Toon posts:

Slecht kennis van ISP helpdesk medewerkers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor dat kicken dit is de eerste keer dat ik wat op dit forum post.

Verwijderd

Bij de helpdesk werken vaak mensen die denken overal veel af te weten. Maar in werkelijkheid niks weten. Dit is een bekend probleem en ik ken trouwens een object persoonlijk. Wat doe je er tegen :? Uitlullen en hopen dat je de volgende keer een normaal persoon krijgt.

Verwijderd

achja die mensen doen ook maar hun werk en zeggen wat ze geinstrueerd worden, wat verwacht je voor zo'n peanuts bedrag wat je per maand moet betalen...

Verwijderd

ik denk dat een nieuwe modem je probleem evenmin zal oplossen, is dat nu een domme kabelmodem :?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, die mensen denken omdat ze office XP kunnen installeren of sow! gelijk te weten hoe een hele PC werkt. Van die nOOb mogen ze eerst maar is achter een ms-dos/ linux pc zetten en daar is lekker mee gaan stoeien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:08:
achja die mensen doen ook maar hun werk en zeggen wat ze geinstrueerd worden, wat verwacht je voor zo'n peanuts bedrag wat je per maand moet betalen...
zo'n peanuts bedrag: ik vind 56 euro toch wel aardig veel voor dat geld mag je toch wel een download snelheid halen die redelijk in de buurt komt van de maximale theoretische snelheid. Nu zit ik op de helft van die snelheid.

ps. als ik je verkeerd begrijpt zeg dat dan? heb je het over de helpdesk of de download snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:08:
ik denk dat een nieuwe modem je probleem evenmin zal oplossen, is dat nu een domme kabelmodem :?
Hoezo denk je dat? heb je er ervaringen mee gehad? zo, ja kun je ze delen? dan zit ik er hard over na te denken om maar is op ADSL over te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
k heb trouwens een terayon terapro TCM 200

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nou ècht zo slim ben als je zelf beweert, kun je toch ook wel verzinnen dat je geen mensen van HBO-nivo op een helpdesk gaat neerzetten? Die zijn veel te duur en zouden zich ook helemaal te pletter vervelen in zo'n functie.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

lijkt mij eerder een overbelast netwerk, getuige de verwarrende en omzeilende antwoorden cq vragen van de helpdeskn00b.
Delen?, u bedoelt meerdere pc's erop? ja dat kan.
aDSL? alles beter dan Kabelfoon ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

tvrijmoed: Je mag ook je posts editen ipv kleine berichten te posten. ;)

En een beetje vriendelijker tegenover de helpdeskers mag ook wel.
Dat jij er zoveel verstand van hebt hoeft niet te betekenen dat zij dat hoeven, technische afdeling is heel iets anders dan helpdesk!
Wat je dus wil berijken met deze topic is mij onduidelijk, want het slaat gewoon nergens op.

Wees blij met je kennis maar ga niet andere personen vergelijken met jou. Zij kunnen wel in andere gebieden beter zijn dan jij.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:10:
inderdaad, die mensen denken omdat ze office XP kunnen installeren of sow! gelijk te weten hoe een hele PC werkt. Van die nOOb mogen ze eerst maar is achter een ms-dos/ linux pc zetten en daar is lekker mee gaan stoeien.
mmmm..... ik zie daar het nut niet zo van in.
ze lezen meestal alleen op wat er bij hun op het scherm staat 8)7
en om ze nu achter een linux of een ms-dos computer neer te zetten :?
de meeste mensen gebruiken windows dus daar zie ik het nut niet zo van in.
O-)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 13 augustus 2002 @ 20:15:
Als je nou ècht zo slim ben als je zelf beweert, kun je toch ook wel verzinnen dat je geen mensen van HBO-nivo op een helpdesk gaat neerzetten? Die zijn veel te duur en zouden zich ook helemaal te pletter vervelen in zo'n functie.
nee dat begrijp ik maar het gaat mij erom dat ze absolute onzin verkondigen! ik verwacht gewoon iemand die een redelijk hoeveelheid kennis heeft over zijn netwerk!! die dus mensen kan helpen en geen onzin vertelt. Als heeft ie alleen basis school gedaan vind ik ook best, als diegene dan maar een goed onderbouwd verhaal verteld waardoor het zou kunnen komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:16:
lijkt mij eerder een overbelast netwerk, getuige de verwarrende en omzeilende antwoorden cq vragen van de helpdeskn00b.
Delen?, u bedoelt meerdere pc's erop? ja dat kan.
aDSL? alles beter dan Kabelfoon ;)
met delen bedoel ik jou ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad alles beter dan kabelfoon!! weken last van ongeveer 30 disconnects per week, slechte mail servers, lage download snelheid

