NEC USB 2.0 controller op Gigabyte GA-8IHXP driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Het topic zegt al het aal beetje, de controller krijg ik maar niet werkend. Om even bij het begin te beginnen:

- Na installatie van XP staat 'ie als unknown device in m'n device manager. Dit klopt zo volgens de driver-readme.

- Volgens de readme moet je de driver updaten, en vervolgens de driver selecteren (.inf bestand) welke op de cd-rom staat.

- Doe ik dit, dan krijg ik de melding The specified location does not contain information about your hardware

- Als ik automatisch laat zoeken is het enige wat 'ie vind (op de cd-rom) een intel usb 2.0 driver, maar deze werkt niet (device could not start)

------

Is er iemand die deze controller wel aan de praat heeft gekregen? Opzich werkt usb wel (kep geen 2.0 apparaten), maar het is gewoon vervelend als iets niet 100% werkt...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Download is overal de laatste versei van : Bios, en drivers misschie ndat dat help :?

Verwijderd

update je windows xp eens
misschien zitten daar nieuwe drivers in verwerkt voor usb 2 :D

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Van de gigbyte site nieuwe drivers downloaden, de drivers die wij bijgeleverd kregen bij deze moederborden (nieuw ingekocht) waren: Expires 1-7-2002 ofzo. maw: werkten nieteens |:(

Nieuwe binnengehengeld, en lopen....

Ding heeft 2 USB2 controllers, een Intel (onboard usb poorten) en een NEC, voor de 3e en 4e USB poort.

zie http://www.gigabyte.com.tw/support/d_ip4.htm#link8ihxp

• ShittyOldMan
DJSmiley schreef op 14 augustus 2002 @ 14:57:
Van de gigbyte site nieuwe drivers downloaden, de drivers die wij bijgeleverd kregen bij deze moederborden (nieuw ingekocht) waren: Expires 1-7-2002 ofzo. maw: werkten nieteens |:(

Nieuwe binnengehengeld, en lopen....

Ding heeft 2 USB2 controllers, een Intel (onboard usb poorten) en een NEC, voor de 3e en 4e USB poort.

zie http://www.gigabyte.com.tw/support/d_ip4.htm#link8ihxp
_/-\o_ :o _/-\o_

Het enige wat ik kon vinden was een flash (flash885.exe) en een f4 bestand, maar waar dat voor moet dienen weet ik ook niet helemaal. Verder niks. Maargoed, op deze pagina staat wat meer :)
Ik ga het eens proberen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
ShittyOldMan schreef op 14 augustus 2002 @ 16:08:
[...]

_/-\o_ :o _/-\o_

Het enige wat ik kon vinden was een flash (flash885.exe) en een f4 bestand, maar waar dat voor moet dienen weet ik ook niet helemaal. Verder niks. Maargoed, op deze pagina staat wat meer :)
Ik ga het eens proberen...
flash855 heet flashutil, en f4 bestand is de bijbehorende bios file :)

maw: bios !=driver, dus dat dat niet werkt klopt wel aardig :)

• ShittyOldMan
Naja, maakt niet uit hoe ik wat dan ook installeer, dat .inf bestand geeft telkens dezelfde melding: The specified location does not contain information about your hardware
Als ik de intel drivers neem van de site (is alleen een .exe) dan installeert ie deze, wordt er nieuwe hardware gevonden, moet rebooten, en eindig ik precies waar ik ben begonnen. Een USB controller met een uitroepteken...

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/usb_20.zip

Hier staan de drivers voor je moederboard.
Unzippen dan de gbtusb2.inf file rechts met de muis aanklikken in verkenner
en dan voor installeren kiezen. :7

• ShittyOldMan
Ook gedaan, maar er gebeurt helemaal niks...

Enige wat steeds gevonden wordt is een usb controller en automatisch worden de intel drivers geinstalleerd, ik kan niet eens kiezen of klikken ofzo :(

• wowi

wowi

Staat er nu in je apparatenbeheer een geel vraag teken?
zo ja.
Klik rechts op je vraagteken en dan eigenschappen, dan stuurprogramma bijwerken
en laat windows dan niet zelf zoeken maar zelf opgeven.
En ga dan naar de map waar je net die drivers uitgepakt hebt, en selecteer die file weer de ....inf file.
Dan zou het moeten installeren. :7

• wowi

wowi

Ik heb even bij de faq gekeken en zie dat je een bios update moet uitvoeren !!!
van je moederboard.
Doe dit eerst.

Select Model Name : ---------------------------->> GA-8IHXP GA-8ITX3 GA-8TM GA-8TX
Based on the Intel 850 Series Chipset
GA-8IHXP
Q1. The system can't install Orangeware USB 2.0 driver.
A1. Please update beta BIOS Ver.F4a or later.
Q2. There is three small green question marks will appear in device manager under Windows ME.
A2. Because Windows ME is unable to locate Intel ICH4 chipset ID number, question marks will appear in the device manger section. Please ignore the question marks as there is no compatability issue.
Q3. Why PC600 RDRAM show PC800 when user is plugged 533MHz FSB CPU?
A3. Your RDRAM already over clock, please update it, Intel 850E Chipset only support PC800 or above RDRAM .
Q4. Why can't see the "PC1066" item from system BIOS?
A4. Only use 533MHz FSB CPU can show this item.
Q5. The system cannot entry Windows 98SE or Windows ME when user is change CD-ROM from IDE 2 port to IDE3 or IDE4 port.
A5. Please change Promise ATA driver to 2.00.1020.32 version by our website
Q6. When I use IDE3 or IDE4 to connect a 40X CD-RW only running 16x speed ?
A6. Sorry, this is the PROMISE RAID chip limitation.

• ShittyOldMan
Het werkt!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/biggrin.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif

En dat f4 bestand waar ik het eerder over had blijkt dus een nieuwe bios te zijn, how stupid, had ik na de eerste reply al klaar kunnen zijn |:(

Echter na de biosflash herkent ie wel nieuwe USB dingen, maar ondertussen kun je geen gebruik maken van USB. Dus m'n muis en toetsenbord deden het niet waardoor ik geen drivers of op next kon drukken. Gelukkig dan dat m'n tb nog ook ps2 heeft, maar de muis dus niet (niet voorhanden, zou ik dat connectortje moeten gebruiken).
Dus voor anderen die hetzelfde probleem hebben, fix dit eerst voordat of direct nadat je gaat flashen.

Tnx allen.

Verwijderd

generieke USB2.0 drivers zijn van www.orangemicro.com te downloaden.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:56

ken

Toch nog goedgekomen ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ShittyOldMan
Je moet je sig aanpassen ;) :P

• ken