Pc loopt om onverklaarbare reden vast

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Mijn pc loopt zo als genoemd vast. Om nix. Het is voornamelijk als je idle bent. Zelfs in het bios liep hij een keer vast.

Ik heb een tijdje geleden zitten pielen met koelblok. Maar daarna dee hij het gewoon (lees: ik heb een lan gehad zonder lockups) En ik kom terug van vakantie en krijg te maken met bovenstaande problemen :( Dus een afgebrokkelde core lijkt me sterk maar is zeker niet uit gesloten.

Mijn config

AMd Athlon 1400
Asus a7v266
512 mb mem merk = mij onbekend.

Wat zou mijn probleem kunnen zijn?

.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan zijn:

brak mem
brakke voeding <-- * Plague denkt
brakke proc
brakke vid. kaart
brak mobo
brakke combinatie van onderdelen

oftewel: MEER INFO! :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb het systeem al een jaar. En nooit echt problemen gehad. Brakke voeding zou opzich wel kunnen. MAar lijkt me ook niet zo voor de hand lichend omdat het opeens is.

.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Waardes van de voltages:

3.3v - 3.29v
5v - 4.86v
12v - 12.09v

Ik gooi het op de 5v = brakke voeding opeens

iStockphoto

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik heb ook probs met mijn pc, en omdat het topic anders tot gesloten zou worden als ik er een zou maken, post ik het hier ff.

Mijn specs:
Elitegroup K7S5A (laatste agp drivers geinstalled), AMD 1800Xp, 384mb pc133 noname ram, Creative pci 128 geluidskaartje, 2x realtek nics, Club3d Ati radeon 8500 Pro 64mb (met laatste omega drivers) en tenslotte en 300 watt noname voeding. (HD en Cdrom spelers zijn niet van toepassing dacht ik)

Mijn probleem is veel vastlopers en dan vooral onder hevige belasting zoals games en soms zelfs divx kijken. Na een paar minuten bevriest het beeld en hoor je het geluidje van de game / divx schokken ... je kan dan wachten tot je een ons weegt maar hij doet verder niets :D Ook ging laatst zomaar mijn pc uit en gaat de pc gewoon zonder reden op standby (onder gamen enzo).

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

-edit:

Waardes volgens MBM

Cpu temp (idle): 45
Case temp: 34
---
Core 0 = 1,78 B
Core 1 = 2.48 V
+3.3 = 3.26 V
+5 = 5.04 V
+12 = +12.46 V
-12 = -12.49 V
-5 = 0 V

Verwijderd

5 V is idd wat aan de lage kant, zou moeten 5.03 - 5.05 of zo zijn

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:19:
5 V is idd wat aan de lage kant, zou moeten 5.03 - 5.05 of zo zijn
MAar zou dat een verklaring kunnen zijn voor vastlopers? En is 1.77 voor de vcore goed?

Ik kan het trouwens proberen met een 250 watt voeding. Gaat dit goed?

.

Verwijderd

1.77 V voor core spanning is goed, maar misschien kan je die toch wat optrekken?

zet die es een beetje hoger, en probeer dan es

houd er wel rekening mee dat als je je vcore hoger zet, dat je proc dan warmer wordt, maw als het niet helpt, zet em dan terug

edit:

welke voeding heb je nu dan?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:25:
1.77 V voor core spanning is goed, maar misschien kan je die toch wat optrekken?

zet die es een beetje hoger, en probeer dan es

houd er wel rekening mee dat als je je vcore hoger zet, dat je proc dan warmer wordt, maw als het niet helpt, zet em dan terug

edit:
welke voeding heb je nu dan?
Hmz ik doe dat liever niet. Heb nog 17 dagen garantie. Ik denk ook dat ik hem terug ga brengen (heb pc in elkaar laten zetten (pa wou dat). Maar misschien dat ze gaan zeiken. Want ik heb het een en ander veranderd.

Ik heb trouwens geen idee wat voor voeding ik heb (niet vermeld) maar ik geloof dat ie 350 watt is en van inwin (mn kast is dat ook)

Maar is een afgebrokkelde cpu uit te sluiten? Of zou het probleem inderdaad door de voeding kunnen komen?

.

Verwijderd

AkroBatik schreef op 12 augustus 2002 @ 00:30:
[...]

Hmz ik doe dat liever niet. Heb nog 17 dagen garantie. Ik denk ook dat ik hem terug ga brengen (heb pc in elkaar laten zetten (pa wou dat). Maar misschien dat ze gaan zeiken. Want ik heb het een en ander veranderd.

