Toon posts:

Fixed PCI/AGP frequentie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig mijn Vapo te overklokken, maar weet niet precies hoe om te gaan met de keuze: Fixed PCI/AGP frequentie en wat deze werkelijk doet en kan helpen met het komen tot de juiste overklokinstelling.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 08:20

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Er loopt hier al een andere post over het zelfde onderwerp. Zet hem niet te hoog. Boven een bepaalde waarde kunnen harde schijven gaan opspelen: bootsector gewist, spontaan andere data verliezen. Het is mij ook een keertje overkomen en sindsdien overclock ik wel , maar hou ik de PCI/AGP op 33/66 of op een juiste divider...

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

jfeelders schreef op 15 augustus 2002 @ 12:20:
Er loopt hier al een andere post over het zelfde onderwerp. Zet hem niet te hoog. Boven een bepaalde waarde kunnen harde schijven gaan opspelen: bootsector gewist, spontaan andere data verliezen. Het is mij ook een keertje overkomen en sindsdien overclock ik wel , maar hou ik de PCI/AGP op 33/66 of op een juiste divider...
Dat was dus niet zijn vraag als je goed had gelezen. ;)

Fixed PCI/AGP betekend gewoon dat op welke FSB snelheid je je processor of geheugen ook laat lopen, je PCI en AGP gewoon altijd en dus vast op 33 resp. 66MHz lopen.
Hierdoor kun je dus echt je maximale uit je processor en/of memory halen zonder bang voor een PCI kaart te hoeven zijn of voor je data te hoeven vresen van je harddisk.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• jfeelders

jfeelders

Nofi, maar min of meer kan het antwoord er wel uit gehaald worden. Uit de vraag blijkt dat hij niet weet hoe hij de PCI/AGP-setting moet instellen; welke waarde dus.
Ik zeg: laat m lekker staan voor de veiligheid en ik geef voorbeelden van verhalen uit een andere topic waar ze te hoog zijn gegaan...
Ik probeer altijd wat meer info te geven bij het antwoorden... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allebei hartstikke bedankt iig voor de antwoorden, het is mij duidelijk.
Het lijkt mij dat je deze het beste op 33/66 kan laten staan en als je toch met je GPU wilt klokken dit het beste met de kaart zelf kan en eventueel met het voltage?

• jfeelders

jfeelders

juist :)
Pagina: 1