Toon posts:

Scanner hp scanjet 5470c

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samen met mijn collega een scanner (HP scanjet 5470c). Volgens onze systeembeheerder kan er alleen maar via mijn computer gescand worden. Wij zitten ook op een netwerk. Onze printer (HP deskjet 980cxi) delen we ook samen, dus het lijkt mij vreemd dat we niet samen van de scanner gebruik kunnen maken. Wie weet een manier? Dit is zeer onhandig!

alvast bedankt!

Renate _/-\o_

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je systeembeheerder gelijk heeft. Je moet onthouden dat een scanner niet dezelfde manier aangestuurd wordt als je printer. Eigenlijk is de dataverkeer van een scanner eenzijdig richting PC (correct me if I'm wrong). De dataverkeer van een printer is juist andersom.
Een printer geef je opdracht om te printen, een PC geef je opdracht om te wachten op invoer van een scanner.

//edit: verduidelijking//

-- == Alta Alatis Patent == --

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het uberhaupt een scanner die geschikt is voor netwerkscannen?

Zie ook de volgende topics:
Scanner Delen in netwerk
Scanner sharen in netwerk
USB scanner sharen?
En dit onderwerp past beter in Network Troubleshooting, dus ik move hem even daarheen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is eigenlijk heel simpel; tenzij er zeer explicitie in de manual staat dat je via het LAN kunt scannen (en daar dus ook de benodigde softwaer voor bijgeleverd is) is het NIET mogelijk.
Daar was je best wel achter gekomen als je de search/google geraadpleegd had.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Praktisch gesproken is naar mijn idee het facility eiland de beste oplossing binnen grotere werkgroepen, je hebt dan een rommel pc met brander en scanner waar iedereen kan branden en scannen en ook beschikking heeft over zijn / haar homedirectory.