Muismat voor Logitech Dual Optical

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb nu zo'n 3M muismat (Precise Mousing Surface). Zo'n platte met van die piramides er op tegen stof (uit de balmuis tijd).

Nu gebeurt het wel eens dat de muis spontaan naar rechtsonder floept, je ziet em zo over het beeld schieten.

Ik denk dat het aan de muismat ligt, maar ik heb geen idee wat voor muismat ik dan moet halen. Zijn er speciale muismatten voor optical ?? Ik heb ook zo'n plastic mat van de NoRRoD geprobeerd maar daar ging de muis helemaal flippen.

Weet er iemand merken, types van speciale optical muismatten oid ?

Verwijderd

ik denk dat je ook ff moet kijken in dit forum want er is hiet al een topic over geweest..

mijn ervaring is dat een ouwerwetse stoffen muismat prima werkt maar zie die maar eens ergens te krijgen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32
ik heb een gladde muismat van KPN telecom :Y) mijn dual optical doet het perfect hierop.

Is blauw trouwens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:02:
ik denk dat je ook ff moet kijken in dit forum want er is hiet al een topic over geweest..

mijn ervaring is dat een ouwerwetse stoffen muismat prima werkt maar zie die maar eens ergens te krijgen
De stoffen werken inderdaad goed met een dual optical,deze zijn te krijgen bij Vobis.
Verder werkt een wit A4-tje ook goed

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Flex schreef op 12 augustus 2002 @ 13:06:
[...]

De stoffen werken inderdaad goed met een dual optical,deze zijn te krijgen bij Vobis.
Verder werkt een wit A4-tje ook goed
Dus gewoon een blauwe stoffen mat is het beste ??

Ik heb vroeger wel eens die blauwe stoffen gebruikt en daar gingen de randen altijd kapot. Is dat met de nieuwe van tegenwoordig ook zo ??

Ps. Die blauwe stoff matje wat kosten die ? iets van 2,50 ofzo ?

• Flex
Fairy schreef op 12 augustus 2002 @ 13:09:
[...]

Dus gewoon een blauwe stoffen mat is het beste ??

Ik heb vroeger wel eens die blauwe stoffen gebruikt en daar gingen de randen altijd kapot. Is dat met de nieuwe van tegenwoordig ook zo ??

Ps. Die blauwe stoff matje wat kosten die ? iets van 2,50 ofzo ?
Hier heb ik er 1 met zo'n gel polssteun,kosten toendertijd zo'n 15 gulden geloof ik.
Ze gaan wel naar een jaar intensief gebruik kapot ja,maar voor dat geld koop je gewoon een nieuwe.

Verwijderd

Ik heb er 2 een voor de laptop en een voor de desktop beide zwart perfect met een dual optical. Ik prefereer stof maar zelfs mijn dekbed muist goed dus no problemo met wat dan ook eigenlijk.

• Ramon
zijn trouwens wel veel mensen met een dual optical :Y)

misschien tijd voor een dual optical fanclub? ;)

• Flex
Tampie2000 schreef op 12 augustus 2002 @ 13:14:
zijn trouwens wel veel mensen met een dual optical :Y)

misschien tijd voor een dual optical fanclub? ;)
Deze mensen weten wat kwaliteit is ;)

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
Ik heb zelf een Logitech Dual Optical en ik wil nix anders meer, samen met mijn everglide een perfecte combi..

ehhh.. noppes

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
opticals hebben geen muismat nodig.....

TheS4ndm4n#1919

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ik heb een muismat met ergonomisch pols kussentje zeg maar.. das erg lekker als ondersteuning (stuk beter dan harde platte tafel ofzo iig).

Tis een Belkin ErgoPAD :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
RocketKoen schreef op 12 augustus 2002 @ 13:26:
opticals hebben geen muismat nodig.....
Zeker wel, vooral met mijn tafel :)

• starf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10-2024
www.allsop.com
3D Raindrop Mouse Pad - Flip

Verwijderd

Hmmmzz... me message staat er niet tussen.

Nogmaals dan. Func1030 is meesters! IK gebruik hem zelf ook met dual optical.
De mat heeft 2 kanten, 1 gladde en 1 stroeve.
www.func1030.net voor meer info.

Afbeeldingslocatie: http://www.everglide.de/img/func1030bk.jpg

Ook in blauw/oranje verkrijgbaar.

