[NOS] reply "zomaar" weg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit topic

Deze reactie

Is hier nu een reply getrashed zonder dat daarvan melding is gemaakt door middel van een opmerking van een mod? Ik zie nameijk helemaal geen reactie van Real-one.

Dat zou ik niet erg netjes vinden.
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoezo, het is ook een onzinnige opmerking, en die kan dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

een regelrechte troll die niks toevoegt aan de discussie... er had een opmerking gemaakt kunnen worden, maar soms wordt er getrashed.

In SG en HK pas ik het ook wel eens toe. Als je niks kunt toevoegen, post dan ook niks

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik neem aan dat je die reactie in die quote bedoelt :?

En dan vind ik het persoonlijk helemaal geen ramp dat hij weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Natuurlijk is de genoemde troll overbodig. Daar zijn we wel unaniem over.

Maar trashen van een reply zonder sporen na te laten: dat komt ook een beetje gek over. Er zit een gat in de discussie. Zo kunnen mensen ook rare quotes gaan verzinnen (als ze willen zieken).

Een modbreak in de gewraakte opmerking is volgens mij duidelijker.
De "dader" voelt zich misschien dan ook iets meer op de vingers getikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AlterEgo schreef op 12 augustus 2002 @ 16:05:
Natuurlijk is de genoemde troll overbodig. Daar zijn we wel unaniem over.

Maar trashen van een reply zonder sporen na te laten: dat komt ook een beetje gek over. Er zit een gat in de discussie. Zo kunnen mensen ook rare quotes gaan verzinnen (als ze willen zieken).

Een modbreak in de gewraakte opmerking is volgens mij duidelijker.
De "dader" voelt zich misschien dan ook iets meer op de vingers getikt 8)7

Heb je zeker een punt, meestal trash ik alleen als ik zie dat er verder geen replies/quotes op zijn gekomen.

Soms werkt trashen echter beter omdat als een mod een modbreak neerzet, er daar weer een offtopic discussie over begint (die eigenlijk in SM/LA hoort).

Niet dat trashen dat wel altijd oplost, maar als je er vroeg genoeg bij bent wel :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien heeft diegene wel een mailtje gehad, dat kan ook.

Volgens mij wordt het namelijk of gemeld in het topic of gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 12 augustus 2002 @ 16:08:
[...]

Heb je zeker een punt, meestal trash ik alleen als ik zie dat er verder geen replies/quotes op zijn gekomen.

Soms werkt trashen echter beter omdat als een mod een modbreak neerzet, er daar weer een offtopic discussie over begint (die eigenlijk in SM/LA hoort).

Niet dat trashen dat wel altijd oplost, maar als je er vroeg genoeg bij bent wel :P
Als er was getrashed, zonder dat die quote erachteraan was gekomen, dan zou het niemand zijn opgevallen.
Maar helaas: er had al iemand aan de quote-knop gezetenen (en terecht imho).
Door te trashen maak je een eventuele discussie (liefst in LA) moeilijker omdat degene die de reactie getrashed heeft niet heeft aangegeven Wie het geweest is, en waarom (dat laatste is meestal wel vrij duidelijk uit de context te halen).

Ik snap best dat je geen oeverloze offtopic discussies wil hebben over iemands reactie, maar ik vind het prima dat gebruikers elkaar aanspreken op hun gedrag (tot op zekere hoogte).

Daarom vind ik trashen niet zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33

deadinspace

The what goes where now?

AlterEgo schreef op 12 augustus 2002 @ 16:16:
Door te trashen maak je een eventuele discussie (liefst in LA) moeilijker omdat degene die de reactie getrashed heeft niet heeft aangegeven Wie het geweest is, en waarom (dat laatste is meestal wel vrij duidelijk uit de context te halen).
Een discussie in LA is niet echt nodig; de troll is getrashed, en de discussie in de thread zelf kan gewoon verdergaan.
Je kunt wel een discussie houden in LA over hoe slecht dat wel niet was van die poster en over hoe hij gebanned moet worden (oid), maar daar schiet niemand iets mee op, en als een moderator heeft besloten die post te trashen, dan zal die moderator zelf ook eventuele andere maatregelen nemen, daar hoeft geen LA topic aan te pas te komen.
Ik snap best dat je geen oeverloze offtopic discussies wil hebben over iemands reactie, maar ik vind het prima dat gebruikers elkaar aanspreken op hun gedrag (tot op zekere hoogte).
Het is ook prima dat dat gebeurt (als de users zelf geen enkele moeite daarvoor doen wordt het ook niet gezellig), maar als een mod besluit dat de discussie beter af is zonder een bepaalde post, dan wordt die post getrashed.

