Ik heb een alcatel usb modem(
) maar ja ik wist toen niet beter, en heb de usb modem aangesloten op mijn server , nu kan ik via een proxy(analogx) op mijn eigen pc ook internetten, maar ik wil weer quake3 spelen, en weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Moet ik een ander procyserver hebben die quake ondersteunt of ondersteunt analogx proxy server ook die porten? en zoja hoe kan ik in quake3 proxy instellen?
gewoon Winroute Lite proberen, is helemaal te mappen.
je kan Winroute ook met 1 vinkje helemaal open zetten, maar gebruik dan wel een firewall
je kan Winroute ook met 1 vinkje helemaal open zetten, maar gebruik dan wel een firewall
thnx zal het zo gaan proberenFireWurX schreef op 15 augustus 2002 @ 16:30:
Verwijderd
mapping heeft niets met een firewall te maken hoor.FireWurX schreef op 15 augustus 2002 @ 16:30:
Je bedoelt dat je met een vinkje de nat kan uitschakelen denk ik.
ik heb gelijk de pro versie geinstalleerd omdat ik zag dat ie meer mogelijkheden had,
maar aan welke instellingen moet ik komen? wat en waarom mappen??
ik wil dus op mijn eigen pc gewoon http/ftp/quake3 kunnen runnen, das alles , kun je wat speciefiekere uitleg geven?
ik wil dus op mijn eigen pc gewoon http/ftp/quake3 kunnen runnen, das alles , kun je wat speciefiekere uitleg geven?
sja, zou et niet weten, heb de pro versie nog nooit gezienVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:51:
ik heb gelijk de pro versie geinstalleerd omdat ik zag dat ie meer mogelijkheden had,
ik draai zelf de 4.1.30 Lite versie.
als ik daar alle standaard mappiings maak (HTTP, SMTP, POP3 enz) en ik run Quake3 Arena werkt et gewoon.
ik heb dus de pro editie 4.2 geinstalleerd en alles werkt op mijn ander computer zoals http/ftp/irc , ik heb alleen bij mijn netwerkinstellingen als DNS en gateway de ip van mn server gegeven, echt vet, bedankt voor je tip. alleen ALLES draait dus behalve quake! ik heb voor de rest ook niks gemapd ofzo, enig idee hoe het zou komen? ik ben nu iig een stap verderFireWurX schreef op 15 augustus 2002 @ 17:58:
[...]
sja, zou et niet weten, heb de pro versie nog nooit gezien
ik draai zelf de 4.1.30 Lite versie.
als ik daar alle standaard mappiings maak (HTTP, SMTP, POP3 enz) en ik run Quake3 Arena werkt et gewoon.
ik heb nog effe search gebruikt en deze topic kwam ik tegen :
Quake achter proxy lukt niet?
en zijn probleem is dus ook niet opgelost, waar kan het aan liggen dan?
een poortmapping maken voor Quake3 Arena op poort 27960.
als je meer computers hebt moet je er een range van maken die begint bij die poort en voor elke extra pc er 1 bij op tellen (5 comps geeft dus een range van 27960 t/m 27965)
als je meer computers hebt moet je er een range van maken die begint bij die poort en voor elke extra pc er 1 bij op tellen (5 comps geeft dus een range van 27960 t/m 27965)
misschien ietwat laat, maar als je je router proggie helemaal openzet is het toch aan te bevelen een Firewall te gebruiken?Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:24:
[...]
mapping heeft niets met een firewall te maken hoor.
Je bedoelt dat je met een vinkje de nat kan uitschakelen denk ik.
anders kan iedereen er toch zomaar in komen (op je routerpc en netwerk erachter)?
maak je niet druk, heb de firewall aan staanFireWurX schreef op 15 augustus 2002 @ 20:26:
[...]
misschien ietwat laat, maar als je je router proggie helemaal openzet is het toch aan te bevelen een Firewall te gebruiken?
anders kan iedereen er toch zomaar in komen (op je routerpc en netwerk erachter)?
code:
1
2
3
| listenport listenIP protoco dest.IP dest.Port 27960 <unspecified> UDP 192.168.0.1 27960 |
192.168.0.1 is dus mijn eigen pc waar ik op wil quaken.
ik heb zowel TCP als UDP geprobeerd, maar nog steeds geen success.
