Quake achter proxy lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik denk dat dit topic het beste in NT kan, als ie in spielerij moet moven maar.

Ik heb de FAQ gelezen en ook de FAQ over portmapping en daar stond alles in wat ik al wist.. De search leverde mij een leuk verhaal over sitting ducks op maar niet precies wat ik zocht :P

Er staat hier 1 PC op de begane grond die direct aan het internet hangt, hierop kan ik zo online Quaken, Quake 3 kan ook zo zelf een server op internet vinden. Nu heb ik gisteren een netwerk naar de zolder gelegd, 2de netwerkkaart in pc op begane grond en naar boven met die kabel. Netwerk doet het prima, ik kan ook boven surfen (als eerste natuurlijk www.tweakers.net ingetikt ;)). Alleen quaken lukt niet op pc's die niet direct aan het internet hangen... Het lijkt erop dat quake geen enkele verbinding met internet kan maken ;(.

Gegevens :

IP computer die direct aan internet hangt op lokale netwerk : 192.168.0.4.
IP computer op zolder waar ik quake op wil doen : 192.168.0.3.
Software/OS : allemaal Win98, Winroute Pro (niks aan geregistreerd/gecrackt, nog niet), Quake 3 en Zonealarm op pc die direct aan internet hangt, ook zonder Zonealarm geprobeerd
Internet : @home *D

Ik heb het verhaal over portmapping gelezen en gok dat ik daar de fout heb gemaakt, maar volgens mij staat het toch echt goed?

Afbeeldingslocatie: http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/portmapping.gif

Wie weet waarom het niet werkt mag het zeggen, ik heb zin om, nu het netwerk er ligt, eens iets anders te fraggen dan bots :{

Port 8002 heb ik btw ook ingevoerd omdat dat nodig schijnt te zijn voor een server, en die ga ik ook nog wel eens draaien.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Portmapping doe je volgens mij alleen maar wanneer je een quakeserver op een computer hebt staan die niet rechtstreeks is verbonden met het internet. Winroute werkt geloof ik met NAT dus het zou in princiepe geen probleem moeten zijn om te kunnen quaken als de netwerkinstellingen goed zijn. Je kunt natuurlijk ook de ICS, dat in windows zelf zit, proberen en te kijken of het daar wel mee lukt.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je in Winroute NAT hebt geactiveerd op je externe (internet) netwerkkaart, zou het goed moeten zijn. Heb je de client PC's als default gateway 192.168.0.4 gegeven? Browsen werkt dan wel via de proxy (als je die hebt ingesteld), maar niets anders werkt dan, zoals Quaken..

Mijn iRacing profiel

• Mentalist
Op zondag 14 juli 2002 22:35 schreef eazy.tweaker het volgende:
Portmapping doe je volgens mij alleen maar wanneer je een quakeserver op een computer hebt staan die niet rechtstreeks is verbonden met het internet. Winroute werkt geloof ik met NAT dus het zou in princiepe geen probleem moeten zijn om te kunnen quaken als de netwerkinstellingen goed zijn. Je kunt natuurlijk ook de ICS, dat in windows zelf zit, proberen en te kijken of het daar wel mee lukt.
ICS? Ik heb Win98, niet Win98SE :P. Geen ICS dus :P
Op zondag 14 juli 2002 22:38 schreef collin het volgende:
Als je in Winroute NAT hebt geactiveerd op je externe (internet) netwerkkaart, zou het goed moeten zijn. Heb je de client PC's als default gateway 192.168.0.4 gegeven? Browsen werkt dan wel via de proxy (als je die hebt ingesteld), maar niets anders werkt dan, zoals Quaken..
Gateway stond aan volgens mij, zal het zo nog ff checken maar stond toch echt aan volgens mij. NAT?

Afbeeldingslocatie: http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/nat.gif

Ja, staat aan zo te zien :P

edit:
Zit nu boven, bij TCP/IP staat 192.168.0.4 als gateway ingesteld.

• Mentalist
Naar aanleiding van een tip van iemand op MSN heb ik ZoneAlarm helemaal geuninstallt. Het helpt alleen niks dus ik ga het er weer opzetten...

Ik raak ten einde raad, alles staat goed maar ik krijg de hele tijd die error "No Response From Master Server". Wat doe ik toch fout |:( :? :'(

edit:
ZoneAlarm er weer op en gelukkig zijn alle settings bewaard gebleven...

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
hmm.. je kunt dus wel IRC-en, meelen ed, maar niet kweeken?
echt gaar, zou gewoon moeten werken dan. En andere games? probeer eens UT of iets dergelijks.....

