HomeNet + ICS onder W2K

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik krijg ABN AMRO's HomeNet over ICS niet aan de gang...

Ik heb homenet op mijn client PC geinstalleerd, die via de server (kabelmodem) verbinding maakt met het internet. Op de server is ICS ingeschakeld, en heb ik de (TCP-)poorten 42 & 43 toegevoegd aan het lijstje met toepassingen over het netwerk...

Het werkt dus niet...
Ik neem aan dat het te maken heeft met NAT, maar hoe kan ik dat instellen onder Windows 2000 ?

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

kan je geen poorten mappen naar je client? Dat zou moeten lukken.. kweetniet of je kan mappen met ICS..

Waar is info te vinden over homenet over internet?

Mijn iRacing profiel

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58
Heb je Homenet2.1, anders moet je een speciale patch installeren, anders kan Homenet geen verbinding maken onder Windows2000!

Contact me via ICQ of mail, als je de patch moet hebben!

• B-Man
  • Niet online
Die patch heb ik al, ik heb namelijk HomeNet 2.1 geinstalleerd, en op die CD staat de patch ook.

Maar het gaat me dus om HomeNet via een gedeelde internet verbinding op Windows 2000... Windows 2000 heeft iets wat lijkt op poortmapping of zo...

Ik ben op zoek naar iemand die dit aan de gang heeft... Of het via ICS in W2K is of met een ander programma als WinRoute, maakt niet uit... ik ben op zoek naar een werkende configuratie.

Verwijderd

Misschien een domme vraag maaruh...heb je al wel geprobeerd of HomeNet via je kabel werkt? Bij ons in Rotterdam, Quicknet dus, zijn die HomeNet poorten zo-ie-zo al afgesloten dus via de kabel werkt het niet eens, laat staan mbv ICS/Sygate etc.

• B-Man
  • Niet online
ik zit op @home, en die hebben de benodigde poorten open staan...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
moet je ook 62 en 63 open zetten , wordt ook gebruikt of 61 en 62 weet ik niet precies meer

• B-Man
  • Niet online
62 en 63 zijn voor de Informatie & Thema service... en die gebruik ik toch nooit van mijn levensdagen ;)

Verwijderd

Hey B-man,
ik ken je probleem en ABN-AMRO had geen oplossing. MIJN oplossing is vrij onorthodox maar luister: Zet Homenet op je server (installeer em daar, log 1 keer in en kopieer de DATA dir om je info te behouden).
Zet internet sharing (tijdelijk) uit met het taskbar icoontje (als je die aan hebt staan). Hoppa! Homenet doet het.
Wil je liever vanaf de andere computer? Dan kun je Netmeetings Remote Desktop Sharing op de server zetten en vanaf je andere computer internet sharing uitzetten en homenetten. Omslachtig, maar het werkt!

Verwijderd

Homenet zuigt.. ik heb precies hetzelfde probleem... volgens mij weinig aan te doen dan gewoon op de server zelf te draaien..

Verwijderd

Ik gebruik poorten 41/42 en 62/63
Misschien dat jullie dat helpt :)
Je zat er maar 1 vanaf met die 43...

• B-Man
  • Niet online
Heb jij het aan de gang over ICS in W2K dan ?

Ik heb poort 42 & 43 in ICS mbv "Toepassingen delen" ofzo gelinkt (inet > lokaal en andersom)

Homenet kan dan netjes verbinding maken met de FTP-server, maar stopt bij 10% met de controle van de verbinding... Dat is (las ik) het punt waarop mijn PC eigenlijk een pakketje van de ABN server hoort te ontvangen.

Dat verhaal van ABN AMRO op de server zetten, is niet echt praktisch, aangezien we hier met verschillende PC's willen werken, die allemaal met eigen rekeningen werken.

• Jedi Lord
  • Laatst online: 15-05 16:03
Probeer eens Microsofts Proxy Server 2.0, of de aanstaande vervanger daarvan: Internet Security en Acceleration Server, hier is een RC1 van te downloaden.

Want de proxy pakketten van M$ doen net iets meer dan NAT van W2k zelf, en das denk ik het geen wat je nodig hebt.

May the Force be with You instead of Bill

• erickov
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik heb dus ook net homenet 2.1 binnen gekregen en onder win ME kan ik geen telecommunicatie maken. (ISDN) zelfs als ik al verbinding open heb staan. Ik krijg de volgende error in mijn logboek:

10:50:22 PM Start: Logbestand aangemaakt op 10/18/2000
10:50:22 PM TLS.EXE Versie 2.0 Release 2 build 39
10:50:22 PM Sessie :VIAEB Communicatie
22:50:22 Voorbereiden van bestanden voor de communicatie
22:50:22 Instellen communicatie
22:50:22 Actieve externe toegang connection : Xs4all:isdn:ISDNLink-00-Line01
22:50:22 RAS Prepare-Error:Standaard ingestelde externe toegang niet gevonden. (6000)
22:50:22 FOUT bij het instellen van de communicatie :Standaard ingestelde externe toegang niet gevonden. (6000)
22:50:22 FOUT: bij initialiseren communcatie

Ik heb wel externe toegang (dial up networking) geinstalleerd en kan ook zonder probleem inbellen op mijn ISP. Heb al een mail gestuurd naar ABN en die komen dus met dat ik externe toegang moet installen (damn ik ben niet gek) Weten jullie een oplossing????
Thx in advanced!
Erickov

Uncomfortable silence can be so loud...

• B-Man
  • Niet online
HomeNet 2.1 Kan mijn modem ook niet bereiken, zelfs niet na de installatie van de Win2K patch. De oplossing: ik heb het programma ingesteld op "internet" ipv "telefoonnet" en dan maakt homenet gewoon verbinding via de inbelverbinding met mijn provider...

Maar zoals je hierboven al kon lezen wil ik het eigenlijk via de kabel laten lopen...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
er is dus eigenlijk niemand die het 'normaal' aan de praat heeft gekregen?
want ik heb ook ff zitten stoeien met dit probleem en dis tot dus ver ook niet gelukt

• B-Man
  • Niet online
Ik ga het vandaag proberen met WinRoute

Verwijderd

Is je lokale netwerk geheel voorzien van 128-bit encryption? het schijnt dat dat voor sommige bankprogramma's nodig is.
Het heeft iig iets met security policies te maken. Maar het kan blijkbaar wel, want hier gaat het goed. (misschien ligt het ook wel aan het feit dat hier op de 2 netwerk PC's die HN gebruiken Win2k + SP1 staat (??))

• B-Man
  • Niet online
Ik heb inmiddels een FreeSCO routertje aan de gang; heb zo wat meer controle over forwarding en masquerading...

Ik ben wel benieuwd of er iemand is die HomeNet dus achter een gateway/router aan de gang heeft gekregen...

wie o wie

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ikkke..!!! :)

met een linux bakkie :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/52956

staat hoe ik het heb gedaan....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• B-Man
  • Niet online
Het is je inderdaad gelukt :)

Alleen zit ik hier achter een FreeSCO routertje, en daar zitten andere IP-tools in...

Iemand enig idee hoe ik dit in FreeSCO kan regelen ?
Pagina: 1