Ik ga straks de full versie installeren misschien helpt dat, anders weet ik het ook niet
full versie? of bedoel je nu de Lite? want je hebt de full toch al?Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:15:
[...]
maak je niet druk, heb de firewall aan staannu heb ik een portmapping :
code:
1 2 3 listenport listenIP protoco dest.IP dest.Port 27960 <unspecified> UDP 192.168.0.1 27960
192.168.0.1 is dus mijn eigen pc waar ik op wil quaken.
ik heb zowel TCP als UDP geprobeerd, maar nog steeds geen success.
Ik ga straks de full versie installeren misschien helpt dat, anders weet ik het ook niet
en dat over die firewall was tegen VipTweak bedoelt, die zei dat firewalls nix met routing te maken hadden (wat het ook niet direct heeft maar wel in de context die ik gebruikte)
full versie van quake, ik speel normaal de demo namelijkFireWurX schreef op 15 augustus 2002 @ 22:44:
[...]
full versie? of bedoel je nu de Lite? want je hebt de full toch al?
en dat over die firewall was tegen VipTweak bedoelt, die zei dat firewalls nix met routing te maken hadden (wat het ook niet direct heeft maar wel in de context die ik gebruikte)
volgens http://grc.com/ is mijn pc hartstikke dicht
probeer eerst alles werkend te krijgen zonder firewall ....
Als je winroute installeert heb je al een eenvoudige firewall (tegen troep van buiten, niet van binnen) .. alle pakketen die opgestuurd worden naar je pc hebben geen bestemming tijnzij je een poort mapt of een prog aan de andere kant heeft er om gevraagd (NAT)
Als je winroute installeert heb je al een eenvoudige firewall (tegen troep van buiten, niet van binnen) .. alle pakketen die opgestuurd worden naar je pc hebben geen bestemming tijnzij je een poort mapt of een prog aan de andere kant heeft er om gevraagd (NAT)
hmm, je hebt gelijk als ik norton uitzet dan werkt quake, wel een gouden tip, maar hoe kan ik het beste alles beveiligen dan met winroute , thnxfish schreef op 15 augustus 2002 @ 23:05:
probeer eerst alles werkend te krijgen zonder firewall ....
zo veel mogelijk onnodige poorten dichtrammen.Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 23:15:
[...]
hmm, je hebt gelijk als ik norton uitzet dan werkt quake, wel een gouden tip, maar hoe kan ik het beste alles beveiligen dan met winroute , thnx
dan kan je bijna niet zien dat die computer online is.
in feite doet een firewall dat ook, maar die heeft de extra functie dat alle mogelijk nuttige dingen doorgelaten worden en crackers/scriptkiddies (hackers zijn ongevaarlijk), trojans en sommige virussen er niet door worden gelaten.
edit: ik heb zelf ook geen firewall op mijn router met Winroute staan.
tis eigenlijk nergens voor nodig omdat alles toch dicht zit (behalve de dingen die ik gebruik dan).
Verwijderd
Eerste advies.. Koop een Ethernet modem!
ik heb nu ook zo'n brakke USB (ik wist ook nog niet beter|:( ).. ik heb nu microsoft proxy server draaien... is niet gratis, behalve als je het niet 100% legaal ergens vandaan haalt
werkt wel perfect btw... je kan alleen geen games hosten volgens mij.. maar wel joinen
ik heb nu ook zo'n brakke USB (ik wist ook nog niet beter|:( ).. ik heb nu microsoft proxy server draaien... is niet gratis, behalve als je het niet 100% legaal ergens vandaan haalt
werkt wel perfect btw... je kan alleen geen games hosten volgens mij.. maar wel joinen
Ik ken norton niet ... maar op een of andere manier moet je norton vetellen dat quake wel mag comuniceren met die bepaalde (quake) poort
ach ja, mocht ik er 1 vinden goedkoop, doe ik het misschien wel, maarja, nu werkt alles prima , ben erg blij. Ontzettend bedanktVerwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:09:
Eerste advies.. Koop een Ethernet modem!
en wil je een keer flink gefragd worden kom dan eens langs
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 15:52:
Ik heb een alcatel usb modem() maar ja ik wist toen niet beter, en heb de usb modem aangesloten op mijn server , nu kan ik via een proxy(analogx) op mijn eigen pc ook internetten, maar ik wil weer quake3 spelen, en weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Moet ik een ander procyserver hebben die quake ondersteunt of ondersteunt analogx proxy server ook die porten? en zoja hoe kan ik in quake3 proxy instellen?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
zo'n Ehternet model kan je gewoon op een hardwarematige breedband router zetten.DGTL_Magician schreef op 16 augustus 2002 @ 07:56:
[...]
