Hoe remote control jij WinAmp?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 09:01

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik ben dus benieuwd of (en vooral) hoe mensen WinAmp bedienen met hun keyboard.
Ik wil dus eigen voornamelijk kunnen skippen/previousen en de pauze/start kunnen bedienen. Nu gebruik ik daar eigenlijk 2 tooltjes voor, Winkey en WinAmpCommand. Winkey kan elk programma of file (of map) starten/openen met een hotkey (met de windows toets, vandaar de naam winkey) en WinAmpcommand kan mbv een command line switch WinAmp zelf beïnvloeden.
Zo heb ik dus [Windowskey] + [-->] voor next en [Windowskey] + [<--] voor previous.

(Hoe) doen anderen dit?? Is er een (goede!) WinAmp plugin die dit ook doet?
Ik heb er zelf wel een paar geprobeerd (geen links meer), maar dat was niet zo'n succes..die plugins laden de helft van de tijd niet goed en dan heb ik er ook nix aan!

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 14-08-2002 11:07 . Reden: Link editted ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel. probeer eens de z,x,c,v,b dan heb je alle standaard controls. Maar daar kun je ook achter komen door even naar het menu binnen winamp te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaf een logitech I-touch keyboard aan :) Werkt bij mij perfect in Winamp met alle controls en zelf een volumeregelaar...echt perfect.

Kost natuurlijk wel een paar duiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Vroeger ( en nog soms nog steeds) gebruikte ik num. keypad voor control. Maar sinds ik zo'n superfijn logitech toetsenboard heb, gebruik die fijne extra knopjes die daar op zitten (en in elke aplicatie werken, ook bv onder games)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
khep wintv en daarbij zit een afstandsbediening :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik gebruik de afstandsbediening van mn tv kaart. Dat is pas echt remote. Je moet ff vogelen met de ini file, maar als het werkt is het perfect.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 09:05
ik heb een draadloze logitech. Ik heb mijn compu aangesloten op een versterker, waaraan 4 luidsprekers aangesloten zijn: 2 rond mijn compu en 2 in de woonkamer. Wanneer ik in de woonkamer zit, leg ik de ontvanger van mijn toetsenbord op een stekkerdoos en kan ik mijn toetsenbord door het hele huis heen gebruiken om winamp te besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 20-09 09:01

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:41:
simpel. probeer eens de z,x,c,v,b dan heb je alle standaard controls. Maar daar kun je ook achter komen door even naar het menu binnen winamp te kijken...
Sja... daar was ik zelf ook al achter :/
Maar goed, stel dat ik op dit moment een ander nummer wil horen dan kan ik niet op b drukken want dan komt er alleen maar een b en ik wil juist een ander nummer bbbb.
Op zich werken die hotkeys prima zoals ze zijn, en een remote control (IR) is geen optie, want het gaat me vooral om de bediening als ik achter me pc zit. Ik heb zelf btw ook van die built-in knopjes maar die werken alleen met de bijgeleverde CD tool.. :(

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 14-08-2002 11:08 . Reden: typo's ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:44:
Schaf een logitech I-touch keyboard aan :) Werkt bij mij perfect in Winamp met alle controls en zelf een volumeregelaar...echt perfect.

Kost natuurlijk wel een paar duiten :)
inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Laatst online: 03-02 19:38
Werken die tools (WinAmpCommand, Winkeys, etc) nou ook nog onder WinAMP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zxcvb, maar dat idee van jou is nog beter, hoeft winamp niet actief te zijn :)
Ga ik als ik thuis ben uitproberen.

Ben trouwens zelf met een ding bezig waarmee je mijn winamp via internet kan bedienen :P
Als mijn Tomcat webserver aanstaat kunnen mensen mijn playlist zien, het nummer dat ik afspeel en zorgen dat winamp naar het volgende of vorige nummer gaat. En nee die link krijgen jullie niet, anders is mijn winamp de hele tijd nummers aan het skippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Laatst online: 03-02 19:38
Ahhhhhh, toeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... geeeeeeefffffff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik gebruik hier ook zo'n mooie Logitech Internet Navigator :P, echt handig voor Winamp. En hij typed ook nog lekker :+
Het enige nadeel is dat de sneltoetsen (voorlopig) niet werken met Winamp 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Emdicy schreef op 14 augustus 2002 @ 11:18:
Ik gebruik hier ook zo'n mooie Logitech Internet Navigator :P, echt handig voor Winamp. En hij typed ook nog lekker :+
Het enige nadeel is dat de sneltoetsen (voorlopig) niet werken met Winamp 3.
Die heb ik ook :D Ik gebruik trouwens nog steeds Winamp 2.7x ;) Die toetsjes zijn _/-\o_

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Via BRemote en een afstandsbediening.....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emdicy
  • Laatst online: 01-02-2023
Mad_Demon schreef op 14 augustus 2002 @ 11:23:
[...]

