Gare accu's in BEN prepay 3310's.... WIE??? Productiefout?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zat net een vraag van iemand te beantwoorden, die weer eens een verrotte 3310 accu heeft. Toen ik eens even ging nadenken, bleek dat van de 20 mensen met een 3310 die ik ken, er ongeveer 10 last van hebben. Bovendien hebben AL die mensen die 3310 geregeld via een BEN prepay actie uit maart 2001, je weet wel, die je toen in zo'n doorzichtige ton kreeg. Sterker nog, ik ken GEEN mensen die last hebben met hun accu en geen BEN pakket hebben gekocht.

Zou er iets mis zijn met die serie, of ken ik gewoon precies de verkeerde mensen?

Mijn vraag aan jullie is: wie heeft er last van gare accu's in zijn 3310 en heb je deze via BEN geregeld zo ongeveer maart 2001 (let op: het gaat hier om het pakket in die grote ton, soms werden ze tot wel augustus verkocht)?

Oh ja, even over de oplossing: in de vriezer leggen werkt niet, ja, ongeveer 2x, daarna is hij weer even rot. Het kopen van een nieuwe accu (bijv. bij salesplaza.nl voor 18 euro, dat is het goedkoopste wat ik heb gezien) is de enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Bel ben? ga langs je phoneshop waar je dat ding hebt gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb ook toen de tijd gebruik gemaak van die actie van ben... mijn batterij is nog perfect met een beetje bellen/sms-en/spelletje spelen blijf hij minimaal 4x24 uur aan en als ik helemaal nix doen dan haal ik meestal de 7x24 uur wel.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
sPENKMAN schreef op 12 augustus 2002 @ 09:39:
Ik heb ook toen de tijd gebruik gemaak van die actie van ben... mijn batterij is nog perfect met een beetje bellen/sms-en/spelletje spelen blijf hij minimaal 4x24 uur aan en als ik helemaal nix doen dan haal ik meestal de 7x24 uur wel.
Hmmm, interessant. Even voor de duidelijkheid: een gare accu is te herkennen aan het feit dat hij nog maar ongeveer 2 dagen standbytijd heeft en uit begint te vallen zodra je nog ongeveer 2 streepjes hebt, erg irritant dus. Het is dan echt: telefoon gaat van 3 naar 2 streepjes, 20 seconden later, piep, telefoon bijna leeg, piep, piep, telefoon valt uit (als je belt dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verrek...

Ik heb hetzelfde probleem, bij mij doet hij nu al een half jaar niks meer...
Maar precies zoals jij het beschijft ging het bij mij ook, totdat hij helemaal niks meer deed.

En ja ik heb idd een Ben 3310 uit maart2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Dat heeft volgens mij niets met Ben te maken. Mijn neefje heeft precies hetzelfde gehad met zijn 3310(geen Ben) en ik heb hetzelfde gehad met mijn Siemens C35i. Dit is gewoon een accu probleem wat veel voorkomt met NiMH accu's. Zeker wanneer ze veel opgeladen/bijgeladen worden. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de serie accu's minder goed is, maar op accu's krijg je doorgaans niet meer dan 3 to hooguit 6 maanden garantie.

Zou zeggen koop een li-ion accu voor je 3310 en Ben verlost van al je accuproblemen.

Voor 19.95 heb je een 1100mAh Li-ion accu: http://www.mobilestunter.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prepay simkaart van ben van die periode gebruiken een hoger voltage dan de andere simkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Mooi! Hij is weer open (hij was gesloten en daardoor uit de topiclijst verdwenen, maar dit was onterecht)..... verder nog mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook een gahad en bij mij was toch echt de accu prima... (het was ook met ben).
en die li-ion actie.... de nokias 3310 3330 en 3410 hebben toch dezelfde accus of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De 3410 heeft standaard een li-ion batterij, de 3310 en de 3330 een NiMH batterij.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Prepay simkaart van ben van die periode gebruiken een hoger voltage dan de andere simkaarten
Waar is dit op gebasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

ik heb zelf na ruim een jaar een nieuwe accu voor mijn 3310 aangeschaft omdat de originele "op" was. Deze had behoorlijk wat last van te snel leeg geraken in standby tijd. Verder heb ik geen last gehad met mijn KPN Hi Prepay 3310 telefoon :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Mark Olthuis schreef op 10 september 2002 @ 20:39:
[...]

Waar is dit op gebasseerd?
Volgens mij is het ook bullshit, een simkaart gebruikt bijna geen stroom vergeleken met de telefoon zelf. En een hoger voltage zal het niet zijn denk ik, anders zou je er geen andere simkaarten in kunnen doen... En dat gaat wel.

Bij mij is de standby tijd ook korter geworden, maar dat komt omdat er hier masten zijn verplaatst (staan nu dus verder weg... :()

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb zojuist een Li-on batterij gekocht voor mijn 3310, zie ook dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/593676

kan nog geen ervaringen delen, maar ik kan wel zeggen dan mijn Ni-mh batterij ook brak was sinds een paar maanden (en ik heb mijn 3310 in december 2000 gekocht)
Pagina: 1