Ik heb trouwens geen idee wat voor voeding ik heb (niet vermeld) maar ik geloof dat ie 350 watt is en van inwin (mn kast is dat ook)

Maar is een afgebrokkelde cpu uit te sluiten? Of zou het probleem inderdaad door de voeding kunnen komen?
start ie op, en loopt ie dan vast, of start ie gewoon niet op

in geval 1 is een afgebrokkelde CPU natuurlijk uit te sluiten

en een onstabiell systeem wijst inderdaad meestal op een brakke voeding, dus...

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Kan iemand mij dan ook misschien helpen in dit topic? Of zal ik maar zelf eentje openen?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:34:
[...]

start ie op, en loopt ie dan vast, of start ie gewoon niet op

in geval 1 is een afgebrokkelde CPU natuurlijk uit te sluiten

en een onstabiell systeem wijst inderdaad meestal op een brakke voeding, dus...
Het gebeurd ook met vlaagen. soms een hele tijd niet. En soms om de 5 min.

Ik denk dat ik morgen es die andere voeding pak en dan zien we wel.

MAar jij zegt dus als ie opstart en hij loopt vast dan is een afgebrokkelde cpu uit te sluiten?

.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Vrieskist schreef op 12 augustus 2002 @ 00:35:
Kan iemand mij dan ook misschien helpen in dit topic? Of zal ik maar zelf eentje openen?
Lijkt me handig als je er eentje voor je zelf opent he :z

iStockphoto

Verwijderd

AkroBatik schreef op 12 augustus 2002 @ 00:35:
[...]

Het gebeurd ook met vlaagen. soms een hele tijd niet. En soms om de 5 min.

Ik denk dat ik morgen es die andere voeding pak en dan zien we wel.

MAar jij zegt dus als ie opstart en hij loopt vast dan is een afgebrokkelde cpu uit te sluiten?
idd, bij een afgebrokkelde CPU krijg je niet meer dan een paar piepjes van je mobo

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
de in-win kasten worden geleverd met powerman voedingen, die heb ik hier nu ook in zitten en heb er ook al stabieliteits problemen meegehad. dus probeer eens een andere voeding. enermax BVB

INVENTARIS

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
PPanic schreef op 12 augustus 2002 @ 00:40:
de in-win kasten worden geleverd met powerman voedingen, die heb ik hier nu ook in zitten en heb er ook al stabieliteits problemen meegehad. dus probeer eens een andere voeding. enermax BVB
Ik heb geen geld voor even een enermax proberen ;) maar ik ga die van mn ander pc morgen proberen

.

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
dat kan altijd ;) en kost ook weinig.

als je het goed doet :P

INVENTARIS

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 00:39:
[...]

idd, bij een afgebrokkelde CPU krijg je niet meer dan een paar piepjes van je mobo
Hmmz, mijn afgebrokkelde Duron 650 loopt anders rocksolid op 1015MHz, en zelfs op 1100MHz als het niet te warm weer is. Die redenering klopt dus niet helemaal.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb net een andere voeding er in gegooid maar het zelfde gebeurde. Het voltage van 5 volt was bij die voeding 4.81

Onderstaand de informatie die mbm mij kan verschaven (Eigen voeding)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/mbm.jpg

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Schop. Hij heeft weer een hele ochtend zonder problemen gelopen (gisteravond idem) Maar toen ineens over. En nu slaat ie regelmatig af.

.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
jah hij dwarelt wel aardig af koop eens een goede enermax of q-tec

wat voor merk is die nieuwe voeding en hoeveel watt ?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

je veteld dat een beetje heb lopen klooien met de cpu koeler.

als die een beetje verschoven is oid kan het al zo zijn dat er een drupje lucht bijgekoen is

dit kan ervoor zorgen dat de 1400tb te heet wordt, daar de tb al een heethoofje van zichzekf is

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
nope 50 stressed maar.

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb de voeding los gehaald en het bleek een powerman 250!! watt voeding te zijn. (stond aan de zeikant |:( ) TErug naar de winkel gebracht en ik heb een nieuwe 300 watt gekregen. :) Volgens mij is het probleem nu gefixxed.

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Het probleem is nog steeds :( Alles ongeveer al geprobeerd. Ik denk dat het nou dus het volgende is:
Mobo, cpu of memory. Echt kut is dit.

.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een powerman voeding is absoluut niet slecht en doet zeker niet onder voor een enermax en 250 watt is in de meeste gevallen meer dan genoeg.

zoek je ellende in je geheugen 9 van de 10 van dit soort vage dingen is hier in terug te vinden als je in jouw board kingston value ram stopt draait ie als een tiet.

test ook je harddisk eens met een prg van de fabriek ik had het gisteren met een maxtor welke door het test prg zelfs niet meer herkend werd na vervanging werkte alles weer normaal.

ook de onboard sound chipjes van c-media geven nog wel eens de nodige problemen
met spellen dus als je die nog niet heb ga over op een soundblaster en schakel de evt aanwezige onboard audio uit.
Pagina: 1