advies: Nieuwe Boxen voor School?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Na jaren gezeik met de apparatuur van de geluidsploeg van onze school, is er nu eindelijk geld uitgetrokken om nieuwe boxen te kopen. Een nieuwe versterker is ook handig, maar heeft niet de eerste prioriteit.

De boxen moeten een geluidsdruk geven die genoeg is om de gymzaal te vullen, ergo 15 breed, 25 lang en 6 hoog. Het geluid hoeft niet de audiofielen onder ons gelukkig te stemmen, maar de YOKO-sound is ook niet iets waar we op zitten te wachten.

Met een budget van slechts 6000 wordt het zoeken van een geschikt stel speakers erg lastig.

Iemand enig idee wat wel geschikt zou zijn.....

BVD, zus van GrimReaper

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wellicht zijn speakers van Celestion een goede oplossing?

http://www.celestion.com/pro/sound.htm

succes

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kijk eens naar een beetje flinke top-kasten van cerwin-vega.. die knallen flink.

Is niet de ALLERBESTE PA speaker die je kunt hebben, maar zit een goed krachtig geluid in.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

JBL EON G2

Goed geluid en kunnen tegen een stootje.

Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/eong2/eong2a.jpg

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik zou zeggen, huur een paar types en luister wat je het beste vind. Als je ze bij hetzelfde bedrijf koopt zal dat huren niet zo duur zijn.

Verwijderd

Die JBL eon is aktief, dwz dat je geen versterker nodig hebt. Dat kan makkelijk zijn, maar houd ook in dat je een stuk minder flexibel bent. Bovendien zijn ze lelijk ;)

Ik zou in ieder geval voor losse sub- en topkastjes kiezen. Dan komt je geluid veel beter tot z'n recht. Misschien is 4 boxen een oplossing, maar ik weet niet of dat gaat lukken met het budget. Het geluid wordt er naar mijn menig altijd veel voller van.

voor 3000 piek per stuk kan je tweedehands misschien nog wel een mooi setje krijgen. EAW voor het laag, CV voor het hoog ofzow :P

Blijf iig van die zooi met piezo tweeters etc af!

Verwijderd

Mooi en lelijk is een kwestie van smaak. Bij speakers gaat het om de sound niet om de look !
Ze zijn er ook niet aktief.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Zo daar ben ik weer :).

Met dat laatste ben ik het dus niet eens. Hoe ze klinken is natuurlijk wel het belangrijkste, maar ook hoe ze eruit zien speelt mee. En dan telt ook grootte enzo mee.

Mijn advies is 2e hands. 6000,- is namelijk niet echt veel. Ik zou voor 2000,- subs kopen, en voor 4000,- topkasten. Probleem dan is dat je een extra amp en een actieve x-over nodig hebt.

En dan heb ik nog een concreet idee. Ik heb bij het bedrijf waar ik vorige week mijn Crest amp heb gekocht, van Heuff (www.Heuff.nl), een Bell set zien staan. Twee subs en twee topkasten voor een kleine 4000,- (ex btw). Die gast van wie ze waren heeft er voor 1000 man mee gespeeld.

Ander concreet voorbeeld:
set van twee EAW BH-500's met twee zelf gefabriceerde topkasten met daarin passieve x-over voor laagkasten, voor 3000,- inc (bij www.geluid-licht.nl onder occassions). Met die set heb je bijna geen versterker meer nodig :). Wel een beetje groot.

Jag

Verwijderd

hoeveel van die dignen wil je ophangen?
wil je een paar krachtige of een aantal kleinere...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

HK is toch bij mij wel de favo, tenminste ik vond het goed klinken. :):)
ok ze stonden wel in een winkeltje van 2,5 x 7,5 en dan hoorde je toch wel wat dingen gaan bewegen. Maar als je in regio haarlem woont dan moet je es langskomen bij Eurosound
(oude naam van winkel, maar weet de nieuwe niet) dat is op de hoek bij de Strip parkeer garage, maar goed je moet dan wel haarlem kennen om te weten waar die garage staat. :):)
en anders is JBL ook wel ok.
wou eerst bij mijn pc 3 boxen hoog HK en dat 5 points surround maken is dus 15 boxen, 15 x 500 = veel.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik denk dat wij met onze 'flat' voor 500 piek aan apparatuur die gymzaal ook wel van geluid kunnen voorzien :) De kopjes trillen hier uit de kastjes... De bovenburen van onze bovenburen bellen naar onze bovenburen om te vragen of ze de muziek wat zachter willen zetten :) hehe...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Denk het ook :P, beste mede atheist.

Ik zou ff bellen met een goede audiozaak, die weten er een stuk meer over te vertellen dan ik en vele anderen hier.

En vergeet niet dat als het om max spl gaat, gevoeligheid (of eigenlijk rendement) veel belangrijker is dan power handling. Bovendien heb je met een gevoelige speaker minder versterkervermogen nodig, en dat scheelt een heleboel geld (en warmte:)).

Jag

Verwijderd

Lang geleden,toen ik nog op school zat, hingen er in de gymzaal een stel Peavy's.
Tijdens disco avondjes gingen die dingen aardig te keer.
Ik meen mij te herrinneren dat deze samen FL 5500,- gekost hadden nieuw.
Maarja ik spreek nu over zo'n 12 jaar geleden :)
Pagina: 1