[XP][98SE] geen verbinding met elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Ff vooraf: Ik ben een behoorlijke netwerk n00b en heb de FAQ's al doorgespit :)

*situatie: 2 PC's
-1 PC draait op Win XP Pro en heeft internet verbinding (Cable Wanadoo Broadband Premium) en heeft een nog niet geinstalleerde extra netwerkkaart.
-Andere PC draait op Win 98SE en heeft 1 netwerkkaart

*doel: directe verbinding maken vanf de XP PC naar de 98 PC voor internet delen, game's, bestanden/printers delen.

*probleem:
-We weten niet welke protocollen we moeten gebruiken voor het netwerk.
-Al geprobeert een verbinding te maken (meerdere keren) maar dan zagen we elkaar niet in de netwerkomgeving, of kon ik zelf het internet niet meer op, i.v.m. foutieve domeinen o.i.d. en kon ik alles opnieuw instaleren en configureren om alleen maar het internet op te komen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TCP/IP, 1 : 192.168.0.1 2:192.168.0.2 (subnet op 255.255.255.0)
Werkgroep : op allebei hetzelfde, computernaam MOET verschillen.

• Vimana
Ik kom er helaas echt niet uit...
Weet iemand een stappenplan hiervoor dat al is geschreven? Beginnersweb en Computeridee kom ik niet verder mee.

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Via de wizard kun je je XP-computer configureren, en dan de WinXP cd in je Win98 stoppen, en via de wizard ook die configureren. Hier werkt alles perfect, op die manier.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Klopt.. via NetSetup.exe kun je alles in notime werkend krijgen...
Netsetup.exe staat d8 ik in je system32 directory van je XP machine.. en op je cd idd..

Maar er staat ook genoeg info in de stickytopic over Internet Delen..

Pvouput live

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
dus je hebt wel soms verbinding? dan heb je geen verkeerde kabel. gewoon instellen zoals exorcist zegt en dan zou het moeten werken. anders zou de kabel brak kunnen zijn of een van de kaarten. (of allebij) kun je elkaar pingen?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Vimana schreef op 03 augustus 2002 @ 22:00:
Ik kom er helaas echt niet uit...
Weet iemand een stappenplan hiervoor dat al is geschreven? Beginnersweb en Computeridee kom ik niet verder mee.
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Ik zelf hier ook casema en bij casema heb je een extra probleem.

Als ze merken dat je het internet probeert te delen zorgen ze ervor dat je helemaal niet meer op internet kan. Gelukkig was er iemand zo slim om daar een oplossing voor te bedenken. dit is:

Download het progje raspppoe van het internet.
print de howto uit.
verwijder alles van wanadoo cable wat je via de cdrom hebt geinstalleerd (ik bedoel dan ook echt ALLES)
opnieuw opstarten
installeer nu raspppoe zoals bij de howto beschreven staat.
als je de hele howto hebt afgewerkt kan je nu op internet en moet je hier even kijken hoe je internet kan delen voor de andere pc's.

site raspppoe

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 04-08-2002 01:57 . Reden: site raspppoe toegevoegd ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Vimana
dreamer schreef op 04 augustus 2002 @ 01:49:
Ik zelf hier ook casema en bij casema heb je een extra probleem.

Als ze merken dat je het internet probeert te delen zorgen ze ervor dat je helemaal niet meer op internet kan. Gelukkig was er iemand zo slim om daar een oplossing voor te bedenken. dit is:

Download het progje raspppoe van het internet.
print de howto uit.
verwijder alles van wanadoo cable wat je via de cdrom hebt geinstalleerd (ik bedoel dan ook echt ALLES)
opnieuw opstarten
installeer nu raspppoe zoals bij de howto beschreven staat.
als je de hele howto hebt afgewerkt kan je nu op internet en moet je hier even kijken hoe je internet kan delen voor de andere pc's.

site raspppoe
Ik heb nu rasPPPoE geinstaleerd en kan daarme ook gewoon verbinding maken met internet.

Nu moet ik nog verbinding krijgen met de andere 98SE PC.

ALs ik de wizard netwerk instellen bij mij draai gaat het goed en geef ik aan dat ik de andere PC's met de XP cd wil configureren.

Als ik dan de XP cd op de 98SE PC draai voor de wizard netwerk instaleren, geeft de wizard aan dat er eerst een aantal bestanden moeten worden geinstaleert en daarna een reboot moet plaatsvinden.
Na de reboot geeft de wizard aan dat ie niet is voltooid omdat er geen netwerk hardware kan worden gevonden.

wat nu?

Voor het LAN gebruiken we de IP's 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en TCP/IP protocollen

Evt. XP's hulp op afstand gebruiken?
Pagina: 1