Betaalbaar projectie scherm / zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een projectiescherm van ongeveer 1.35*1.75.

Ik dnek er ook over om het zelf te maken vanwege de prijzen die ik tot nu toe gezien heb. Weet iemand waar ik een beetje betaalbaar scherm of los doek kan kopen ?

IP Rocks

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Goeie vraag !!

Waar moet een projector scherm aan voldoen. Ik heb van de vakantie een beamer geleent van de zaak en toen heb ik gewoon de muur gebruikt. Maar ik ben zo verkocht door de sensatie van 2 meter breed film kijken dat ik er zelf ook over na denk om in de toekomst een beamer te nemen..

Die muur die ik had gebruikt was toscana geel. (dont blame me, Mijn ouders hebben die kleur eenmaal in de woonkamer) en daardoor had ik bij donkere scene's vaak last van een soort paarse gloed door de donkere vlakken heen.. Dit wil ik in de toekomst voorkomen

Ik wil in de toekomst een witte muur gebruiken. Maar waar moet een echt projector scherm aan voldoen.. Het is toch een soort matte gebroken wit kleur ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Betaalbaar is via een beamers. Dit is zo rond de 2000 Euro, dus niet al te duur. Projectieschermen wel leuk, alleen de beeldkwaliteit is vrij matig, dus zorg wel dat je er ver (minimaal 4 meter) vanaf zit.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 15:07
Ben er zelf ook mee bezig, mijn oog is gevallen op de cinecitta 240 van multivision.

http://www.multivisionscreens.com

Ze hebben nog veel meer verschillende soorten, dus kijk maar ff. Als alles klaar is maak ik wel een nieuw topic.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
perfecte link.. alleen dat PJ doek ??

weet iemand die gast zijn e-mail adres ?

IP Rocks

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
wat kost een beetje beamer eigenlijk?

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
veel ! heel veel !

Ik heb het geluk een defecte gekregen te hebben en dat ik hem kon repareren.

IP Rocks

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 15:07
Dnc1n schreef op 13 augustus 2002 @ 00:06:
wat kost een beetje beamer eigenlijk?
Het is een beetje afhankelijk wat je onder "een beetje beamer" verstaat. Een nieuwe lcd uit de winkel varieert grofweg van 1500,- tot 5000,- euro. Een nieuwe CRT uit de winkel varieert grofweg van 10.000,- tot 50.000,- euro. Echter een tweedehands CRT kun je krijgen voor de prijs van een nieuwe lcd, voor zo tussen de 1500,- en 5000,- euro. Dit laatste is vrij populair onder de 'high-end' ht-freaks. Een tweedehands lcd zou ik voor HT niet doen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

doek kan je wel kopen in speciaalzaken in NL

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Beamers zijn inderdaad reteduur. Voor thuisgebruik is de kwaliteit van projectieschermen via een wit doek of een projectie tv ronduit slecht te noemen. Waarom zoveel geld uitgeven voor een belabberde kwaliteit? Ik heb er zelf ook serieus over nagedacht, maar het is gewoon niet mooi.

• 4POX
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

ShittyOldMan schreef op 13 augustus 2002 @ 13:05:
[...]

Het is een beetje afhankelijk wat je onder "een beetje beamer" verstaat. Een nieuwe lcd uit de winkel varieert grofweg van 1500,- tot 5000,- euro. Een nieuwe CRT uit de winkel varieert grofweg van 10.000,- tot 50.000,- euro. Echter een tweedehands CRT kun je krijgen voor de prijs van een nieuwe lcd, voor zo tussen de 1500,- en 5000,- euro. Dit laatste is vrij populair onder de 'high-end' ht-freaks. Een tweedehands lcd zou ik voor HT niet doen.
Als je rondkijkt heb je een 800x600 1000 lumen beamer voor € 2000,- (excl. BTW)

Ik zelf had een 800x600 500 lumen geleent en dat was al vet goed kijken.. Met 1000 lumen wordt het alleen beter.

Vergeet niet dat de onderhoud van een beamer ook de nodige kosten heeft. Ze moeten om de 1000 a 2000 (hangt van het type beamer af) een nieuwe lamp. Die zitten rond de 500 euro. En verder schoonmaak kosten als je veel last heb van stof. Want de airflow moet goed blijven. Die krengen kunnen een woonkamer warm houden.

Ik krijg net uit een betrouwbare bron een gerucht dat er misschien consumenten beamers gaan komen die waarschijnlijk betaalbaar gaan worden voor de doodnormale sterveling. Dus ik hou de markt nu in de gaten.

* 4POX zag trouwens net een nieuwe sony beamer met breedbeeld functie voor 1600 euro inclusief btw staan.

AKA Rinkel weblog

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:49:
doek kan je wel kopen in speciaalzaken in NL
okee..

en welke speciaal zaken zouden dat moeten zin dan ??

IP Rocks

Verwijderd

http://www.projecta.nl/index2.htm

mischien kan je eens kijken op scoot of gouden gids
(ik ben belg , en weet niet waar je in u buurt dat kan kopen)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat ik sommige mensen heb zien doen is een tft scherm zonder backlight en shit(dus je kunt er gewoon doorheen kijken) op een overhead projector leggen, werkt geloof ik best goed alleen ziet het er niet erg professioneel uit.

Ow wacht je zoekt een scherm op het op te projecteren |:(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

redguy schreef op 12 augustus 2002 @ 20:57:
perfecte link.. alleen dat PJ doek ??

weet iemand die gast zijn e-mail adres ?
dvd.yt@pandora.be

Verwijderd

ik had laatst nog een post over mijn CRT Projector
IK heb nog een Projecta 1m60 x 1m60 scherm voor je in de aanbieding.

Als je er zelf 1 wilt maken kan je ook gewoon een MDF plaat nemen van ca. 2cm dik en deze ongeveer 3 lagen dik met latex schuren/schilderen totdat je een mooi resultaat hebt!

Verwijderd

Sheik schreef op 13 augustus 2002 @ 15:15:
Beamers zijn inderdaad reteduur. Voor thuisgebruik is de kwaliteit van projectieschermen via een wit doek of een projectie tv ronduit slecht te noemen. Waarom zoveel geld uitgeven voor een belabberde kwaliteit? Ik heb er zelf ook serieus over nagedacht, maar het is gewoon niet mooi.
haha sorry maar waar haal jij je informatie vandaan ?!?! |:(

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een plaat aan de muur, die witgeverfd is. Ik moet er nog een laag overheen verven, omdat je nu nog wat verfroller-sporen kan zien zitten. Maar het werkt prima hoor!

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1