zo wist niet dat mijn topic nog actueel was,
na een maand werkt die nog lekker hoor heb nooit problemen, een aanrader dus
na een maand werkt die nog lekker hoor heb nooit problemen, een aanrader dus
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
duh, ddr kaartjesC}{@0$ schreef op 24 september 2002 @ 14:40:
(wat is trouwens sneller: een GF2MX400 128MB of een GF2Gts/Pro@Pro+ 32MB?)
Verwijderd
Zijn de geforce 2 mx'en met 128 mb te kijgenC}{@0$ schreef op 24 september 2002 @ 14:40:
Ik ga toch maar een TV-kaartje apart halen. Mijn budget staat op dit moment alleen een 19" monitor toe, dus mijn "oude" GF2Gts/Pro@Pro+ gaat nog ff een maandje in mijn nieuwe systeem draaien totdat ik genoeg geld heb voor die TI4200 XP 128MB.
(wat is trouwens sneller: een GF2MX400 128MB of een GF2Gts/Pro@Pro+ 32MB?)
Nope, maar die is er d8 ik ook niet in 128MB, alleen in 64MBJWO schreef op 24 september 2002 @ 16:46:
denk dat ie gf4mx440 bedoelt ?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
check mine 2OlafvdSpek schreef op 07 oktober 2002 @ 09:17:
Op die van mij zit ook Etrontech.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Eentje van philipsHenkJan schreef op 07 oktober 2002 @ 23:56:
Wat voor tv-out chipset zit er eigenlijk op die POV, conexant?
Volgens mij niet. 3.3 ns RAM haalt 300 mhz DDR, geen 325 mhz DDR binnen specs.C00KW4US schreef op 08 oktober 2002 @ 09:21:
Ik ben ook van plan om de Point of View GeForce4 Ti 4200 XP te kopen. Ben benieuwd of de 2d kwaliteit echt strak is omdat de eerste revisies daar problemen mee hadden.
En is dit kaartje echt gegarandeerd op de snelheid van een Ti4600 te clocken???
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb hem bij X-ray systems gekocht op een beurs, wilde hem snel hebben. Bij nader inzien had ik hem beter bij Eynstein kunnen halen voor die eur 5 meer die het toen kostte (ik zou wel eens willen weten hoe ze die mod uitvoeren...)Tachyon schreef op 09 oktober 2002 @ 10:52:
Ovide, waar heb je jouw XP gekocht? Ik heb hem gisteren besteld bij Eynstein.
De verbeterde versie wordt nog steeds gemod, omdat dan de beeldkwaliteit qua 2D nog beter is.
Ik heb nu nog een Leadtek GF3 Ti200, die ik destijds aangeschaft heb juist vanwege zijn 2D-kwaliteit. Ben benieuwd of ik het verschil kan zien.
En krijg jij je kaart echt op 320/720Vooral de memspeed lijkt me wel erg hoog met 3.3 ns geheugen, dat in principe rated is tot 600 MHz
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
9500 / 10.000 moet zijn te halen.Dutch3men schreef op 10 oktober 2002 @ 20:16:
Ik ben van plan om ook de SE versie te kopen met dit erbij, AMD XP 2200, Asus A7V333 wat voorn score zou ik hier denken jullie mee krijgen ?
Verwijderd
Kep ff gechecked en dit geheugen zit er bij mij dus ook op. Dat verklaart wel dat ik op 700 kan draaien. Met 3.3 haal je dit gewoon niet.Update 3/06/02
We have received more then a few emails lately regarding the speed of the RAM. We shot an email off to VisionTek and got a prompt response that I believe is correct. If you look at our memory chip picture above you will see the last two characters in the string "K4D26323RA-GC2B" the "2B". That is the part that on these Samsung chips tells us at what speed the chips are. Looking at Samsung's PDF on this RAM here they do not list "2B" however, they have "2A", "33" and "36" The "2A" is rated at 350Mhz and at 3.3ns at 2.8v THAT is the closest thing I could find until VisionTek responded with this: "I believe they changed their marking spec without updating the data sheet. Rather than using the 2A, they switched to the normal convention of marking the speed in nanoseconds which is 2.8 nanoseconds for 350 MHz." -John Malley The difference between that last character being a "B" or an "8" is simply almost a state of opinion! It is definitely not the easiest thing to tell. However what John says makes a hell of a lot more sense then what I said earlier. If it were 3.3ns then our max speed of the RAM would be 303Mhz as we indicated above, so the fact they would have it clocked at 325Mhz would have meant they were overclocking the RAM stock, which just isn't something they would do. And the fact I was able to overclock without RAM Sinks to 700Mhz just didn't make sense at 3.3ns either. So is that a "28" as in 2.8ns? I believe so. Thanks John for the information!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
nee... het moet deze: http://www.eynstein.nl/a/2300.html zijn.....aapelite schreef op 14 oktober 2002 @ 21:07:
HEy peeps, Ik sta bijna op het punt die POV 4200 XP te kopen, alleen zie ik op de site van http://www.eynstein.nl/a/2361.html dit staan: GF 4 Ti 4200 kaart met 128Mb (samsung 4.0 ns) DDR geheugen. Met Tv uitgang en DVI aansluiting.