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 13 augustus 2002 @ 20:19:
[...]

mmmm..... ik zie daar het nut niet zo van in.
ze lezen meestal alleen op wat er bij hun op het scherm staat 8)7
en om ze nu achter een linux of een ms-dos computer neer te zetten :?
de meeste mensen gebruiken windows dus daar zie ik het nut niet zo van in.
O-)
Het nut daarvan is, in mijn omgeving zijn een aantal mensen die goed met ms-dos overweg kunnen. Deze mensen weten naar mijn mening gewoon veel van de pc/netwerken en alles eromheen. Dan zal ik ook de andere partij even toelichten die nooit een ms-dos scherm voor zich hebben gehad, die komen aan mij vragen hoe je een attachment moet toevoegen in een mail!!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

HALLO gebruik die edit knop nu is een keer :(
als jij zo slim bent dan moet je toch ook wel weten dat je niet zelf om de minuut berichten moet gaan plaatsen als er niemand reageerd ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

tvrijmoed: deze Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knopje zit er niet voor niets.
IPV van je topic aldoor te kicken kun je ook eerst alle posts lezen en dan een bericht typen. :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:19:
[...]ik verwacht gewoon iemand die een redelijk hoeveelheid kennis heeft over zijn netwerk!![...]
Da's dan een verkeerde verwachting. De helpdesk bel je als je denkt dat je hulp nodig hebt bij het configureren van je computer. Als je denkt dat er problemen in het netwerk van Kabelfoon zitten, bel je de storingsdienst of meel je beheer@kabelfoon.nl

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er trouwens een idee hoeveel kabelmodems er maximaal op zo'n wijkcentrale aangesloten zijn. Dit ivm. de buurt waar ik woon alleen maar 65+.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het kicken ik weet nog niet helemaal hoe dit forum in elkaar zit.

Ik wil die helpdesk niet belachelijk maken maar, dat ze iets vertellen wat niet waar is vind ik gewoon nergens op slaan. vertel dan niks.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

tvrijmoed:
lees alsjeblieft even de faq
En lees wat er gezegd word!
Ik liet je net al een plaatje zien die je naast je post te zien krijgt, daarmee kun je je post editten. (moet je wel ingelogd zijn)

Verwijderd

de mensen van de helpdesk werken een soort lijst af van "ja" en "nee" soort vragen. Op een gegeven moment komen ze bij het einde en daar staat in wat de conslusie is. Of lokaal probleem of doorverbinden technische dienst ofzo (als je een verbindings probleem heb dan). En ja ik geef ook toe dat de helpdesk vaak gewoon "dom" is, maar ja ze krijgen ook maar een script voor hun neus en zoeken het maar uit. Voor een script oplezen hoef je geen uni gevolgd te hebben.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Vaak zijn de bedrijven waar ze werken ook nogal slecht met het selecteren van mensen en worden de acties van de medewerkers niet gecontroleerd. Daarmee krijg je dus het probleem dat er van die blaatapen zitten die maar de tijd zitten vullen...
De goede hoor je helaas niet zo veel van, die worden overstemd door de slechten of door klanten die alle problemen op ze af willen schuiven :P
Eigenwijze klanten lijkt me ook niet altijd handig ..hehe

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1