[XP] 2 NIC's = vastloper?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Ik probeer hier thuis een internetverbinding te sharen met een andere PC. Zie [rml][ XP][ 98SE] geen verbinding met elkaar[/rml]

Nu is het helaas zo, dat wanneer ik de 2e NIC in m'n PC instaleer, ik XP niet eens meer kan opstarten i.v.m. blauwe schermen. Zodra ik de NIC er weer uit doe, loopt XP zo stabiel als een rots.

Wat kan hier aan gefixt worden? Is er eventueel een andere oplossing?
Ik zat eerst te denken aan een hub; internet --> hub ==> 2 PC's maar gaat dat wel werken en is een hub niet erg duur?

Het liefst zou ik mijn PC als "server" willen gebruiken i.v.m. bandbreedte regelen enz.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Mogelijk een irq conflict? Wat voor blue screen zie je dan? Wat voor nic's heb je? Op welke irq zitten ze?

Viva la Netherlands!

• Vimana
blauw scherm; een onverwachte fout is opgetreden en windows word afgesloten etc... voor de rest weet ik het niet.

Mocht het een IRQ fout zijn, hoe kan ik dat dan oplossen?

NIC's: Internet; Realtek
LAN: RMC/RTL ofzo... staat nogal onduidelijk erop, op de doos van de netwerk kaarten staat Sitecom

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

zou om te beginnen 2 verschillende (chipsets) proberen.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Je kan eerst gaan kijken in je Device Manager of er geen uitroep tekens staan als je ze alle twee geinstalleerd hebt. Kijk ook eens in je Eventviewer of je vreemde foutmeldingen ziet.
Je kan proberen om irq conflichten te vermijden om een nic in een andere pci slot te plaatsen.

Viva la Netherlands!

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 13:34
Sitecom: bij de meeste sitecom netwerk apparaten zit nog geen XP driver. Wat je dan even moet doen is de Sitecom helpdesk bellen en zij sturen je dan een cd met drivers of ff van het internet downloaden.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

sitecom kaart = realtek 8139 chipset.
Deze wordt vanaf windows 2000 standaard ondersteund.

• Vimana
Hmzz, ik zal zometeen es proberen in een ander PCI slot te steken.

Over die drivers instaleren en een controle uitvoeren in de Device Manager; ik kom windows dus met 2e NIC niet eens in. Zodra ik het bureaublad krijg te zien krijg ik een blauw scherm.

IvoB; wat bedoel je met 2 verschillende chipsets?

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

die sitecom kaarten hebben een realtek chip. Het zou verstandig zijn om naast 1 sitecom kaartje, een ander merk (met andere chip), zoals een 3com of intel netwerkkaart te gebruiken, om te voorkomen dat 2 dezelfde kaarten conflicteren.

• Vimana
Net een andere NIC erin gedaan, krijg ik dus weer een blauw scherm met: IRQ not less or equal.

Hoe los ik dit op? Andere PCI slot helpt ook niet, BIOS-en snap ik ook niet echt :)
Pagina: 1