[XP]enorm traag bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Als ik windows XP opstart (zonder hybernate dus) dan duurt het minuten voor windows is opgestart en nog eens minuten voordat alle programma's (die niet zo zwaar zijn) zijn opgestart. Daarna is het systeem nog een poosje erg traag!

Vanaf het moment dat windows is opgestart kan ik CPU en geheugen volgen, en deze hebben het geen moment echt druk (nooit boven 50%).
De harde-schijflampjes daarentegen branden wel bijna voortdurend!

Iemand enig idee hoe dit kan??
(formatteren helpt wel, maar slechts tijdelijk, dus dat antwoord willik liever niet horen ;) )

Ohw. ik heb trouwens Norton antivirus draaien, geloof dat wel eens probs geeft met XP, misschien dat dat het is??

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Ohw. ik heb trouwens Norton antivirus draaien, geloof dat wel eens probs geeft met XP, misschien dat dat het is??
Kan, maar daar kom jij alleen achter door het uit te zetten :)

Watis je config? Zit 'ie in een netwerk?

Verwijderd

Welke versie van NA heb je?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
het is Norton dus niet.
heb het er nu af, en de programma's bij opstarten gaan nu wel sneller, maar opstarten van XP zelf blijft enorm traag! (dat schermpje met logo van XP, en kleine balkje met blauwe streepjes die daar doorheen lopen).

Ik zit op een netwerk ja

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 23:58
Welke versie van norton gebruik je, ik heb 2002 en nergens last van.
Bij microsoft kun je het progje Bootvis downen, deze optimaliseerd de opstartprocedure van xp. En misschien een defrag, heb je genoeg schijfruimte??

En hoeveel intern geheugen heb je veel hdd activiteit kan duiden op het tijdelijk wegschrijven van data omdat je niet genoeg intern geheugen hebt. (kun je vast veel korter omschrijven maar kan er nu effe niet op komen)

An eye for an eye makes the whole world blind.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik heb 512 MB SDRAM

Norton 2002 had ik, maar heb ik er nu dus ff afgegooid.

Ik ga bootvis ff zoeken! klinkt goed!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je had ook ff de Search kunnen gebruiken; lees dit topic maar even door voor tips enz.

WinXP is van supersnel naar supertraag gegaan, hoe sneller?

Verwijderd

Zet het er maar weer als een speer op, en vraag je netwerkbeheerder er eens naar te kijken, het is een feit dat MS ossen langzamer opstarten met een netwerk, maar meer dan 2 minuten in een normaal netwerkje lijkt me te veel.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:41:
Zet het er maar weer als een speer op, en vraag je netwerkbeheerder er eens naar te kijken, het is een feit dat MS ossen langzamer opstarten met een netwerk, maar meer dan 2 minuten in een normaal netwerkje lijkt me te veel.
netwerkbeheerder?? Die hebben we hier niet hoor, ten minste niet als vraagbaak ofzo.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
dat andere topic gaat vooral over wat er gebeurd nadat windows zelf opgestart is geloof ik (dus welke progjes gaan meedraaien bij start windows).

Bij mij is het scherm met dat balkje met die blauwe streepjes al verschrikkelijk langzaam (laatste keer is balkje precies 104 keer langsgekomen, duurde ruim 2 minuten)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

je moet zoveel mogelijk proggies uit: START>programma's>opstarten, halen die zorgen er ook voor dat alles langzaam opstart.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
daar staan in totaal 3 programma's. Allen erg kleine progjes ook nog...

Maar het gaat er dus om dat windows ZELF langzaam opstart, niet wat er daarna gebeurd (ook al is dat ook te traag), de grote vertraging is er VOORdat windows (explorer) opent.

Verwijderd

Heb af en toe hetzelfde probleem. Soms duurt het EEEERRG lang voordat XP is opgestart. Meestal gaat het wel erg snel (binnen 30 sec). Ik hang aan een netwerk.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
maar het is niet altijd. na een format kan het binnen seconden gebeurd zijn (komt balkje 2-3 keer langs.
Maar na een tijdje gaat het dus om minuten. gewoonweg belachelijk! Vond windows 98 al traag, maar dit is nu dus vele malen erger!!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Probleem heb ik vandaag ook ineens. Ik druk de powerknop aan. Dan een tijd volledig zwart scherm met een knipperende cursur. Na ongeveer 5 minuten start windows langzaam op en is daarna een poosje traag. Voor mijn specs zie sig.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Vandaag is het bij mij ook weer raak. Een paar minuten voordat XP is opgestart ipv de gebruikelijke 20-30 seconden. Dit kan toch echt niet aan geinstalleerde programma's liggen, lijkt me. Die komen namelijk pas aan de orde als het os zelf is opgestart. BTW, ik heb 512 MB geheugen en daarom virtueel geheugen uitgeschakeld, dus daar kan het niet aan liggen. Hopelijk wordt dit probleem met sp1 verholpen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:01
defraggen :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Draai je misschien System Commander??

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij ligt het zeker weten aan System Commander, nadat ik die geinstalleerd had duurde het opstarten ook ineens minuten langer.... deinstalleren van System Commander heeft niet geholpen... binnenkort maar een nieuwe install van Xp denk ik.....

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Probeer eens een uitgebreide Norton System Check uit te voeren. Dat is dus: Norton Windoctor, Scandisk en Speeddisk. Werkt bij mij altijd. Doet echt wonderen. :)

edit:
Ow ja wat ook tot vertraging kan leiden is Norton System Manager/Doctor.
Tenminste als je die altijd actief hebt staan. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Gerwin op 23-08-2002 02:55 . Reden: toevoeging ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Draai behalve seti en een ftp server geen enkel prog'je op de achtergrond. Maar nogmaals: die traagheid treedt al op bij het blauwe balkje tijdens het bootproces. Dus nog voordat enig programma is ingeladen. En alle partities op de harddisk zijn pas geleden gedefragmenteerd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zal deze eventjes schoppen, heb het exacte zelfde probleem.
Heb een Athlon XP 2000+, GF3 Ti500, 512 MB RAM DDR 266 en een 20 + 40 GB WD 7200 RPM U100.
Als ik mn pc aanzet scant het bakkie eerst naar RAID. Nadat hij deze heeft gevonden, 1 schijfje, wil het systeem opstarten en krijg ik een Windows XP Pro boot logo.
Dit blijft echter zo, zonder doorlopend balkje, voor zo'n 30 sec. Daarna gaat hij laden...
na het laden krijg ik voor een sec. of 30 een zwart scherm, met af en toe blauw geflikker er doorheen (dit had ik ook met mn oude GF4 MX440).
Daarna laadt hij pas Windows, wat weer supersnel gaat.
Als iemand weet wat dit nu echt is...graag?
Pagina: 1