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

uuuh et lijk mij beter dat je TCP gebruit ipv UDP ;)
TCP is data
UDP is voor de server info (tijd,map,players enz)

• Mentalist
Op maandag 15 juli 2002 00:23 schreef onok het volgende:
hmm.. je kunt dus wel IRC-en, meelen ed, maar niet kweeken?
echt gaar, zou gewoon moeten werken dan. En andere games? probeer eens UT of iets dergelijks.....
Alleen HTTP werkt zo te zien, MSN logt ook niet in :X. Zal ik een andere portmap voor aan moeten maken denk ik. Nou ja, MSN doet wel z'n best om in te loggen maar blijft erg lang op Signing In staan... En op de computer die direct aan internet hangt wordt uitgelogd omdat ik ergens anders zou zijn ingelogd... Ik zal IRC zo even proberen.
Op maandag 15 juli 2002 00:50 schreef ThaHandy het volgende:
uuuh et lijk mij beter dat je TCP gebruit ipv UDP ;)
TCP is data
UDP is voor de server info (tijd,map,players enz)
Heb zowel TCP als UDP ingevoerd, maar nope. Ik heb nu deze config :

Afbeeldingslocatie: http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/portmapping1.gif

Ik ga het nu nog 1 keer proberen en IRC proberen, en dan ga ik maar eens slapen, morgen vroeg eruit voor Memo uitverkoop ;)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

zowiezow... als jij NAT aan hebt staan (@ internet NIC)

hoef je dat niet in te stellen alleen als jij een bijv een www/game server via inet kunnen berijken

kan je wel van sever (waar winroute op staat) wel inetteN?

Verwijderd

zet de listen ip eens op @home ip.
mischien dat het dan werkt, ik heb zelf namelijk helemaal geen problemen om quake via en nat proxy te spelen en hoef ook geen poortmapping te maken, poortmapping is alleen voor servers.
maar ik gebruik ook msproxy dus veel helpen kan ik niet

• Mentalist
Op maandag 15 juli 2002 01:10 schreef ThaHandy het volgende:
zowiezow... als jij NAT aan hebt staan (@ internet NIC)

hoef je dat niet in te stellen alleen als jij een bijv een www/game server via inet kunnen berijken

kan je wel van sever (waar winroute op staat) wel inetteN?
Gewoon WWW pagina's bekijken gaat op zowel clients als de winroute pc. Op de client werkt IRC niet echt en MSN is redelijk dood, maar niet helemaal (hij logt uit op de winroute pc als ik inlog op een client, maar hij kan niet inloggen op de client...).
Op maandag 15 juli 2002 01:14 schreef dutchtubby het volgende:
zet de listen ip eens op @home ip.
mischien dat het dan werkt, ik heb zelf namelijk helemaal geen problemen om quake via en nat proxy te spelen en hoef ook geen poortmapping te maken, poortmapping is alleen voor servers.
maar ik gebruik ook msproxy dus veel helpen kan ik niet
Heb dat listen ip veranderd, dus laten we het weer eens proberen... Alleen heb ik volgens mij geen vast IP, dus lijkt me lastig als dit klopt :?

We zullen zien...

edit:
Helemaal niks. Het enige wat werkt is het WWW, en daarop moet ik ook nog eens constant ctrl+vernieuwen doen om een beetje up-to-date pagina's te krijgen. (IE staat al ingesteld op nieuwe versie van pagina's controleren bij elk bezoek aan pagina). Ik kan in winroute dat klote cache beter uit zetten... En irc doet niks, en msn staat al de hele tijd dat ik dit bericht zit te tikken te proberen te connecten, ook dood dus :'(. Ik begin dat winroute zo onderhand ook een klein beetje zat te worden...

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

winroute+proxy+GoT = no go (vage (oude) tyden @ topic en vaak niet meer inloggen :S ) trust me.. i know

gebruik je net wel die proxy of niet?

• Mentalist
Wow hee, ik heb net Sygate geprobeerd te installeren.

Dit was een van de meest slechte progs die ik ooit gezien heb. Hij vraagt bij de installatie om een unieke naam voor alle computers. Ik denk, leuk, Sygate gaat al mijn comps een nick geven. Ik vul de proc in omdat die op iedere comp hier anders is en zie al snel genoeg dat dit ook bij netwerkinstellingen wordt ingevuld... Oh nee toch... Jawel. Het is ingevuld bij "computernaam"... Dan doet je @home verbinding het dus niet meer |:(. Na 3x rebooten had ik het internet weer back on track, ondertussen wordt er 4x nieuwe hardware gedetecteerd (maar ik was toch software aan het installeren?), een zooi onbekende apparaten. Dit is volgens mij zo'n beetje de eerste keer dat een programma de computer al verneukt tijdens de installatie. Applaus voor Sygate :

:r Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif |:( Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif :r :r Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif |:( Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif |:( |:( :r :r Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif

Ik ga FreeSCO proberen, zou dat in VMware lukken :?