Mis ik wat? Ik heb ook een USB modem, en snap eigenlijk niet dat mensen daar altijd zo over zeiken. Lekker makkelijk toch? En werkt perfect onder Linux. Tja, en dan is het voor mij al snel genoeg, aangezien ik toch geen windows shit draai.
das veel makkelijker want dan hoef je niet constant een energie vretende pc aan te hebben staan als mensen uit je netwerk op internet willen.
ja, want ik moest ik per se een systeem kopen met usbFireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 08:56:
[...]
zo'n Ehternet model kan je gewoon op een hardwarematige breedband router zetten.
das veel makkelijker want dan hoef je niet constant een energie vretende pc aan te hebben staan als mensen uit je netwerk op internet willen.
euhh , jongens, nu ben ik als mens nooit tevreden (wil meerVerwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 05:18:
[...]
ach ja, mocht ik er 1 vinden goedkoop, doe ik het misschien wel, maarja, nu werkt alles prima , ben erg blij. Ontzettend bedankt
en wil je een keer flink gefragd worden kom dan eens langs
/connect xs4allIP doe gewoon conecten en het werkt prima, alleen nu wil ik dat een vriend van me ook kan joinen, maar het lukt hem maar niet :
ik heb portmapping gebruikt :
code:
1
2
| 8002 <unspecified> UDP ip adres vriend 8002 17960 <unspecified> UDP ip adres vriend 17960 |
en ook bij mijn modem packet filter heb ik gezegd dat ie zowel UDP als TCP van de ip van mn vriend moet doorlaten.
Bij de security log van winroute zie ik zijn pakketjes binnen komen als hij wil joinen, en het staat packetfilter :permit , dus moet goed zijn lijkt mij, maar toch lukt het hem niet om te joinen
Mijn norton is ook disabled
enig idee wat ik fout doe en hoe ik dit op kan lossen?
misschien moet je zorgen dat winroute alle pakketjes van <specified port> naar <jouw pc IP> stuurt.
dus bijvoorbeeld alle packets van VriendIP-Poort naar 192.168.0.2:poort (neem aan dat je netwerk in die range zit) toe routen.
moest ik ook doen voor UT.
dus bijvoorbeeld alle packets van VriendIP-Poort naar 192.168.0.2:poort (neem aan dat je netwerk in die range zit) toe routen.
bedoel je met die 192.168.0.2 de server of mijn eigen pc? ik draai de dedicated server dus op de server die heeft ip 192.168.0.3 en mijn eigen pc 192.168.0.1,FireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 23:05:
misschien moet je zorgen dat winroute alle pakketjes van <specified port> naar <jouw pc IP> stuurt.
btw thnx voor je snelle reactie
ik zal ze allebei proberen nu.
hmm, leg jouw netwerk setup eens uit.
ik zit nu te denken aan een PC met een netwerkkaart+USBmodem als server.
de NIC loopt naar een Hub/switch en op de switch heb je 2 clients.
klopt dat zo?
klopt dat zo?
Ik heb dus server(192.168.0.3) met USB adsl modem en netwerk en die loopt rechtstreeks naar mijn eigen pc(192.168.0.1) , das allesFireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 23:31:
hmm, leg jouw netwerk setup eens uit.
klopt dat zo?
ahh, zow.
en Q3A loopt dus op de internet delende pc.
dan heb je dus helemaal nix met je proxysoftware te maken.
ik heb hier een ongeveer zelfde setup.
ik heb een PC met 2 NIC's (10 en 100Mbit), waarvan de 10Mbitkaart naar mijn cablemodem loopt en de andere naar mijn Hub.
dan heb ik alle clients (momenteel 5) aan de Hub geknoopt.
edit: heb je op de client wel gateway en DNS goed ingesteld?
ik heb een PC met 2 NIC's (10 en 100Mbit), waarvan de 10Mbitkaart naar mijn cablemodem loopt en de andere naar mijn Hub.
JA, gelukt. mn vriend kan joinen zelfs met norton aan .FireWurX schreef op 17 augustus 2002 @ 00:17:
ahh, zow.
destIp heb ik de ip van mijn server 192.168.0.3 ingevuld en het werkt perfect, nogmaals bedankt
no prob hoor.
wat is je IP? kan ik ook joinen
wat is je IP? kan ik ook joinen
freddo_x@hotmail.com (is mijn spamadres)
als je daarheen mailt mail ik wel weer een ander adres trug waar je heen kan connecten met MSN.
als je daarheen mailt mail ik wel weer een ander adres trug waar je heen kan connecten met MSN.
Pagina: 1