Hier had ik mijn probleem ook al voorgesteld, maar daar werd me aangeraden zelf maar een topic te openen. Dus hier issie. Nou, ik heb dus de laatste tijd ook probs met mijn pc, en dan vooral onder games.
De specs van mijn pc:
Elitegroup K7S5A (laatste agp drivers geinstalled), AMD 1800Xp, 384mb pc133 noname ram, Creative pci 128 geluidskaartje, 2x realtek nics, Club3d Ati radeon 8500 Pro 64mb (met laatste omega drivers) en tenslotte en 300 watt noname voeding. (HD en Cdrom spelers zijn niet van toepassing dacht ik)
Wat gegevens over temperaturen en voltages:
Cpu temp (idle): 45
Case temp: 34
Core 0 = 1,78 V
Core 1 = 2.48 V
+3.3 = 3.26 V
+5 = 5.04 V
+12 = +12.46 V
-12 = -12.49 V
-5 = 0 V
Mijn probleem is dus veel vastlopers en dan vooral onder hevige belasting zoals games en soms zelfs divx kijken. Na een paar minuten bevriest het beeld en hoor je het geluidje van de game / divx schokken ... je kan dan wachten tot je een ons weegt maar hij doet verder niets Laatst ging ook zomaar mijn pc uit en soms gaat de pc gewoon zonder reden op standby (onder gamen enzo).
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
De specs van mijn pc:
Elitegroup K7S5A (laatste agp drivers geinstalled), AMD 1800Xp, 384mb pc133 noname ram, Creative pci 128 geluidskaartje, 2x realtek nics, Club3d Ati radeon 8500 Pro 64mb (met laatste omega drivers) en tenslotte en 300 watt noname voeding. (HD en Cdrom spelers zijn niet van toepassing dacht ik)
Wat gegevens over temperaturen en voltages:
Cpu temp (idle): 45
Case temp: 34
Core 0 = 1,78 V
Core 1 = 2.48 V
+3.3 = 3.26 V
+5 = 5.04 V
+12 = +12.46 V
-12 = -12.49 V
-5 = 0 V
Mijn probleem is dus veel vastlopers en dan vooral onder hevige belasting zoals games en soms zelfs divx kijken. Na een paar minuten bevriest het beeld en hoor je het geluidje van de game / divx schokken ... je kan dan wachten tot je een ons weegt maar hij doet verder niets Laatst ging ook zomaar mijn pc uit en soms gaat de pc gewoon zonder reden op standby (onder gamen enzo).
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?