En zeg nou zelf: als wzzrd die quote niet had gemaakt, en jij er hier niet op had gereageerd, dan was er geen enkele discussie ontstaan over die post.
Daarom vind ik trashen niet zo tof.
Posts worden niet zomaar verwijderd hoor, dat gebeurt altijd met een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deadinspace schreef op 12 augustus 2002 @ 16:39:
[...]
to AlterEgo :
en dat was in dit geval dus een goede reden;
je draagt niets (zinvols bij aan 't topic)
je kan hiermee een (mogelijke) flamwar oid starten
en je reactie is slecht, zeg maar niet, onderbouwd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
deadinspace schreef op 12 augustus 2002 @ 16:39:
[...]

Tuurlijk, daar twijfel ik niet aan >:)
* AlterEgo houdt nu voor de laatste keer zijn pleidooi: vermeld die reden dan!

Ik heb in de posts hierboven voldoende redenen opgesomd.

Spontane verdwijningen zijn niet okee.
I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! ]=-[/rml]
Ga niet nodeloos offtopic. Er is best ruimte voor een lolletje (meeting topics zijn goeie voorbeelden), maar discussies over hoe geweldig mooi iemands usericon wel niet is en waar ie em vandaan heeft in een draadje over een weigerende SMTP server, zijn niet echt gepast. Kijk niet raar op als je ineens een reply 'kwijt' bent.
Tja... en dat staat er al vrij lang zeg maar :)
And I rest mine. Als je niet wilt dat ik je trolls verwijder, moet je ze maar niet plaatsen :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja helemaal eens met beide NOS-collega's.

Ik weet niet wie hem getrashed heeft, dat doet er eerlijk gezegd ook niet toe.

Ik had hem ook getrashed en de kans was groot geweest dat de betreffende persoon email in z'n mailboxje had kunnen vinden.

En ja ik (evenals mijn collega's) trash wel vaker posts. Dit soort onzin hoort niet in een topic thuis! Waarom zou ik moeten melden als ik onzin verwijder? Laten we het omdraaien. Meld het maar, als je onzin post :+

Tuurlijk is het netjes als de mod in kwestie even een opmerking maakt; in de meeste gevallen gebeurt dat ook wel, alleen niet in alle gevallen. Ik denk niet dat we daar een hele discussie over hoeven te gaan voeren. Het is niet zo dat er recht op uitleg is o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Jotti schreef op 12 augustus 2002 @ 18:36:

And I rest mine. Als je niet wilt dat ik je trolls verwijder, moet je ze maar niet plaatsen :P
WTF Jotti :(

impliceer je hier dat ik die troll heb geplaatst :?

Dit slaat echt he-le-maal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AlterEgo schreef op 12 augustus 2002 @ 19:48:
[...]

WTF Jotti :(

impliceer je hier dat ik die troll heb geplaatst :?

Dit slaat echt he-le-maal nergens op.

:D

lees hem nog eens over :)

'je' als 'je' in het algemeen :)

komt wel vaker voor dat als ze 'men' bedoelen, dat je dan over 'je' praat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 12 augustus 2002 @ 20:03:
[...]

:D

lees hem nog eens over :)

'je' als 'je' in het algemeen :)

komt wel vaker voor dat als ze 'men' bedoelen, dat je dan over 'je' praat :P
Ik heb hem nog eens overgelezen
En een uur genomen om af te koelen :7
En ik vind Jotti's opmerking nog steeds een totaal ongepaste flame.
jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterEgo schreef op 12 augustus 2002 @ 21:01:
[...]

Ik heb hem nog eens overgelezen
En een uur genomen om af te koelen :7
En ik vind Jotti's opmerking nog steeds een totaal ongepaste flame.
jammer hoor

Kijk eens naar de smiley die Jotti gebruikt ;)

Als hij het zo letterlijk bedoelde of pissig was, dan had hij of geen smiley gebruikt of een andere smiley. Je moet je niet druk gaan maken over dat soort kleine dingen ;)

Het is meer in algemene zin, zoals ik ook al zei. Wij doen niks als alles goed zou gaan ;) Dan zouden we werkloos zijn :P (heerlijk rust :D )

Ik neem aan, dat je het overigens verder wel met de uitleg zoals die door ons -en gegeven is, eens bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nelske: zoals je tussen de regels door kan lezen, ik heb dat ding getrashed.

Mod/admin breaks zijn grappig, maar dan staat er nog steeds 'troep' in de draad. Als het niet iets ernstigs is als illegale meuk ofzo, doe ik dat liever niet -> offtopic gezanik (ook van modjes) verpest een thread al heel snel in z'n totaliteit. Snieloik foor de topicstartert.

En AlterEgo, relax joh :) Ik zeg idd 'je' in z'n algemeenheid. "Als iemand niet wil dat ik zijn troll trash, moet diegene hem niet plaatsen". That's it. Ik insinueer niks, ik zie toch de username van de trollert nog in de quote staan? :)
En al had ik jou bedoeld, dan nog vind ik het geen flame. Diep ademhalen, rustig blijven, niks aan de hand :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
:O (haalt diep adem)

Ik snapput.

Biertjuh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001