Prijs is ongeveer 36 euro incl. verzenden (uit Duitsland), maar het is het waard I think :)

Verwijderd

Totdat ik wat beters vind gebruik ik mijn Large Muismat.

• Caveman
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Met een dual optical ga je toch geen muismat meer gebruiken ??? Oja er zijn ook nog mensen die niet gamen, :) Het enige wat je nodig hebt is een glad oppervlak, het liefst GEEN zwart, of kodacgrijs, 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Heb nu gewoon een stoffen muismat gekocht, gewoon vlak.

Het enige nadeel is nog effe dat ie niet stil blijft liggen. Maar dat komt misschien omdat ie aan de hoekjes nog wat omhoog staat (nieuwigheid ;) ).

Dat trekt wel bij denk ik...

Hopelijk muist dat beter :)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cavie schreef op 12 augustus 2002 @ 15:37:
Met een dual optical ga je toch geen muismat meer gebruiken ??? Oja er zijn ook nog mensen die niet gamen, :) Het enige wat je nodig hebt is een glad oppervlak, het liefst GEEN zwart, of kodacgrijs, 8)
En als je toevallig een beuken bureaublad hebt met van die fijne houtnerfjes? Daar flipt mn dual optical behoorlijk op, is niet mee te werken. Zoals een paar posts omhoog al gezegd is, neem een Func Surface (als je het geld er voor over hebt), dan heb je nooit meer problemen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

ehm ik game zeer regelmatig en vind zo'n glade muismat als een everglide cq tafel ZEER irritant... veeeels te glad

dus daarom gebruik ik een matje (btw een zo'n 3m geval met eronder geplakt zo'n cheapo muismat..blijft ie tenminste beter liggen :)

blup

Verwijderd

Gebruik geen muismat met mijn optical en heb een losse gelpad (dus alleen een polskussen) gehaald bij de Vobis Superstore in Nijmegen

• 2bORnot2b
  • Laatst online: 17-05 06:01
ik zeg.... geen muismat! als je tafel maar wit is :)

met een lichte ondergrond gaat de batterij langer mee, anders dus een lichte muismat

• Caveman

Caveman

whahoehaha

[quote
En als je toevallig een beuken bureaublad hebt met van die fijne houtnerfjes? Daar flipt mn dual optical behoorlijk op, is niet mee te werken. Zoals een paar posts omhoog al gezegd is, neem een Func Surface (als je het geld er voor over hebt), dan heb je nooit meer problemen.[/quote]

Dan moet je eens een ouderwets vloeiblad proberen, hebbie ook nog eens de ruimte met een afm. van 60 x 70, ;)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 13:20
gewoon een goedkope 3 euro blauwe muismat :) werkt best :)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

2bORnot2b schreef op 12 augustus 2002 @ 15:44:
ik zeg.... geen muismat! als je tafel maar wit is :)

met een lichte ondergrond gaat de batterij langer mee, anders dus een lichte muismat
Waar zitten de batterijen in mijn dual optical :? want dan moet ik ze eens nodig vervangen, 8)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cavie schreef op 12 augustus 2002 @ 15:44:
Dan moet je eens een ouderwets vloeiblad proberen, hebbie ook nog eens de ruimte met een afm. van 60 x 70, ;)
Ruimte zit wel goed hier, ik zit nu op een blad van 90 bij 130 :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

werkt de logitech mouseman dual optical ook op een zwarte Func1030? want op een ratpad (ook een zwarte), schijnt ie voor geen r**t te werken...
die func trouwes even glad als een giganta of ratpad?

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
alleen bij wireless..

Verwijderd

ik heb geen muispad onder me Optical muisje :) me pa ook niet
werkt prima :)

houten en metalen buro :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:38:
werkt de logitech mouseman dual optical ook op een zwarte Func1030? want op een ratpad (ook een zwarte), schijnt ie voor geen r**t te werken...
die func trouwes even glad als een giganta of ratpad?
Werkt perfect, dual optical i.c.m. zwarte func1030 surface. :)
Ik heb nog nooit de giganta en ratpad 'gevoeld', dus daar kan ik weinig over zeggen.
Wat wel zo is, maar dat heb ik al gezegd, dat de func1030 2 kanten heeft, een gladde (als icemat wordt gezegd.....) en een stroeve (beetje everglide-achtig, maar dan beter :P).