Is dit dan wel de 4200XP??? Hij is wel duurder dan de SE versie dus ik denk het wel, maar wil het wel ffies zeker weten.
Alvast thx!
Verwijderd
Verwijderd
check m'n signature zo ik zeggenaapelite schreef op 14 oktober 2002 @ 22:27:
OWjah, zag het net, over het hoofd gezienwel gaaf ding, heb je hem al overclocked? zojah probs gehad met dat andere geheugen dat erin zou zitten bij de nieuwere?
Hoe overclock je btw..... bin btje n00b
het moest http://www.eynstein.nl/a/924.html zijn die 2deaapelite schreef op 15 oktober 2002 @ 23:01:
Ik ga dus maar zon leuk XP kaartje kopen, zeer binnekort, bijna al het geld bij elkaar
maar als ik het dan overclock, moet ik dan een andere cooler kopen, en is eentje als deze : http://www.eynstein.nl/a/369.html
al goed genoeg of moet ik de huidige gewoon vervangen met zoiets : http://www.eynstein.nl/a/369.html
grz SIS
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
http://specs.tweak.to/2902
Verwijderd
http://specs.tweak.to/2902
Verwijderd
maar kan scherm 1 bijvoorbeeld op 1024x768 en scherm 2 op 128x960 tegelijkertijd??Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:15:
Sjeng: ik draai nu drie weken met twee 17" schermen aan mijn POV XP 128. Er zat bij mij een DVI to VGA connector bij. Het werkt prima. Hiervoor had ik een GF2MX en een 4mb SIS PCI kaartje. Dit is toch duidelijk beter en scherper op de secundaire monitor. Wel is het zo dat je óf een tweede monitor óf de TV out kan gebruiken. Bij mijn vorige setup kon ik wel twee schermen en een TV aansturen.
De nieuwe 40.xx detonator zijn wel eens wat lastig in te stellen, zeker als je ook nog de TV out wil gebruiken. Maar met wat trial and error kom je daar ook wel uit.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ja, zoals ik al zei zitten er 2 ramdac's op. Daarmee kan je 2 verschillende resoluties draaienPASware schreef op 25 oktober 2002 @ 15:05:
[...]
maar kan scherm 1 bijvoorbeeld op 1024x768 en scherm 2 op 128x960 tegelijkertijd??
Mooi, alleen jammer dat er geen video-in opzitUneXisT schreef op 25 oktober 2002 @ 15:11:
[...]
Ja, zoals ik al zei zitten er 2 ramdac's op. Daarmee kan je 2 verschillende resoluties draaien
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Verwijderd
Wa denk je van kijken wat op het geheugen staat?aapelite schreef op 26 oktober 2002 @ 16:24:
Ik heb mn POV Ti 4200 XP ook binnen nu, ziet er goed uit:) weet iemand btw hoe je kunt checken watvoor geheugen erop zit, scijnt weleens een probleem mee te zijn.
dus als ik het goed begrijp kan ik met deze kaart 2 monitoren tegelijk aansturen.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:15:
Sjeng: ik draai nu drie weken met twee 17" schermen aan mijn POV XP 128. Er zat bij mij een DVI to VGA connector bij. Het werkt prima. Hiervoor had ik een GF2MX en een 4mb SIS PCI kaartje. Dit is toch duidelijk beter en scherper op de secundaire monitor. Wel is het zo dat je óf een tweede monitor óf de TV out kan gebruiken. Bij mijn vorige setup kon ik wel twee schermen en een TV aansturen.
De nieuwe 40.xx detonator zijn wel eens wat lastig in te stellen, zeker als je ook nog de TV out wil gebruiken. Maar met wat trial and error kom je daar ook wel uit.
Ja dat kan, maar das ook wel normaal voor een Gf4 ti kaartje, maar deze heeft 2 ramdacs dus je kan beide monitoren op verschillende resoluties laten werken (scherm 1 een hogere/lagere resolutie dan scherm 2)tumbadora schreef op 26 oktober 2002 @ 18:30:
[...]
dus als ik het goed begrijp kan ik met deze kaart 2 monitoren tegelijk aansturen.
ik kan dit met mijn leadtek ti 200 tdh niet.Ik wil namelijk in Cubase 2 monitoren gebruiken,zodat ik wat meer overzicht heb.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn dringende advies, ga voor Salland ...gangsterjoey schreef op 26 oktober 2002 @ 13:45:
ik zit er ook aan te denken om deze kaart te gaan kopen... bij http://www.pcupgrade.nl , wie heeft dit inmiddels al gedaan, en wat is zijn/haar bevinding hiervan?
