Toon posts:

Bios werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start net de PC opnieuw op om iets in de Bios te doen, blijkt dat het hele bios scherm niet meer toegankelijk is. Ipv het gebruikelijke bios scherm, krijg ik een zwart scherm met een blauwe lijn aan de onderkant en een knipperende cursor.

Opnieuw opstarten helpt niet. Verder start de PC wel gewoon op. Er is niks veranderd sinds de vorige keer dat ik in de Bios ben geweest en een virus kan het niet zijn.

Specs:

Abit IT7, P4 2,26, 2x Maxtor D740, Leadtek Ti500

Verwijderd

flash er de laatste versie van de bios nog eens over, misschien dat er dan wel weer beeld is in bios. Ofwel misschien een bios reset

Verwijderd

Bios reset ja, of met de home knop ingedrukt opstarten wil ook nog wel is helpen (hoef je niet je computer open te maken).

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

en mocht ie niet meer te redden zijn, zie _-SToFFeL-_ in "Na Flash............. niks meer" :)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28

Verwijderd

Nou dit is een problem dat voorkomt als er een Fan (meestal de fan van de CPU cooler )
storing veroorzaakt door een electromagnetisch veld of het RPM signaal is te hoog of hij trekt opeens teveel stroom van de Fanaansluiting op het mobo.
Mocht je Bios(chip) kapot zijn kan je nog altijd bij orderparts@abit.nl een nieuwe bestellen.
Heb ik ook eens moeten doen. ;)
Pagina: 1