Verwijderd

hebt ge dieje func al lang? want de everglide giganta slijt naart schijnt heel rap af, en is dan echt wel waardeloos, glijd langst geen kanten meer

Verwijderd

Heb hem nu denk ik 3 weken, dus kan er nog weinig over zeggen.
Maar die giganta is meer plastic geloof ik en dit lijkt op een rubber-emulsie, dus ik denk dat hij wel JAREN mee moet gaan. 8)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 05:38
ik gebruik gewoon mijn beuken houten buro als muis mat deze heeft een beetje hout profiele en is donker beige muist perfect :7

Verwijderd

ik heb er 1 die met water gevuld is hier doet mijn optich knaagbeets het gewoon goed op.

Verwijderd

Neem een deurmat!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24
je kan ook de muur nemen, werkt ook perfect :D, krijg je alleen wel kramp van

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
EN IK HEB EEN SAFEWAY "SINGLE" optical

(sorry caps)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:42

DinX

Motormuis

Ikzelf heb de Ratpadz muismat. Als je het al een mat kan noemen, hij is namelijk keihard. Eerst dacht ik "hoe kan dat nou precies werken, zo helemaal zwart". Maar de precisie wat je ermee hebt is ongelofelijk. In de reclame ervan staat dat je beter gaat gamen, dat is echt geen leugen. Ook in photoshop is het een droom om mee te werken. Het is net of je muis over ijs glijdt.

Hij is ook vrij groot, dus je zal er niet snel afglijden met je muis. Wel iets duurder dan de gemiddelde mat, maar z'n geld zeker waard. Hij is ook speciaal voor optische muizen gemaakt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

speciaal voor optische muizen gemaakt jah, buiten die van logitech, ook tof....
dan zalk ook maar voor de func1030 gaan, gee nzin om na een paar maandjes met een afgesleten giganta te zitten

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb het nog maar een opgezocht om te kijken hoe het zit met de ondergrond. Ik dacht dat het muisje niet zou werken op een donkere ondergrond, maar dat lijkt wel te kunnen. Mag nu ook wel duidelijk zijn aangezien vele hier een ontzettend dure zwarte muismat gebruiken. Nog ff wat opgezocht betreffende de ondergrond.

Surface
The surface on which you use the mouse plays an important role in its tracking. The optical sensor must use the pattern on the surface to track the position of the cursor. Therefore, using the mouse on a glass or otherwise see-through surface will inhibit the ability of the sensor to track the cursor. Also, if you are using the mouse on a reflective surface, such as a mirror or shiny metal desk, you may also experience tracking problems. In both these situations, try using the mouse on a mousepad or piece of paper. By using the mouse on a white sheet of paper, you can also conserve battery life. Other surfaces that have been known to cause tracking problems are:

Some wood grains
Grooved surfaces

Nog een extraatje

Probleempjes met de dual optical? Kijk hier

Specs

Verwijderd

ik heb ook een optical en ik gebruik hem gewoon op mijn bureau. En die is niet eens wit en ik heb er nog nooit problemen mee gehad

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 08:37
het belangerijkste als je een muismat voor je dual optical gaat kopen is, letten op het oppervlak.
De rede dat jouw muis zicht telkens verspringt is omdat die laser van je muis teruggekaatst word.
Zorg dus vooor een muismat zonder glansende oppervlak

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
gebruik gewoon plexiglas ofzo ff opschuren en werkt heerlijk

• Ramon
volgens mij maakt de soort muismat voor de dual optical niet zoveel meer uit als voor single optical hoor

gewoon een muismat zou gewoon moeten werken.

Verwijderd

hey Pizzaboer, op welke site heb je jouw func1030 besteld?
enige sie ik vind is www.wallabie.be, 27€ excl verzending, niet nix...

• kim72
  • Laatst online: 15-03 16:41
Ik gebruik een Chello muismat, werkt prima! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 00:59:
hey Pizzaboer, op welke site heb je jouw func1030 besteld?
enige sie ik vind is www.wallabie.be, 27€ excl verzending, niet nix...
Hoi, ik heb hem op www.everglide.de besteld. Daar kost hij € 27,95 excl. € 8,33 verzendkosten. Ik heb zelf 4 matten besteld (voor vrienden ook) en toen hoefde ik na wat overleg en gezeur :P geen verzendkosten meer te betalen :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 19:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een stoffen Fellowes matje met een gel polssteun. Soms gebruik ik die, anders gebruik ik mijn bureau als ondergrond. Beide gevallen werken prima. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

FF een klein ^^ heb toch maar een func besteld, lijkt me wel wicked....

Deze plek is te koop.

Pagina: 1