Goede Hub/switch

Pagina: 1
Acties:

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede switch mijn budget is maximaal 1500 piek

hij moet 100 MBIT zijn
minimaal 16 poorten en 1 of 2 uplinks

ik zoek dus ook geen goedkope chit van target gewoon een goede betrouwbare hub/switch

iemand adviezen ??

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

tussen hubs zit heel weinig verschil, kun je dus ook best een goedkope nemen.

Switch is leuk maar duur, en niet altijd het geld waard. Voor games niet echt geschikt heb ik gehoord. Ik weet niet of dat waar is, maar dat moet je mischien ff uitzoeken.

= TheGrimReaper op tweakers

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een swithc KAN niet slecht zijn. Anandtech heeft een paar maanden geleden 10 switches getest en puur op resultaat lagen ze max enkele procenten uit elkaar. Enig verschil zat in sommige opties die de ene switch wel had en de andere niet.
'Wij' gebruiken zelf een 8-poorts switch van een of ander vaag merk voor LAN-party maar hij werkt perfect.

Met dat budget moet je er iig al komen.

edit:
TGGoos, tussen hubs zit JUIST veel verschil, daar is echt sprake van goede en slechte kwaliteit. Een switch belast je netwerk merkbaar VEEL minder en is gewoon fijner :). Netwerk blijft veel sneller (een hub probeert namelijk een pakketje gewoon aan iedere andere pc kwijt te raken en een swicht levert een pakketje gewoon ALLEEN bij de juiste pc af) etc.
Ennuh ik gok dat ie geen 16-poorts switch nodig heeft voor wat games :)... Tenminste niet met een budget van 1500 piek :)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ik zou zeggen; INTEL, 3COM, BAYNETWORKS (NETGEAR), CISCO etc

Wij gebruiken op het bedrijf Baynetworks aka NETGEAR stuff, betrouwbare spullen en 3jaar on-site garantie. Mogelijkheden: 4-5-8-10-16
-24-48 poorts. Verkrijgbaar bij o.a. INMAC Zo'n hub kost (16 poorts 10/100 MBIT autosensing, metaaluitvoering en incl interne voeding) :
779.00 ex BTW, en die is RACKMOUNTABLE

Deze hebben wij ook en ben er zeer tevreden over.

Trouwens met dat budget van 1500.00 zou ik dan toch een SWITCH nemen, die werken een stuk sneller en hebben nog allerlei voordelen.

Die SWITCH is tekoop ook bij IMAC en kost (voor de 16 poorts 10/100 MBIT autosensing, metaal etc) 1399.00 EX BTW.

maar er zijn weinig Prive-gebruikers die een 16 poorts SWITCH of HUB moeten hebben, dus je zal waarschijnlijk voor een bderijf moeten inkopen.

Ik hoop dat je nu genoeg info hebt verkregen op deze manier

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• knutsel smurf
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
eej mensen bedangt voor de reacties ik gaat eens verder op onderzoek uit !!

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

oh blaat, sorry, is waar ook het waren die switch die altijd ok waren.

Maar ik meen ook dat het in die revieuw (of een andere) op at was dat een switch niet altijd gunstig was voor games. Vond het ook nog al vaag maar goed.

= TheGrimReaper op tweakers

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]ik zoek dus ook geen goedkope chit van target gewoon een goede betrouwbare hub/switch[/quote]Als het ook een hub mag zijn, kun je eens kijken bij http://www.pcselect.nl/ Die hebben een Compaq 16 poorts 100 mbit hub voor f250,-

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb nog ff die switch-shoot out voor je opgezocht :) Kun je <a href="http://anandtech.com/showdoc.html?i=1260">hier</a> vinden :)

Conclusion:

The simple fact is, these products are all so close together that you might better pick one by which color you like best or whether the ports are in the back or the front

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
IceStorm je bent super.

Naar zo'n test ben ik al best lang naar op zoek.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 21:28 schreef TGGoos het volgende:
tussen hubs zit heel weinig verschil, kun je dus ook best een goedkope nemen.

Switch is leuk maar duur, en niet altijd het geld waard. Voor games niet echt geschikt heb ik gehoord. Ik weet niet of dat waar is, maar dat moet je mischien ff uitzoeken.[/quote]Een spel merkt helemaal niks van een switch dit is dus grote onzin

Verwijderd

Een switch is voor een lanparty in iedergeval aan te raden om je netwerk te segmenteren.
Met de servers direkt op de switch.
Zeker als er verschillende games gespeeld worden, en als en ook nog eens geleecht wordt.
Pagina: 1