ABN Amro telebankieren via FreeBSD server

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 21:56
...lukt me dus niet! toen ik een mailtje stuurde naar de technische helpdesk kreeg ik te horen dat ik ftp-poort 44 (!!!) ofzo "open moest zetten", en nog een poort. Tja, die mensen moeten maar eens een RFC lezen ofzo, en daarnaast is het vaag dat het blijkbaar met ftp gaat (?) maar meer info kreeg ik er niet uit. Weet iemand hoe zo'n sessie in elkaar steekt? of iemand die het met linux is gelukt om met Homenet te werken? Ik gebruik zelf eigenlijk alleen Network Address Translation.

Het zou mooi zijn als ik dit voor elkaar kreeg, anders moet ik met mijn analoge modempje gaan klooien en ik heb geen sloten meer vrij :)

bedankt!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ik zou het ook wel willen weten, want ik krijg het via m'n "Sharethenet"-server ook niet aan de praat.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik zit zelf ook achter een linux servertje, maar ik krijg mijn Homenet ook niet aan de praat. :( :(

Homenet maakt gebruik van de poorten 42,43,62,63 (dit staat trouwens gewoon op de site). En over deze poorten gooien een ftp-achtig protocol.

Als iemand het aan de praat krijgt, dan zou ik het graag willen horen.

Er zou ook een nieuwsgroep over Homenet zijn weet iemand die? Ik denk er trouwens persoonlijk over om gewoon over te gaan naar een andere bank, zonder telebankieren kan ik namelijk niet leven en een modem is voor mij geen optie... Heb geen gewone telefoonlijn, alleen mobiel :( Nou kan ik daar wel over gaan telebankieren maar dat kost mij net iets te veel!

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 11:13
Onder Linux

/sbin/modprobe ip_masq_ftp ports=41,42,62,63

Veel succes,
Roeland

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 21:56
kun je ook uitleggen wat dat precies doet? want volgens mij is ip-masquerading niets anders dan een funky linux naam voor Network Address Translation...maar aangezien ik dus geen Linux draai maar FreeBSD, zou ik graag willen weten wat die regel psies doet :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 20:14
heb zelf win2k adv. server en bij mij werkt het ook niet ook al zet ik die poorten open!
sluit ik mijn kabel van internet op mijn eigen pc aan dan werkt het wel!!!
heel vaag dus!

5564

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-02 11:26

reapher

Z POWER

dat komt messchien doordat je moet aangeven wat er via die poorten komt. TCP of UDP. Het is vaak niet alleen de poorten opengooien!

Click hier niet

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb het idd ook op deze manier aan de praat gekregen. Dat telebankieren maakt gebruik van actieve FTP-verbindingen; dat betekent dat je PC tegen de compu van de bank zegt "open nu een verbinding naar mijn IP-adres". Alleen omdat jouw PC achter een firewall zit zal hij een heel verkeerd idee hebben van z'n IP adres. Daarvoor zorgt de ftp-masquerading module. Alleen het zou te makkelijk zijn om de standaardpoorten te gebruiken natuurlijk.

Voor de goeie orde: alleen het redirecten van het verkeer op die poorten naar een compu achter de firewall is dus niet genoeg. Die module kijkt naar de inhoud van de pakketjes, en verandert daarin IP-adressen.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Vink: En hoe heb je dat voor mekaar gekregen??

/sbin/modprobe ...... enzo

heb ik geprobeert maar dat werkte niet..

Of deed ik weer eens wat verkeert?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Oficieel kan het niet, omdat homenetserver checkt of pakketjes verandert zijn (jadus, want de gateway doet er wat mee). Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat, zolang het niet via internet gaat het niet kan via gateway.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

En on-officieel?

Verwijderd

hmm.... probeer die poorten eens te portforwarden ofzo? binnenkort hier OfficeNet, dan probeer ik 't zelf wel ff.

• pierce
  • Laatst online: 22-02 20:14
Dat is grote onzin, ik heb kabel en die gaat ook via een gateway, en dat werkt wel behalve als ik via mijn eigen server ga, dan werkt het niet ook al zet ik die poorten open!

5564

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Goed, ik heb het dus wel aan de praat gekregen. Weet alleen niet meer helemaal hoe en de server die het doet staat niet bij me thuis maar bij een bedrijfje waarvoor ik het heb geinstalleerd :(

Hij werkt in ieder geval ongeveer zo: alle verkeer van binnen naar buiten wordt gemasquerade, en van buiten bijna alles toegestaan. In ieder geval is de ip_masq_ftp module geladen, ook voor een paar niet-standaard poorten:

www:/etc/rc.d # cat /proc/net/ip_masq/app
prot port n_attach name
UDP 7648 0 cuseeme
TCP 20 0 ftp
TCP 21 0 ftp
TCP 7070 0 RealAudio
TCP 62 0 ftp
TCP 63 0 ftp
TCP 554 0 RealAudio
TCP 42 0 ftp
TCP 6667 0 irc
TCP 41 0 ftp
www:/etc/rc.d #

Hoe ik dat heb gedaan weet ik alleen niet meer :(

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Het WERKT!!!!!!

:)

Als ip_masq_ftp al geladen is mag je geen nieuwe porten meer opgeven, dus dan werkt het niet.

Dus wat moet je doen
Stap1:
modprobe -r ip_masq_ftp
Stap2:
modprobe ip_masq_ftp ports=21,41,42,62,63
Stap3:
Controleer met
cat /proc/net/ip_masq/app

Thx All voor het geduld en oplossing!!!! :) :) :)

• Lordy79
  • Laatst online: 11:29

Lordy79

Vastberaden

En weet men ook al hoe het onder win98 werkt met winroute???

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 17:31

TRaSH

koffie ?

Je kan ook het volgende proberen lukt uitstekend
Gan naar je EXE dir van homenet en zoek Telecom.ini op edit de volgende regels
[WINSOCKET_ITS]
PORT=21 <-- dit moet het worden staat op 44 ofzo
[WINSOCKET_VIAEB]
PORT=21 <-- idem

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Search -> 'officenet'

Results:

[topic=123951] :)

Misschien dat dit je een beetje op weg helpt.
Pagina: 1