• Mentalist
Heb wat met FreeSCO geprobeerd, maar dat lukt niet echt soepel met een ISA netwerkkaart waarvan je IRQ enzo niet uit je hoofd weet ;(. En eigenlijk is het gewoon belachelijk, ik zocht een programma om onder windows gewoon een proxy te draaien zodat ik quake op m'n eigen kamertje kan doen, en ik kom uit bij een ander OS... Daar klopt niks van. WinRoute zou het moeten doen maar geeft quake geen enkele verbinding met het internet, SyGate verrot je machine al tijdens de Setup, en FreeSCO is handig als je een aparte computer hebt die router kan zijn, maar alles wat ik wou was Quake via een proxy ;( :'(

Waarom is het toch allemaal zo moeilijk... Waarom niet gewoon een simpel programma, net als die Freeware proxy's, dat je gewoon start, je geeft een paar instellingen door en het werkt. Bestaat dat niet op zo'n manier dat het dan ook met Quake werkt?

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
Op dinsdag 16 juli 2002 01:16 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Heb wat met FreeSCO geprobeerd, maar dat lukt niet echt soepel met een ISA netwerkkaart waarvan je IRQ enzo niet uit je hoofd weet ;(. En eigenlijk is het gewoon belachelijk, ik zocht een programma om onder windows gewoon een proxy te draaien zodat ik quake op m'n eigen kamertje kan doen, en ik kom uit bij een ander OS... Daar klopt niks van. WinRoute zou het moeten doen maar geeft quake geen enkele verbinding met het internet, SyGate verrot je machine al tijdens de Setup, en FreeSCO is handig als je een aparte computer hebt die router kan zijn, maar alles wat ik wou was Quake via een proxy ;( :'(

Waarom is het toch allemaal zo moeilijk... Waarom niet gewoon een simpel programma, net als die Freeware proxy's, dat je gewoon start, je geeft een paar instellingen door en het werkt. Bestaat dat niet op zo'n manier dat het dan ook met Quake werkt?
Gewoon een proxy in windows draaien ?
Daar had Micro$oft toch een prog voor : "Microsoft Proxy" d8 ik...
Freesco moet je ff experimenteren, moet je ff kijken hoe je bios het indeeld en wat windhoos ervan zegt (waar je alle configs uit over moet nemen)
Freesco werkt waarscheinlijk niet al te lekker samen met VMware aangezien dat nou niet echt compatible was d8 ik (iets met emulatie van netwerkkaarten door VMware)...

Quake via een standaard proxy kan geloof ik niet eens (interne proxy dan, LAN dus...) op internet werkt het natuurlijk wel, maar daar heb je niks aan |:(

Wat gebeurt er als je iedere poort vanaf laten we zeggen 50 doorroute naar die andere machine ? (TCP en UDP)

sebsoft.nl

Verwijderd

tip:
Gooi op de pc met internetverbinding w2k, maakt niet uit welke, pro/server/advanced server of zelfs XP als je wil.
je klikt internetverbinding delen aan op de netwerkkaart die verbonden is met internet en klaar is kees, die hele gezeik is weg. wil je toch op je eigen pc quakeserver draaien zul je als nog moeten portmappen maar dat is latere zorg denk ik. Maar ook portmappen is simpel in w2k/XP
check dit: Windows 2000 ICS Server

Van windows 2000 kun je ook een mooie ICS server maken. Een voordeeltje van W2K is dat je zelf je Netwerk-verbindingen een naam kunt geven. Zeker handig als je twee NIC's hebt, waarvan er eentje intern is, en de andere voor het Internet. (Waar dan je modem aanzit)

In Windows 2000 is ICS een koekje, zeker in vergelijk tot 98/ME.

Klik op je "My network Places" Icoon met de rechtermuisknop, en selecteer "properties". Nu krijg je een venster met een overzicht van al je Netwerk-interfaces die je in je PC hebt. (NIC's, en Dial-Up Accounts)

Rechterklik op de connectie die je wilt delen, (Dus je tweede outbound NIC, of je Dial-up Account) en klik op "properties".

Ga naar het tabblad "sharing" en vink "Enable Internet Connection Sharing for this connection" aan. (Bij Dial-up ook de onderste, "Enable On-Demand Dialing" anders gaat hij niet automatisch uitbellen, en da's niet zo handig.

Zorg ook hier ervoor dat je "File and Print Sharing for Microsoft Networks" uitvinkt, en de "Client for Microsoft Networks" ook.

Zie ook: [topic=152460/1/25]

• Mentalist
Op dinsdag 16 juli 2002 16:22 schreef HIGHSHOT het volgende:
Bedankt voor de tip, maar het kan dus gewoon niet onder Win98...

Ik ga quake maar vergeten denk ik, als geen enkele programmeur ooit op het doodeenvoudige idee is gekomen een proxy voor Win98 te maken waar je ook Quake over kunt doen houd het voor mij op, deze machine mag geen ander OS hebben ;(.

Pagina: 1