Die heb ik ook :D Ik gebruik trouwens nog steeds Winamp 2.7x ;) Die toetsjes zijn _/-\o_
Ik heb Winamp 3 alleen maar even geprobeerd, ziet er leuk uit enzo, maar totdat mijn sneltoetsen ondersteund worden blijf ik ook fijn 2.78 gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

(jarig!)
Ik heb zelf de symbooltjes voorop mijn z,x,c,v,b getekend. Duidelijk zat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met muis en keyboard :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat er een paar bugs in winamp3 zitten want ik heb al heel vaak een error gehad terwijl ik dat met 278 niet had :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Laatst online: 04-09 08:21
Ik gebruik z,x,c,v,b of mijn afstandsbediening (van www.lirc.org) of ik gebruik mijn serial console en type "xmms -s" enzo.

offtopic:
okok, het is dan wel geen winamp, maar xmms. Maar die twee lijken ontzettend veel op elkaar

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een afstandsbediening die hoort bij m'n TV kaart. Vervolgens heb ik het programma'tje Girder geinstalleerd (www.girder.nl). Daarmee kan je zo goed als alles wel doen. Ik kan nu Winamp op elk gewenst moment besturen. Zelfs als Windows XP een screensaver draait, of als die op het login scherm staat (en ik ben al ingelogd) kan ik Winamp nog besturen. Ook in een spelletje gaat het prima. Kan niet beter dus. Girder is wel ffies wat lastig om te leren hoe het werkt, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het een fantastisch programma om mee te werken. Girder werkt met groepen, dus ik heb voor de programma's die ik remote wil besturen (Winamp, BSPlayer, TV programma etc.) een aparte groep gemaakt, en vervolgens kan je met 1 druk op de knop 1 knop inschakelen en de andere groepen uitschakelen. Zo kan je dus dezelfde knoppen meerdere malen gebruik voor verschillende programma's. Echt een uitvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:04
heb ooit eens een irman gekocht. is een ir ontvanger die je aan je compoort hangt. iedere zapper werkt erop en met de software kan je iedere winamp functie aan een willekeurige knop van je zapper toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb ook een Logitech plankje met volume en ander bedieningsknopjes voor de nodige audio en media proggies.
De Palm doet het overigens ook prima als afstandbediening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 11:41:
Ik heb een afstandsbediening die hoort bij m'n TV kaart. Vervolgens heb ik het programma'tje Girder geinstalleerd (www.girder.nl). Daarmee kan je zo goed als alles wel doen. Ik kan nu Winamp op elk gewenst moment besturen. Zelfs als Windows XP een screensaver draait, of als die op het login scherm staat (en ik ben al ingelogd) kan ik Winamp nog besturen. Ook in een spelletje gaat het prima. Kan niet beter dus. Girder is wel ffies wat lastig om te leren hoe het werkt, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het een fantastisch programma om mee te werken. Girder werkt met groepen, dus ik heb voor de programma's die ik remote wil besturen (Winamp, BSPlayer, TV programma etc.) een aparte groep gemaakt, en vervolgens kan je met 1 druk op de knop 1 knop inschakelen en de andere groepen uitschakelen. Zo kan je dus dezelfde knoppen meerdere malen gebruik voor verschillende programma's. Echt een uitvinding.
Hmmm ik ga dat grider eens bekijken. BRemote werkt dus alleen wanneer de app actief is.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athos schreef op 14 augustus 2002 @ 11:55:
[...]

Hmmm ik ga dat grider eens bekijken. BRemote werkt dus alleen wanneer de app actief is.
Waarschijnlijk kan BRemote niet met Window Messages overweg. Je kan op www.winamp.com en dan bij Developer geloof ik alle Window Messages zien die Winamp begrijpt. Eventueel kun je op de site van Girder ook een aantal Exported Groups bekijken die je zo kan gebruiken. Moet je alleen nog even de commando's van je remote veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
koop anders zo'n handige "mind controll" unit, echt ideaal hoef je alleen maar te denken "volgend nummer" enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik gebruik Winlirc + universele ab (lifetec van Aldi) en dat werkt perfect. Ik gebruik het ook voor BSplayer om divx-jes te kijken.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
als ik achter me pc zit gebruik ik mijn 'puretek' multimediatoetsenbord.........multimediatoetsen werken altijd, zelfs als winamp op de achtergrond draait, als ik op play druk opent winamp en begint direct met afspelen.

als ik niet achter mijn pc zit gebruik ik WinLirc/IRAssistant + remote control. de winamp plugin gebruik ik niet omdat ik de play-stop-FF-REW toetsen ook gebruik voor MicroDVD, PowerDVD en Windows Media Player. dit kan met behulp van macro toetsen.

