Toon posts:

Wie heeft Gentoo 1.4 beta getest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft Gentoo 1.4 beta getest.
Ik wil binnen kort mijn nieuwe server uitrusten met Gentoo,
nu vraag ik me af is dit wat of kan ik beter voor Slackware 8.1 kiezen.
Ik heb hiero allebei distro's liggen maar heb goede ervaring met Gentoo 1.2 en 1.3b, vandaar dat ik dan ook mijn server met Gentoo wil inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Ik zou zelf geen gentoo op een productie server draaien (ik draai het zelf op mijn eigen workstation), aangezien het daar gewoon niet echt voor geschikt is (als je snel een bepaald programma wil installeren, en het is nog te jong IMO.. ik zou voor slackware gaan, dat heeft zich bewezen, is snel, en is zeer stabiel. maar het hangt er vanaf wat je met je servertje wil doen.. voor persoonlijk gebruik is gentoo goed, voor productie is het niet echt bruikbaar

Ik heb een WOS-post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog een paar dagen wachten.
de release van 1.4 zou tussen 13-15 augustus zijn (op linuxworld san francisco.)

Niet dat het echt veel uitmaakt, met een 'emerge --update world' in 1.3a/b kom je er als het goed is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24
"Binnenkort" komt er een gentoo server versie, minder proggels, meer getest en minder bleeding edge. Lijkt mij geschikter voor een productieserver. Als het een huis tuin & keuken speelgoedserver wordt is het wel geschikt uiteraard, er zullen dan geen dooien vallen als ie het even niet doet (tenzij je huisgenoten agressief worden natuurlijk :) )

Je zou ook kunnen denken: ik heb slack nog niet geprobeerd, laat ik het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-10 13:37
Gentoo op een productieserver gaat denk ik wel, mits je niet teveel update en de updates beperkt houdt tot eventuele veiligheid fixes. Dat doe je met een normale distro ook, en moet imho ook bij Gentoo werken (er is een GoT user die een productieserver (colocated) op Gentoo draait :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 14:22

Niek

f.k.a. The_Surfer

Gentoo 1.4 beta op een server??? :o Een quote van de 1.4 beta README:
This is a _DEVELOPER ONLY_ pre-release beta of Gentoo Linux 1.4.

**THIS RELEASE MAY NOT WORK FOR YOU; ONLY USE IT IF YOU DON'T MIND TESTING SOMETHING THAT MAY NOT WORK. FRIENDLY AND INFORMATIVE BUG REPORTS GREATLY APPRECIATED (http://bugs.gentoo.org)** (Users grumpy that 1.4_beta doesn't work will not be tolerated; that's the point; this is a testing release.)

°°YOU WILL PROBABLY HAVE TO REINSTALL IN A COUPLE OF WEEKS, BECAUSE OF ABI CHANGES IN THE FINAL GCC 3.2!! SO USE OF THIS VERSION IS NOT RECOMMENDED°°
_Als_ je Gentoo op je server wilt draaien zou ik voor 1.2 gaan of wachten op de nieuwe stable (dat wordt 1.4 of 2.0, nog niet helemaal duidelijk) of de server-versie die balk noemt.

[ Voor 0% gewijzigd door Niek op 12-08-2002 09:34 . Reden: Iets duidelijker gemaakt ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

real-0ne schreef op 12 augustus 2002 @ 09:35:
Gentoo is zwaar bagger (mijn mening) geef mij maar BSD... :D
Dat is dus een regelrechte troll, en die kun je wat mij betreft in het vervolg voor je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou me voor een produktieserver gewoon bij Debian woody, of evt Slackware houden.
Op dit moment gebruik ik al een jaar Debian woody op mn server, en sindskort Debian woody op mn desktop (hele tijd unstable gedraaid, woody vond ik t och iets makkelijker, en nu met sarge heb ik geen zin om alle handgecompileerde shit opnieuw te compileren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai gentoo 1.2 op 2 productie-servers. 1 daarvan is een backup-server en de andere is web/database server. Ik ben er zeer tevreden over en heb nog geen problemen gehad. Gewoon er voor zorgen dat je met zo min mogelijk software je server 'production-ready' maakt. Hoe minder software hoe minder kans op fouten. (maar dit geldt voor elke distro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Voor server zou ik zeker Slackware 8.1 kiezen. Om te spelen met een desktop systeem zeker gentoo doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai op 1 productie webserver/mailserver ook gentoo 1.1 zonder problemen.
maar ik ben met de meeste eens dat slackware of debian al een aantal jaartjes ervaring meer hebben wat tot een stabieler systeem kan leiden.

specs : http://specs.tweak.to/7435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 22:54
zeker geen 1.4beta, dat is dus echt een testrelease. 1.4 komt met een week, dus daar kun je misschien op wachten, maar iets meer zekerheid biedt gewoon 1.2. Wat betreft gentoo niet op productie servers gebruiken, je hoeft echt niet update world elke dag te doen. Gewoon een draaiend systeem en alleen security updates doen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:09:
Gewoon er voor zorgen dat je met zo min mogelijk software je server 'production-ready' maakt. Hoe minder software hoe minder kans op fouten. (maar dit geldt voor elke distro)
Daarnaast kun je natuurlijk overwegen om bijvoorbeeld Apache en dergelijke uit je world-file weg te halen. Wanneer de huidige versie voor jou goed werkt, loop je tenminste niet de kans dat Apache na een update niet meer werkt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat hier stond is inmiddels hier ruimschoots aan de orde geweest.
Pagina: 1