netwerkje is retetraag!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
hi,

ik heb een ftp kruiskabel van 20 meter aangelegd tussen 2 pc's. een draait win98 en de ander win95.

Bij het kopieren van bestanden is hij echt baggertraag: ongeveer 20 sec over 1 MB. dit moet echt wel sneller kunnen!! maar hoe??

gegevens:
2x 10 MBIT realtek 8029 PCI combo kaarten.
1x 20 meter FTP kruiskabel

op de win98 pc zit een 56k6 modem
alle protocollen (tcp/ip,ipx) zijn goed geinstalleerd.
nergens conflicten.

nope

Verwijderd

wat ik kan aanraden:
een hub ertussen, en de kabels knijpen in de regenboog volgorde. Moet werken!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Staan bij beide pc's het betreffende protocol wel op 'als standaard gebruiken' ?
En is je kabeltje wel netjes geknepen en niet langs trafo's en tl bakken, die geven soms nog net te veel troep.
doe anders eens een benchmark

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik heb niet voor niets een FTP ipv een UTP genomen :) want deze is veel beter tegen invloeden beschermd.

de kabel gaat wel langs de monitor en de meterkast. valt dat eigenlijk ook onder een storingsbron?

enne, die protocollen zijn op standaard ingesteld.

nope

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
oh ja: full of half duplex maakt ook niet uit!

nope

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Meter kast is toch vette sroom bron nog ergen dan TL buis toch?

Zet instelling op halfduplex niet op auto.
Download effe de nieuwe drivers voor je realtek kaard.(niet de drivers van windows gebruiken en helemaal niet de drivers die win-me gebruikt voor je realtek).

Realtek url:
http://www.realtek.com.tw/

Thy will see the light...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je alleen maar gegevens over gaat gooien kun je beter alleen maar tcp/ip geinstalleerd hebben volgens mij. Scheelt ook met de opstarttijd.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 11:58 schreef bloody het volgende:
ik heb niet voor niets een FTP ipv een UTP genomen :) want deze is veel beter tegen invloeden beschermd.

de kabel gaat wel langs de monitor en de meterkast. valt dat eigenlijk ook onder een storingsbron?

enne, die protocollen zijn op standaard ingesteld.[/quote]FTP? Hmmmm, die kabelsoort ken ik nog niet... Wel UTP en STP, mis ik nou een ontwikkeling of wordt het File Transfer Protocol hier ten onrechte genoemd?

BTW wat versta jij onder standaard instellen van protocollen? Want dat betekent, dat TCP/IP dus de hele tijd op zoek gaat naar een DHCP server (die waarschijnlijk niet in jouw LAN zit). Op deze manier is communicatie via TCP/IP niet mogelijk.
Als je bij IPX/SPX ook nog per ongeluk verschillende frame types gebruikt, dan lijkt het me logisch, dat de communicatie erg rot loopt.
De vraag is dus wat zijn jouw standaard instellingen?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

FTP = Foiled Twisted Pair

Er zit folie omheen als ommanteling

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 12:43 schreef DaMike het volgende:
FTP = Foiled Twisted Pair

Er zit folie omheen als ommanteling[/quote]Keej, thx weer wat geleerd! :)
Overigens kende ik die kabels wel, maar schaalde deze gewoon onder een STP in...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

En als je met FTP onderling bestanden uitwisselt? Wat voor snelheid haal je dan?

Kan misschien aan het MS protocol liggen.

Anders ligt het inderdaad aan de kabel.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
thanx, zal er ff naar kijken.

nope

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
De F en de S zitten akelig dicht bij elkaar.

Is dit echt geen typ fout?

Nooooooi van FTP kabels gehoord nl.

Eenneh...Bloody: Probeer eens (als het ff kan) je kabels gewoon lomp te leggen...over de trap ofzo, gewoon om te testen.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

FTP en STP; het zijn twee namen voor hetzelfde kabeltje; afgeschermde netwerkkabel.
Het File Transfer Protocol heeft er nu ff geen moer mee te maken.:)

Als je gebruik maakt van FTP/STP-kabel; gebruik je dan ook afgeschermde connectoren? Die heb je namelijk nodig om die afscherming met de netwerkkaarten te verbinden en zo een potentiaal mee te geven, anders wordt het één lange antenne!
En dat geeft pas storingen...

Overigens, als je kabeltje niet te lang is, is het nergens voor nodig om FTP te gebruiken. Op TweakOut2k had ik een 10 meter lange kabel vlakbij 12 powerkabels (6 computers met monitor) liggen, en ik pompte de zooi met 100Mbit, full-duplex naar binnen en naar buiten.