• Scalle--
  • Laatst online: 07-08-2020
Soundblaster Audigy Platinum afstandsbediening :Y)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Ik heb dus ook Sounblaster Audigy 2 Plat. Ex..... maar ik krijg het niet voor elkaar om Winamp daarmee te besturen.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
sharkzor schreef op 14 August 2002 @ 11:46:
heb ooit eens een irman gekocht. is een ir ontvanger die je aan je compoort hangt. iedere zapper werkt erop en met de software kan je iedere winamp functie aan een willekeurige knop van je zapper toekennen.
Zeker prima ding.. heb hem ook geld was hij dubbel en dwars waard...

heb hem netjes in een bays weggebouwd en werkt als een tiet....

super relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via mijn logitech keyboard (alleen jammer dat die drivers atm brak zijn de nieuwste dan wel te verstaan ik kon niet meer normaal afsluiten :) maar er zijn nieuwen op komst )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/29583mcl.jpg
Hiermee!

De remote van dit keyboard (Cherry Cybo@rd) bevalt me beter dan die van mn'vorige keyboard, een Logitech Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Met m'n MS Internet Keyboard :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.computerorbit.co.uk/acatalog/msinternet.jpg

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
T'is nu al gelukt! Gewoon de plugin voor Winamp downloaden....

http://www.winamp.com/com....jhtml?componentId=126050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Leuk :) Maare, hebben ze dit ook voor Winamp 3? :?
voor Winamp 3

[ Voor 50% gewijzigd door Mad_Demon op 28-04-2003 18:28 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon met StatBar... of je nou "remote" control doet met een toetsenbord of met een muis maakt weinig uit :)

OK ik geef toe... soms gebruik ik ook z,x,c,v,b als Winamp niet geminimaliseerd is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. B. op 28-04-2003 23:36 ]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik ook met mijn Internet Navigator van Logitech :)

Als je trouwens de studio.exe uit je Winamp3-dir als exe voor Winamp gebruikt werken de sneltoetsen WEL :D

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik moet het nog effe uittesten, maar het zou met mijn telefoon moeten kunnen (Nokia 7650)
Via de bluetooth, met een speciaal programmaatje.
En als de telefoon gaat, zet 'ie hem automatisch op mute.
Als k het geprobeerd heb post ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deavatar schreef op 14 August 2002 @ 11:10:
Werken die tools (WinAmpCommand, Winkeys, etc) nou ook nog onder WinAMP3?
Ja hoor; ik heb een proggie die 't mogelijk maakt om winamp2 plugins onder winamp3 ook te gebruiken.
kies gewoon een lueke plugin uit die hier genoemt wordt en 't werkt waarschijnlijk wel

als ik thuis ben kijk ek wel hoe de plugin heet die ik gebruik

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 29 april 2003 @ 16:05:
[...]

Ja hoor; ik heb een proggie die 't mogelijk maakt om winamp2 plugins onder winamp3 ook te gebruiken.
kies gewoon een lueke plugin uit die hier genoemt wordt en 't werkt waarschijnlijk wel

als ik thuis ben kijk ek wel hoe de plugin heet die ik gebruik
Dat wil ik ook wel weten ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

diverse mogelijkheden :

- afstandsbediening van mn platinum
- logitech keyboard
- netsupport manager (winamp draait op mn server, remote admin dus :P)
- pocketPC via WLan...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 20:28

DarkSilence

W3designer.nl

Ik gebruik gewoon de knop j en dan kan je zoeken in de playlist. ff deel van de naam in typen en op enter drukken en je hoort het nummer. Handig toch! :)

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

DarkSilence schreef op 01 May 2003 @ 11:40:
Ik gebruik gewoon de knop j en dan kan je zoeken in de playlist. ff deel van de naam in typen en op enter drukken en je hoort het nummer. Handig toch! :)
maar dan moet winamp wel focus hebben... (dus actief zijn)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
voordat ik een logitech toetsenbord had gebruikte ik de plugin reproduction control. Kan je dowloaden http://cosorio.cjb.net nu kan je met toetsencombinaties winamp bedienen. Is d8 ik wel alleen winamp 2.
Werkt cker onder counter-strike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor winamp 3 download:
win2pluginmgr (maakt 't mogelijk om vrijwel alle winamp2 plugins onder winamp3 te gebruiken)

dan de plugin die je vervolens moet downloaden is deze
succes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mn Dell Multimedia Keyboard icm met de plugin voor winamp (die eigenlijk voor de logitech keyboards is geschreven). Werkt super! Zo'n ATI remote lijkt me eigenlijk ook wel heel relax. Misschien als ik nog eens geld over heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doen jullie het met winamp5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
In de preferences van Winamp 5 kan je nu global hotkeys instellen, en die keys reageren altijd, ook als Winamp bijvoorbeeld geminimaliseerd is (of als je een game speelt en naar het volgende nummer wilt, om maar wat te noemen). Zelf heb ik de multimediaknoppen boven op mijn toestenbord daar ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deed het voorheen met de pinnacle ab heel handig, tot ik over ging op bluetooth met me t68i ideaal. Op de plee ff een ander nummer opzetten. En snel. Zie zelfs de id2/3 tags op me display.

Grz Tha Boss
Pagina: 1