[boxen] iemand ervaring met sony?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:20

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar goede boxen voor de pc, nu hoor ik allerlei vage verhalen over o.a. de Creative Megaworks 510D 450W RMS Active speakerset die hier geprezen en daar afgekraakt wordt, maar nu zag ik ook deze boxen en heowel ik megapool niet zo'n super zaak vind hebben ze wel een mooi overzicht:

http://www.megapool.nl/si...uct.asp?intproductID=6923

het moeten goede allround boxen zijn met heldere tonen en een aardige bass (ik gebruik ze alleen t.b.v. de pc, maar ook voor muziek e.d.)

Cogito Ergo Credo

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:50
Die zijn niet specifiek bedoelt voor op een pc, maar als jij deze wil moet je ze vooral nemen.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
idd niet specifiek voor een pc, maar heeft iemand ervaring met die of gelijke dingen?

Cogito Ergo Credo

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, ik heb er ervaring mee. Ik heb een heleboel dingen van Sony, maar twee dingen moet je niet van ze kopen: discmans en speakers. Simpel.

Ik heb ook zo'n surroundset van Sony gehad: 4 satellieten, een sub en een center. Leuk als je jong bent, maar als je zo'n beetje 18 wordt dan wil je wat beters. Ik heb op mijn 20e Infinity Delta 60 speakers gekocht, dan hoor je het verschil wel. Ik ben nu 21 en heb laatst de hele speakermeuk van Sony verkocht voor een lage prijs. Blij dat ik van die zooi af ben.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
en wa's dan een goed alternatief? toch die megaworks of zo?

Cogito Ergo Credo

• TimMer
  • Niet online
jopiek schreef op 16 augustus 2002 @ 16:07:
en wa's dan een goed alternatief? toch die megaworks of zo?
Ff de search gebruiken, er zijn ondertussen tientallen tests van 5.1 sets geweest en op het forum zelf staan er ook duizenden reacties over.

Wat je zo'n beetje in het kort gaat vinden is dit:
- Voor muziek het liefst stereo.
- Als je DVD's of andere surround-toepassingen wilt gaan afspelen, dan moet je een goede centerspeaker hebben.
- Indien je wat zwaardere frontspeakers koopt dan heb je geen extra sub nodig, tenzij het hele huis mee moet trillen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:50
TimMer schreef op 16 augustus 2002 @ 16:05:
Ik heb een heleboel dingen van Sony, maar twee dingen moet je niet van ze kopen: discmans en speakers. Simpel.
Ik heb praktisch alles van Sony, behalve boxen (ok die van me tv niet meegetelt dan). Maar m'n discman (ongeveer 2 jaar oud) doet het nog steeds prima hoor. Goed geluidje ook, mits je maar een goeie hoofdtelefoon er op aansluit.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar philips boxen lijke me ook niet zo goed te zijn iig die dingen van m'n ouders niet...

Cogito Ergo Credo

• TimMer
  • Niet online
Wannapuf schreef op 16 augustus 2002 @ 16:12:
[...]

Ik heb praktisch alles van Sony, behalve boxen (ok die van me tv niet meegetelt dan). Maar m'n discman (ongeveer 2 jaar oud) doet het nog steeds prima hoor. Goed geluidje ook, mits je maar een goeie hoofdtelefoon er op aansluit.
Ik heb drie verschillende types discmans van Sony gehad, alle drie problemen met shockprotection, na flink wat gestuiter was het afgelopen en na een paar maanden kon de dingen zelfs een wandeling niet verdragen. :(

Nu een Iriver IMP-250, nooit meer wat anders. :Y)

Ontopic maar weer dames en heren. >:) :*)

• TimMer
  • Niet online
Mijnheer de topicstarter, ik presenteer U: http://www.tomshardware.com/video/02q1/020325/index.html

Een test van 13 4.1 en 5.1 surroundsets door Ome Tom! :Y)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar ja, dan krijgen weer weer het verhaal: zijn die Cambridge SoundWorks Megaworks 510D boxen nu wel echt zo geweldig... ze passen net binnen m'n budget, maar m'n huisgenoot die redelijk audiofiel is zei dat gewone (lees: niet pc) speakers te prefereren waren...

heb overigens een audigy in m'n pc...

ik had de surveys trouwens al via de frontpage gelezen

[ Voor 0% gewijzigd door jopiek op 16-08-2002 16:27 . Reden: aanvulling ]

Cogito Ergo Credo

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Als die SW510's net binnen je budget vallen waarom twijfel je dan over die Sony speakers. ? Met die Sony's ben je een stuk duurder uit aangezien hier nog een versterker bij moet. Het zijn nl. geen aktieve speakers (alleen de subwoofer is aktief). Met alleen de speakerset ben je er niet, er komt ook nog een 5.1 versterker bij (tenzij je die natuurlijk al hebt, maar dat lees ik nergens).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Wat wil je precies met de speakers gaan doen? Voor de pc is mij iets te algemeen :). Voor je windowsbliepjes en muziek is een leuk stereosetje namelijk voldoende. Overigens in de search kun je denk ik ook nog wel een boel vinden, maar da's al gezegd geloof ik.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik denk zelf vooral bij die Cambridge speakers dat ze nogal overprijsd zijn voor wat ze bieden. Vaak kun je met een redelijke set speakers + versterker(s) een beter geluid bereiken, zeker met 2e hands spul. Ik meen me te herinneren van een tweakers.net review van een tijd geleden dat Labtec er beter uit kwam dan Cambridge, maar ik kan me vergissen, het is een tijd geleden...

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar zoals je weet kraken die labtec's nu behoorlijk en is het geluid vervormd, hoewel de sub erg goed is >:) nietwaar DiGi en natuurlijk moet ik wel wat volume hebben om je plafond te laten vibreren...

DiGiStorm heeft last van een slecht geheugen. Hij heeft al zolang last van een slecht geheugen als hij zich kan herinneren... Wellicht kan Manny McPaines 'm daarbij helpen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door jopiek op 16-08-2002 23:05 . Reden: nutteloze herman finkers toevoeging ]

Cogito Ergo Credo

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Zucht... je hebt natuurlijk ook producten in een hogere prijsklasse, en speakers opblazen dat kan iedereen natuurlijk :+

• JvS
  • Laatst online: 18:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

lees ook deze eens door:
Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

en speakers koop je door ernaar te luisteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.