je nu eenmaal een receiver nodig die DTS kan decoden, khad hetzelfde probleem daarom een andere receiver aangeschaft (Pioneer VSX839RDS)
Was ff tweifelen maar heb dr nog geen seconde spijt van, is ff een uitgave maar zeker de moeite waard zo'n DTS Receiver
Ik denk dat dat niks te maken heeft met het feit dat je een ander merk DVD-speler had, maar meer met het feit dat je een crappy DVD-speler had. Het is natuurlijk onzin dat een goede DVD-speler van Sony niet goed zou klinken i.c.m. een goede receiver van Pioneer. Veel belangrijker is dat beide componenten (+ de speakers) van goede kwaliteit zijn.Koudijs schreef op 16 augustus 2002 @ 17:02:
Het gaat wel met een ander merk/type, maar als ik terug kijk, vroeger: sony reciever met cyberhome dvd-speler van Videoland, en nu heb ik alles sony, is mijn geluidskwaliteit er beduidend op vooruit gegaan.
Als je receiver een analoge 5.1 aansluiting heeft, gaat dat prima werken.beschuitfluiter schreef op 16 augustus 2002 @ 16:50:
was het maar waar!
je krijgt gewoon DD geluid.
Dnc1n schreef op 17 augustus 2002 @ 00:33:
uhm een dts DVD op een DD versterker en dan krijg je DTS!?
was het maar waar!
Niet als je er een met een DTS decoder op de 5.1 input aansluit en de DTS decoder van de DVD speler het geluid laat decoden. Wel blijven lezen en niet dingen gaan roepen als je er eigenlijk niet echt verstand van hebt
Ik vraag me serieus af of dat beter gaat klinken, aangezien bij veel van de DVD's het DD signaal soms beter schijnt te klinken dan het (ingesnoeide 768kpps) DTS signaal. Alleen de "pure" DTS DVD"s schijnen echt beter te klinken.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Tja als je je eens in de materie verdiept begrijp je dat het mogelijk is. Het is zelfs mogelijk om met een dvd speler met ingebouwde dts decoder en 3 stereo versterkers dts geluid te produceren ipv stereo.Dnc1n schreef op 17 augustus 2002 @ 00:33:
was het maar waar!
edit : grmbl er zijn mensen sneller dan ikke nu ben op dit tijdstip .. hoe zou dat komen ... waarschijnlijk door van die groen geediketeerde flesjes.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 01:12 . Reden: langzame reply ]
Dit is geen echte oplossing. Wat de dvd speler doet is zelf decoderen, dit gooit 'ie over 5.1 analoog naar de receiver. En op de receiver stel je de 5.1 direct input in.....Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 20:25:
[...]
Uuh als je een echte receiver hebt werkt het wel dan gebruik je de dvd als decoder waar netjes analoog alle kanalen uitkomen en deze verbind je met je receiver waar je op dat moment alleen de versterkers van gebruikt en zo heb je dus gewoon DTS. Geen probleem dus maar je moet dus wel een receiver hebben met analoog onversterkt in per kanaal. Bij denon heb je dit pas vanaf de 3300 serie dacht ik.
Kijk het kan wel, maar de dvd spelers decoderen minder goed als een dts receiver. De kwaliteit is dus minder dan als de receiver wel dts zou hebben.
Hoe minder analoge kabels je hebt hangen hoe beter, iedere kabel is weer een extra schakeling...... (digitaal --> analoog ......)
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
En dus ? Het is en blijft DTS geluid ongeacht of het nu eerder of later naar analoog wordt omgezet. Er zitten nu alleen een wat langere weg tussen de decoder chip en de versterkers ipv dvd signaal en decoder.Jivecar schreef op 17 augustus 2002 @ 09:19:
[...]
Dit is geen echte oplossing. Wat de dvd speler doet is zelf decoderen, dit gooit 'ie over 5.1 analoog naar de receiver. En op de receiver stel je de 5.1 direct input in.....
Ik vrees dat je daarin vergist, in de meeste duurdere dvd spelers met decoder zit veelal dezelfde decoder chip in als in je receiver.Kijk het kan wel, maar de dvd spelers decoderen minder goed als een dts receiver. De kwaliteit is dus minder dan als de receiver wel dts zou hebben.
[/quote]Hoe minder analoge kabels je hebt hangen hoe beter, iedere kabel is weer een extra schakeling...... (digitaal --> analoog ......)
En digitaal is niet heilig hoor, ik ben van me DTS setje afgestapt en weer terug naar analoog en ik moet zeggen dat ik nu een heel stuk beter geluid heb. En dat desondanks ik analoge interlink (s) heb tussen mijn cdspeler en verseterker.
Maar om een lang verhaal kort te maken het kan altijd beter qua geluid en ik vrees dat je voor films weinig verschil hoort als je een losse DTS decoder hebt of in je receiver. Dit natuurlijk dat je wel een beetje spullen hebt staan.
BlaBlaBlaBlaBlaJivecar schreef op 16 augustus 2002 @ 19:11:
[...]
Aansluiten kan, maar je zult nooit dts geluid krijgen.
Die pioneer receiver ontvangt dts geluid, snapt het niet en dus hoor je ruis/andere tonen. De enige optie is afspelen in dd 5.1.........
Die versterker heeft een doorlusser, dus je kan er op aansluiten wat je wilt. Een DVD speler met DTS Decoder ingebouwd gaat bij deze dus ZEKER wel werken
Blijf je bezig? BlaBlaBlaBla -> hoe denk je dat het bij je speakers komt? Digitaal? Zo kun je nog wel even door gaan.. het idee van een digitale versterker betekend niet dat ie digitaal is. Als je de oplossing bij de 409RDS zo gebruikt betekend het alleen dat ie ietsie eerder van digitaal naar analoog gaat, in de speler ipv in de versterker. Of de kwaliteit dan slechter is hangt helemaal van alles af.Jivecar schreef op 17 augustus 2002 @ 09:19:
[...]
Dit is geen echte oplossing. Wat de dvd speler doet is zelf decoderen, dit gooit 'ie over 5.1 analoog naar de receiver. En op de receiver stel je de 5.1 direct input in.....
Kijk het kan wel, maar de dvd spelers decoderen minder goed als een dts receiver. De kwaliteit is dus minder dan als de receiver wel dts zou hebben.
Hoe minder analoge kabels je hebt hangen hoe beter, iedere kabel is weer een extra schakeling...... (digitaal --> analoog ......)
Ermz, dat gaat niet over waar we het over hebben. En ten tweede is het nog onzin ookDnc1n schreef op 17 augustus 2002 @ 00:33:
was het maar waar!
Topicstarter, dezelfde tuner/receiver heb ik ook. Prima ding, komt knap geluid uit, zeker voor z'n prijs. Voor je probleem kun je gewoon een mooie DVD speler naar keuze met de gewenste decoders aan hangen. Als je een Pioneer neemt, dan kun je ms starten en stoppen met de AB van je receiver, maar zover ik weet heeft die AB geen menu functionaliteiten. Veel succes met je keuze!
(ps wij blijven nog wel hangen om te kijken of er nog meer onzin wordt gepost
Sorry guy, maar een aantal van jullie zaten er goed naast
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
ik zal eerdaags eens een leuk dvd-spelertje op de kop tikken en dan zien we wel...
eerst moeten er nog goede speakers komen, want nu heb ik mijn oude meuk aangesloten en zit ik achter een computer met 2 pc-luidsprekertjes en dat ik ook geen pretje!!!
ik laat wel weten als ik het allemaal voor mekaar heb!
¯\_(ツ)_/¯