Nieuwe Accu 3310

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Yo,

ik had de laatste tijd nogal veel last van een brakke 3310 accu/batterij. Telkens als ik gebeld werd en ik had nog iets van 3 streepjes, kon ik slechts een minuutje bellen ofzo, en dan viel de batterij uit :? Het was ook een Ni-mh batterij, en die zijn in de regel wat minder dan andere batterijen...

Dus nu heb ik op de markt in Rotterdam een nieuwe accu gekocht (Li-on, voorheen had ik Ni-Mh). De verkoper zei dat de batterij leeg zou zijn, en dat ik hem eerst compleet moest volladen dan dan compleet moest leegbellen, en dan moest ik dan 3 keer herhalen, en dan kon ik ermee doen wat ik wilde. Ok, akkoord.

Maar toen ik thuiskwam en de batterij in mijn telefoon stopte (had ik niet bij |:( ), had ik gewoon 3 streepjes :/ Dus de batterij is niet leeg.

Wat moet ik nu doen? Die 3 streepjes opmaken of toch gelijk beginnen met laden?

Mmm zie net dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/593593
Dit is niet mijn probleem, want ik heb het nog getest met een batterij van een vriend, en toen had ik het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst volledig laden. Want die drie streepjes wil niet zeggen dat je accu meer dan half vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:22

Ginz

Trek Superfly 5 powered

orginele nokia Li-ion of Li-polymer battarijen worden altijd LEEG verkocht!!
dus jij hebt misschien een eerder gebruikte gekocht!!
Bij een nieuwe Li-ion accu: De eerste drie a vier keer heel lang opladen ( ca. 8u)
en helemaal leeg laten lopen!!!
als je dat 3 a 4 keer gedaan hebt dan kan je hem tussentijds opladen of bijladen!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

ginz2002 schreef op 10 september 2002 @ 19:34:
Bij een nieuwe Li-ion accu: De eerste drie a vier keer heel lang opladen ( ca. 8u)
als je dat 3 a 4 keer gedaan hebt dan kan je hem tussentijds opladen of bijladen!!!
Ik kreeg bij de primafoon juist te horen dat ik mijn nieuwe Li-ion batterij voor mijn 3310 niet helemaal leeg mocht laten gaan omdat dat weer niet goed zou zijn voor de batterij. Deze zou altijd een spanningsniveau nodig moeten hebben werd gezegd. Tevens werd mij gezegd om het laden de eerste keer een uur of 12 te laten duren en daarna kon ik hem gewoon gebruiken zoals ik wou :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
ginz2002 schreef op 10 september 2002 @ 19:34:
Ik heb ook geen originele gekocht omdat ik dat er niet voor over had. Als het weer brak wordt donder ik heel die nokia door het raam naar buiten.

Maar hij was zeker niet gebruikt, want hij zat vacuum verpakt. (nou ja dat zegt ook niet alles maarja)

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon opladen maar?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Pfff gewoon oplaaien zoals je normaal doet. Dat hele gedoe met eerst 3x helemaal volladen en 3x helemaal leeg laten lopen, heb ik altijd naast me gelegd. De eerste keer de accu gewoon volladen en dan kan hij normaal gebruikt worden. Heb ik nooit problemen mee gehad. (li-ion praten we dan over he ;))

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
ChristuS schreef op 10 september 2002 @ 19:38:
[...]

Ik kreeg bij de primafoon juist te horen dat ik mijn nieuwe Li-ion batterij voor mijn 3310 niet helemaal leeg mocht laten gaan omdat dat weer niet goed zou zijn voor de batterij. Deze zou altijd een spanningsniveau nodig moeten hebben werd gezegd. Tevens werd mij gezegd om het laden de eerste keer een uur of 12 te laten duren en daarna kon ik hem gewoon gebruiken zoals ik wou :)
Da's bullshit, als je telefoon uitvalt is je accu ook niet helemaal leeg, je telefoon regelt dat allemaal netjes voor je. Als je de accu ergens ander voor wilt gebruiken is het een ander verhaal. :) De laderelektronica zit ook in je telefoon, de adapter is maar een simpel dingetje.
Pagina: 1