/edit
En nu teruglezend, zie ik dus dat je 20 meter hebt... hoeft ook geen probleem op te leveren, maar een storingsbron wordt dan wel wat invloedrijker.:)

• Laatst online: 20-08 15:52

peace, love & linux

hmmz, ik een 8 poorts hub in de meterkast hangen, maar ik heb richting mn server of richting de buren altijd gewoon de maximale snelheid. ik gebruik btw wel sstp, maar heeft die hub geen last van die meterkast dan?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik denk dat je niet speciale connectoren heb gebruikt. Voor het monteren van die connectoren aan stp heb je een speciale tang nodig, die vrij duur is. Die connectoren zijn ook duurder. Zonder dat gebruikt heeft het een negatief effect, ipv een positief. Dan kan je nog beter utp gebruiken.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Ik heb er ook een keer last van gehad. Er ging maar ongeveer 7KB/s doorheen.
Daarna ben ik alle protoclen door gegaan. Maar dat helpte ook niet.
Uiteindelijk windows op beide PC opnieuw geinstaleerd en alleen TCP/IP er opgezet.
Ik pomp er nu gewoon weer 100Mbit doorheen.

Nuff Said

• Vm1heA
Heb je zo een accelerator proggie ooit gedraaid ?
Dan zal de MTU en receivewindow wel veranderd zijn, en als je maar 1 klein storinkje op je lijn hebt dan heb je al shit in de hut.
Probeer die settings eens standaard te krijgen of te checken.
Probeer anders eens met een kortere kabel te testen.
Bij 25m moet je er eigelijk al een speciale twist in doen bij 100Mbit.
Dus dan toch met een hub werken en speciaal gecrosste kabel gebruiken.

Verwijderd

of heb je soms coax
een ommantelde kabel (ook voor tv ed)

• EarthStone
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

EarthStone

I love my son more than my Sun

Hmmm? Een Coax kruiskabel? Dat zou ik knap vinden.

Is de vraag te moeilijk of het antwoord?

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
100 mbit/s :)
Ik heb dus 2x 3com905b's en een crosslinked "high quality" kabel (kant-en-klaar dus met "aangesmolten" connectors) en ik haal LANG geen 100mbit.
Naar me server toe haal ik hooguit ca 20mbit en van de server af ca 30mbit)en baal best van die lage waarden :(
Misschien me client eens opnieuw installen (nu win me dus redelijk verse install)

• Vm1heA
Waar test je de snelheid mee als ik vragen mag ?

Verwijderd

Daneel:
het is heel normaal dat je die 100mbit niet haalt. Heb eens op een glasvezel netwerk gezeten, iedereen 100mbit en een dikke backbone (20gbit ofzo), en daar kon je ftp'en met ongeveer 4500k/s, met scsi 5500k/s.

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik test mijn snelheid met
1. DU-meter
2. WS-FTP 5.0 Pro
En in beide gevallen haal ik dus lang niet die 100 mbit/s die eerder werd genoemd. Ik haal van de server af 30 mbit/s en naar server toe 20 mbit/s) wat als ik hierboven kijk dus niet eens slecht is :)
Ik verwachtte eigenlijk: snelheid schijven ca 25 mbyte/s * 8 = 200 mbit/s > 100 mbit/s
dus toch die 100 mbit/s wel te kunnen halen

• Vm1heA
ten eerste hoe kom je aan 25 mb per sec voor die schijven ????
Ten tweede dat zal een hd in zn uppie nooit halen alleen met raid.
Probeer eens een benchmark te doen met sandra 2000 of zo iets, en dus niet files oversturen, dan test je eigelijk je schijfsnelheid.

Verwijderd

Mh, ik heb 100meter crossed UTP en haal ongeveer 9Mb/s onder windows 2000. Windows 98SE laat het een beetje afweten met 5Mb/s. Mag niet klagen maar het is nog geen 12Mb/s he :)

Maar volgens mij is de lengte van de kabel geen probleem.

• Vm1heA
9 is zeker niet verkeerd, als je de 12 haalt dan heb je superperformance op 1 protocol met een bepaalde voorrang.
Dat wil je toch niet, alles moet toch een beetje evensnel gaan.
Als je 3com hebt kan je dat allemaal zelf instellen wat je gebruikt.
Andere kaarten weet ik niet.
Pagina: 1