Toon posts:

BIOS start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden mn eigen pctje in elkaar gezet en die werkte als een zonnetje. Alleen nu niet meer:'(
Als ik hem nu aanzet start de BIOS niet meer op (geeft geen piepje) Power-led brandt wel, de HDD-led knipert en alle fans draaien. Voor de rest geeft ie geen kick.
Alle onderdelen die erin zitten zijn bijna allemaal nieuw en hij heeft het dus wel gedaan.
Kan het zijn dat mijn mobo nu al naar de klote is?

Verwijderd

Proveer anders em stukje voor stukje op te bouwen en elke keer testen of tie het doet......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn je systeemspecs? Voeding?

Probeer eens de BIOS te resetten. Als dat niet werkt, dan het hele systeem strippen, zodat je opstart met alleen moederbord, CPU en koeler. Dan zou hij wel piepjes moeten afgeven ter indicatie dat er geen videokaart en/of geheugen in zit. Sluit dan alle onderdelen stap voor stap aan, al dan niet op verschillende manieren, zodat je de mogelijke probleemveroorzaker kan isoleren :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
zo'n soort probleem heb ik ook met mijn epox 8k3a, alleen geeft die van mij wel nog een piep. Hij piept ongeveer 2 seconden en dan 3a4 seconden stil en dan weer 2 seconden piep, weet iemand wat die piep betekent ik kon er niks van in het boekje vinden en heb ook al op de epox site gezocht

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 31 juli 2002 @ 14:42:
zo'n soort probleem heb ik ook met mijn epox 8k3a, alleen geeft die van mij wel nog een piep. Hij piept ongeveer 2 seconden en dan 3a4 seconden stil en dan weer 2 seconden piep, weet iemand wat die piep betekent ik kon er niks van in het boekje vinden en heb ook al op de epox site gezocht
kgeloof je geheugen.....

Verwijderd

Topicstarter
Specs: Athlon XP 2000+, Asus A7V266-E, samsung 265mb,blaat
Heb Bios gereset, maar dat hielp niks. Heb ook mn hele systeem gestript en zonder videokaart piept ie wel.
Maar met mobo cpu+koeler, ram geheugen en videoaart zou hij toch de bios op moeten starten,want ook dat doet ie niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag..

Misschien een overbodige vraag, maar heb je de monitor aansluiting ook gecheckt :?
Piept het ook als je het geheugen eruit trekt :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 15:47:
Vaag..

Misschien een overbodige vraag, maar heb je de monitor aansluiting ook gecheckt :?
Piept het ook als je het geheugen eruit trekt :?
Yepz piept als je het geheugen eruit trekt en ook als je de videokaart eruit trekt. & monitor aansluiting is ok.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dan zijn mobo+cpu+videokaart+geheugen dik in orde..
Power-led brandt wel, de HDD-led knipert en alle fans draaien.
Hoor je Windows eigenlijk ook opstarten? Kun je een beetje vaststellen of hij wel dóórstart of niet?

Dan zou ik denken dat de monitor gewoon kapot is gegaan.. :{

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had laats ook zo'n gevalletje toen ik er weer eens een rotte reep ram erbij had gestoken. Het reepie eruit gehaald en het starte weer als een tierelier.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik had ook zoiets.. Probeer een PCI VGA kaart.. als hij dan opstart ga de BIOS in.
als in de BIOS je Voltage op 3.3 Volt staat (AGP) verhoog em ff naar 3.4 en probeer andere kaart opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
DTorro schreef op 31 juli 2002 @ 16:12:
Ik had ook zoiets.. Probeer een PCI VGA kaart.. als hij dan opstart ga de BIOS in.
als in de BIOS je Voltage op 3.3 Volt staat (AGP) verhoog em ff naar 3.4 en probeer andere kaart opnieuw
Het lag idd aan de videokaart/voltage!
Muchos thx

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Your welcome ;)
Pagina: 1