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
lekker onderbouwd enzomarzzman schreef op 27 oktober 2002 @ 10:12:
[...]
Mijn dringende advies, ga voor Salland ...
EDIT --> pc upgrade zal ook wel prima zijn, maar ik ben man van grote zaken
|| Specs ||
|| Specs ||
kee, thnxTimmerman schreef op 27 oktober 2002 @ 17:53:
Je kunt er of 2 monitoren op aansluiten dmv een dvi naar d-sub verloopje, of je kunt er 1 monitor en een tv aanhangen. Dus niet 2 monitoren en een tv tegelijkertijd.
|| Specs ||
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
[ Voor 0% gewijzigd door ebras op 29-10-2002 11:59 . Reden: VGA naar connector die op een S-video en dan door naar de scart, werkt dus niet.... ]
ja ik heb hem! 2d is bagger en overklokken valt tegen. Heb hem teruggestuurd voor een nieuwe revisie want die schijnt wel goede 2d te hebben. Wacht alleen al meer dan 2 weken bij sallandautomatisering.Dutch3men schreef op 29 oktober 2002 @ 15:39:
Nog een keer dan:
Hebben er hier meschien ook mensen de SE versie ik zou namelijk wel eens willen weten hoe die draait.
En hoe goed de 2D is en zo.
Je hebt het nu toch wel over de POV Ti4200 SE he?FSharky schreef op 29 oktober 2002 @ 19:12:
[...]
ja ik heb hem! 2d is bagger en overklokken valt tegen. Heb hem teruggestuurd voor een nieuwe revisie want die schijnt wel goede 2d te hebben. Wacht alleen al meer dan 2 weken bij sallandautomatisering.
Help!, dit heb ik dus nu: een 19' vga via een verloopje naar dvi en een 15' rechtstreeks naar de vga.Timmerman schreef op 27 oktober 2002 @ 17:53:
Je kunt er of 2 monitoren op aansluiten dmv een dvi naar d-sub verloopje, of je kunt er 1 monitor en een tv aanhangen. Dus niet 2 monitoren en een tv tegelijkertijd.
Verwijderd
Bij de oude revisie van de 4200XP was inderdaad het 2D beeld bagger, maar dat is al een tijdje opgelost.FSharky schreef op 29 oktober 2002 @ 19:12:
[...]
ja ik heb hem! 2d is bagger en overklokken valt tegen. Heb hem teruggestuurd voor een nieuwe revisie want die schijnt wel goede 2d te hebben. Wacht alleen al meer dan 2 weken bij sallandautomatisering.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mijn core doet 330Mhz.. heb nog niet hoger geprobeerd. Ik heb een A3 core btw. Die 330 is 100% stabiel. Mn mem gaat tot 610Mhz en dat valt wel weer wat tegen (das dus zonder 1 artifact he!).marzzman schreef op 14 augustus 2002 @ 13:43:
330 is dus echt wel hoog voor de core. En dat heb je getest op stabiliteit. Ik denk ddat dit zwaar boven het gemiddelde is en dat je erg veel geluk hebt gehad eerlijk gezegd.
Gemiddelde is gok ik ongveer 310-315 maximaal. Zit jij toch flink boven
Is er iemand die wel kan verslepen en ook de monitoren op verschillende resoluties van elkaar tegelijk?tumbadora schreef op 30 oktober 2002 @ 18:39:
ik heb nu ook de pov Geforce ti 4200 xp van Eynstein binnen en het ziet er allemaal mooi uit .Ik kan 2 monitoren aansluiten
en ze doen het alle 2,maar ik kan niets van de ene monitor naar de andere slepen.Ik heb dus 2 keer het zelfde beeld. Mijn vriendin kan op haar laptop ook een tweede monitor aansluiten maar bij haar kan je bijv de muis van het ene naar het andere scherm verplaatsen.Kan dit nou ook met deze kaart?
Zoals Tazman zegt ik ben nu ook helemaal de kluts kwijt over welke kaart nou 2d problemen hebben of hadden. Dus welke heeft nou problemen en welke niet snap er nu namelijk niks meer van.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:38:
Ben even het overzicht kwijt.
Hebben of hadden de 128Mb XP versie of de 64Mb SE versie een probleem met de 2D kwaliteit?
Heb namelijk de 64Mb SE besteld bij Salland.
Tazman
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq