Toon posts:

snelheid van de muisaansluiting + optical vs. dual optical

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is sneller? ps2 aansluiting van je muis of de USB aansluiting. Ik wil de "ping" van mijn CS-fragbak zeer laag houden. Zo weinig mogelijk vertragingen op mijn pc.

Is de dual optical zijn geld waard?? Of kan ik beter een goedkope optical kopen??
Logitech Optical Wheelmouse(PS2+USB) 18 euro
Logitech mouseman dual optical(PS2+USB) 46 euro

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 16:07
Vertragingen krijg je echt niet hoor... t eenigste wat dr kan gebeuren is dat je muis iets minder vloeiend loop.

[mierenneukmode] Maar dat heeft geen effect op de rest van je systeem (sterker nog: snellere update van je muis is juist erger, vraagt meer van je CPU. [/mierenneukmode]

Of de site van Logitech staat volgen mij het een en ander over de refresh rates van hun muisjes. Standaard logitech 3knops scroll muis kan tot 200 keer pers seconde updaten

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Je muis heb totaal nix met je ping te maken... USB = sneller dan PS/2... Maar je zal geen verschil merken, behalve de makkelijkheid van USB dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:17:
Je muis heb totaal nix met je ping te maken... USB = sneller dan PS/2... Maar je zal geen verschil merken, behalve de makkelijkheid van USB dan.
"ping" is niet de ping zoals iedereen ze kent. Ik bedoel als ik een trage muis aansluiting gebruik kan het langer duren voordat de kogels uit mijn gun komt.

ps2 is direct op de pci-aangesloten. USB moet langs de usb-chip gaan en kan beïnvloed worden door andere USB-apparaten. USB is sneller met tranferrate dan ps2, maar is de reactietijd korter dan usb?

Is dual optical zijn geld waard? Ik ken een CS-speler die met logitec optical muis speelt, zijn muis kan "crashen" (naarbovenkijken en ronddraaien aan een enorm toerental). Heb je met dual optical ook die problemen?

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 21:32
Dat "crashen" van zijn muis had ik eerst ook. Ik heb ook een logitech optical muis (geen dual) en dat probleem is heel makkelijk op te lossen door gewoon de nieuwste logitech drivers te installeren. Sindsdien nooit meer last gehad, en werkt heerlijk optische muis. Alleen weet ik niet het verschil met een dual.

edit: typo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:30:
[...]

"ping" is niet de ping zoals iedereen ze kent. Ik bedoel als ik een trage muis aansluiting gebruik kan het langer duren voordat de kogels uit mijn gun komt.

ps2 is direct op de pci-aangesloten. USB moet langs de usb-chip gaan en kan beïnvloed worden door andere USB-apparaten. USB is sneller met tranferrate dan ps2, maar is de reactietijd korter dan usb?

Is dual optical zijn geld waard? Ik ken een CS-speler die met logitec optical muis speelt, zijn muis kan "crashen" (naarbovenkijken en ronddraaien aan een enorm toerental). Heb je met dual optical ook die problemen?
Je zal totaal geen verschil merken. Het probleem met dat ronddraaien aan een enorm toerental. dat is een "normaal" probleem bij de _single_ optical muizen. Ze kunnen de bewegingssnelheid niet aan. Een dual optical heeft dat probleem (bijna) niet. Dus een dual is opzich wel aan te raden.

• Gurneyhck
Ik heb anders geen last meer van dat "normale probleem" hoor, dat ligt gewoon aan die brakke windowsdrivers. Je moet gewoon een muis van logitech kopen en de nieuwste logitech drivers installeren en je hebt er nooit meer last van.

Verwijderd

Die dual optical is ZEKER!!!! zijn geld waard
ik heb hem ook gehaald omdat ik een optical desktop heb maar dat was een draadloze enkele optical
maar het design beviel me
dus heb ik de dual optical gehaald
De dual optical is de nieuwe standaard gaming muis hij is echt ideaal :D

Verwijderd

Gurneyhck schreef op 14 augustus 2002 @ 22:51:
Ik heb anders geen last meer van dat "normale probleem" hoor, dat ligt gewoon aan die brakke windowsdrivers. Je moet gewoon een muis van logitech kopen en de nieuwste logitech drivers installeren en je hebt er nooit meer last van.
Het is een algemeen bekend "probleem". Zelfs jij hebt het. Het heeft niks met drivers etc te maken. Lees reviews, daar staat het ook in. Misschien heb jij een dual ?

• Gurneyhck
Nope geen dual, en ik zweer het je had het eerst ook. Maar nou niet meer met nieuwste drivers, zal het wel aan mij liggen zkr.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eindelijk is die Abit BH6 met kapotte ps2 uit zijn lijden verlost, USB-muis halen. Dual optical is interessant voor aimmen in games zoals CS.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

In theorie: PS/2 draait op 80hz en is op te klokken naar 200hz (met PS2rate of vanuit Windows XP). USB draait op 150hz. In praktijk: die 200hz schommelt tussen de 100 en de 200 en is met een goeie muis "sneller" maar niet stabiel, USB op 150hz wel.

Heb zelf een standaard optical op USB. Ik vond de dual optical te zwaar om prettig mee te knallen.

Verwijderd

Ik gebruik een logitech duak optical op ps/2 (usb muis met usb/ps2 converter.

Ik speel vaak UT En het werkt perfect.

Verwijderd

Ga voor een microsoft intellimouse explorer 3.0 . die's echt perfect voor CS. En ik heb ook die dual optical getest maar die is geheel niet geschikt voor CS, hij heeft zeeer brakke software, het muisje zelf is ook onhandige vorm, en hij is ook nog eens brak gebouwd, kraakt beetje, als je paar uur cséd begint dat zeer te irriteren. Laat je niet afschrikken door het uiterlijk van de MS expl. hij's zeer goed, ben er nu al verlieft op :) .

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ff een paar linkjes

Is de dual optical zijn geld waard?
Mousman Dual optical

Waar moet ik op letten bij een dual optical?
Muismat voor Logitech Dual Optical

Lees de lovende reacties over de dual optical en voeg je tot de lovenden.
Met dual mouseman optical kan je niet fout gaan.

Gebruik geen mouseware. Als je winxp hebt zal deze drivers voldoende zijn.
Ik had met mouseware alleen maar gedonder.

Specs

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 18:53

l3p

www.^.nl

ik heb ook een logitech dual optical en ben een cs addict, ik heb er nooit geen problemen mee, tisw alleen ff k#tten om die 4e knop op zoomen te krijgen

L3p - MK - PV - WP

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verhaal wat je hierboven neer zet lijkt mij ook zeer overdreven. Met logitech dual optical en nog nooit zoiets gemerkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
als je een usb muis hebt moet je hem zeker ook via usb aansluiten, en dus niet via dat verlengstukje. Dat had ik namelijk eerst ook, maar dan krijg je hele rare schokkende muisbewegingen.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 18:53

l3p

www.^.nl

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:13:
Wat is sneller? ps2 aansluiting van je muis of de USB aansluiting. Ik wil de "ping" van mijn CS-fragbak zeer laag houden. Zo weinig mogelijk vertragingen op mijn pc.

Is de dual optical zijn geld waard?? Of kan ik beter een goedkope optical kopen??
Logitech Optical Wheelmouse(PS2+USB) 18 euro
Logitech mouseman dual optical(PS2+USB) 46 euro
er klopt wel iets, dat zeggen wel meer cs spelers, soms flipt een logitech muis ff, je loopt ergens op te mikken en ineens zit je naar het plafond te staren, komt heel soms voor

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Ik vond de dual optical te zwaar om prettig mee te knallen.
Zit stukje ijzer in. Kan je eruit halen, zonder probleem :)
En ik heb ook die dual optical getest maar die is geheel niet geschikt voor CS, hij heeft zeeer brakke software, het muisje zelf is ook onhandige vorm, en hij is ook nog eens brak gebouwd, kraakt beetje, als je paar uur cséd begint dat zeer te irriteren.
1. Sofware gewoon goed instellen. Ik heb trouwens geen software draaien voor muis.
2. Onhandige vorm? Verschilt per hand. Ik heb vrij grote handen en muis ligt goed in de hand. :7
3. Kraakt? Nog geen last van gehad en ik zit constant achter me PC. 8)7

Verwijderd

he cs payer heb jij al een clan zo niet kijk ff op www.killersclan.8m.net

Verwijderd

Topicstarter
er klopt wel iets, dat zeggen wel meer cs spelers, soms flipt een logitech muis ff, je loopt ergens op te mikken en ineens zit je naar het plafond te staren, komt heel soms voor
Niet alleen in CS, maar ook in Quake 3 Arena, UT, Homeworld,.....
he cs payer heb jij al een clan zo niet kijk ff op www.killersclan.8m.net
Ik heb geen tijd voor een clan, ik speel zeer onregelmatig en meestal 's nachts, vroeger had ik 7 clans, maar dat is om problemen vragen.

Als ik afgestudeerd ben en een goede job heb, dan ga ik een serieuze leger-CS-clan oprichten met rangen, iedereen mag binnen en discipline. Je komt op een training en na de training word je beoordeelt en je krijgt je rang (n00b, trainee, soldaat, < 1ste soldaat). Hoge rangen zijn << korperaal, <<< korperaal-chef en <<<> 1ste korperaal-chef. De n00b is een belediging opzich, je krijgt een prive-training van een drill-instructure die roept, kleineert, commandeert en tiert in een micro. Vanaf soldier mag je met wars meedoen. Hogere rangen moeten de lage rangen commanderen en naar de overwinning leiden.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 19:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Die Dual Optical moet sowieso op de USB wil je de volledige 800 DPI van het ding kunnen gebruiken (2x400), PS/2 gaat niet verder dan 400.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

en de echte CS'ers (ben zelf meer een DoD'er) spelen natuurlijk met de Razer Boomslang
Pagina: 1