[XP] Traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Ik heb de search al gebruikt, maar kon niks vinden wat op mijn probleem leek.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb Windows XP Professional op een PIII 1ghz met 384mb intern, en 4x IDE HDD's.

Het opstarten van XP tijdens het bootscherm gaat "normaal".
Vervolgens start ik windows op en krijg ik alles gewoon te zien, taakbalk, enkele iconen in systray en m'n muis.
Kan dan ook gewoon mappen openen enz.
Maar de computer is dan nog niet geheel opgestart, niet alle programma's uit m'n systray zijn dan geladen.
Het duurt een hele tijd voordat alle programma's geladen zijn.
Waar kan dat aan liggen, het is ook niet zo dat het steeds hetzelfde programma is wat zolang over het opstarten doet, maar steeds een ander.
De programma's die geladen worden:
Getright
Norton AV
Ultramon
MSN Messenger
Intel PROset II
Device Manager Siemens gigaset

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

defragmenteren meschien :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Norton is klote voor je pc-performance, maar dat zijn alle virusscanners. Kijk verder eens met msconfig of je pc niet onnodige dingen meer opstart.

Verwijderd

Waar gebruik je die ProSet software voor?

Als je wilt dat je machine sneller opstart moet je minder drivers gaan laden, en misschien wel ophouden met teamen van adapters (maakt waarschijnlijk toch geen bal uit, 100 Mb/s is ook al heel errug snel)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 21:34 . Reden: typo ]

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 16:49

vegterb

[ZzZ]Vighter

ga naar uitvoeren in het startmenu en type in: msconfig
Dan krijg je een scherm met een aantal tabbladen voor je, ga naar het tabblad "opstarten" daar zou ik zoveel mogelijk weghalen. NAV vraagt veel tijd, heb ik zelf ook. (AMD TB 1200)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

tip: dump die kut XP\ME dat is WAARDELOOS!
win2k gaat en linux regeerd, maar dat is weer minder gebruiksvriendelijk (behalve red hat dan) of je kan weer minder proggies draaien die je eerst had in windoohs.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Mark_Oostdam schreef op 13 augustus 2002 @ 21:11:
tip: dump die kut XP\ME dat is WAARDELOOS!
win2k gaat en linux regeerd, maar dat is weer minder gebruiksvriendelijk (behalve red hat dan) of je kan weer minder proggies draaien die je eerst had in windoohs.
Als je niks zinnigs te melden hebt hoef je niet te reageren hoor.

voor je het weet heb een flamewar veroorzaakt om niks.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
ik ben ff met msconfig gaan kijken, had er al het een en ander mee uitgeschakeld maar kom nog een paar dingentjes tegen die me erg onbekend voorkomen:
copyfstq en qttask
weet iemand wat dat kan zijn?

wat ik me ook zat af te vragen, kan het aan die schijven liggen? dat er 4 stuks inzitten.
Ben namelijk m'n pc gaan verbouwen en heb er 1 schijf extra bijgezet toen kale install gedaan en sindsdien start hij zo traag op...

als reactie op mark oostdam:
Probeer jij mijn draadloze ISDN gigaset USB adapter maar eens werkend te krijgen onder Linux, zonder dat ding kan ik niet internetten en heb ik dus geen bal aan m'n computer.
Komt ook nog bij dat ik linux persoonlijk vind zuigen en ik werkte al met linux sinds redhat 5. nogwat :P
Windows 2000 is inderdaad fijner als XP, vooral het netwerkgedeelte, maar er zitten gewoon een aantal functies in XP die ik mis onder w2k.
Dus gewoon XP professional..
Pagina: 1